Toon posts:

PC start niet meer op na vervangen CPU

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik heb een probleem.

Ik heb vandaag mijn CPU vervangen. Namelijk een X2 4200. Hiervoor had ik een 3500+.
Alles ging prima en mijn computer startte ook gewoon op. Toen ik in Windows zat werd er gemeld dat er nieuwe hardware was geinstalleerd en dat ik de computer opnieuw moest opstarten. Dit heb ik gedaan en sinds dien start de computer niet meer op. Het beeld blijft zwart.
Ik heb een clear CMOS gedaan maar zonder resultaat. Ook heb ik mijn oude CPU er weer in gezet, maar het beeld blijft nog steeds zwart.
Het lijkt er dus op dat mijn videokaart het heeft begeven. Maar toen ik de computer voor de eerste keer opstartte kreeg ik wel beeld.
Ook lijkt het wel alsof de harde schijf niet meer laad. Het lampje knippert namelijk heel even maar daarna niet meer.
Als ik dan de knop indruk waarmee je de computer aanzet en af kan sluiten, gaat de pc ook meteen uit. Er is dus echt helemaal niets geladen.
Alle fans draaien wel.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is uitgelegd en dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt!

Verwijderd

Ga aan de hand van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens na welk onderdeel defect is. Het lijkt op een kapotte voeding of moederbord. Daarbij is het nuttig te melden wat de rest van de onderdelen zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:38:
Ga aan de hand van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens na welk onderdeel defect is. Het lijkt op een kapotte voeding of moederbord. Daarbij is het nuttig te melden wat de rest van de onderdelen zijn :)
Oke zal ik doen.

Mijn computer bestaat uit de volgende onderdelen:

Voeding: Coolermaster Real Power 450 Watt
Mobo: MSI K8N Neo4-FI
CPU: was AMD Athlon 3500, nu AMD X2 4200
GPU: XFX 6800GS XXX Edition
RAM: G.Skill 4x512MB

De voeding maakt overigens geen raar brommend geluid.
Ook hoor ik geen piepje dat je normaal wel hoort tijdens het opstarten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 16:54 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

^^

Voortaan graag *voor* je een topic opent doen. Als je je videokaart verdenkt, stop er een andere videokaart in (ook al is het een 10-jaar oude PCI geval - het hoeft niet mooi te zijn, het moet alleen maar uitsluiten of videokaart er iets mee te maken heeft), en controleer sowieso alle kabels. Voor hetzelfde geld moest de 4-pins 12V connector of powerconnector voor de videokaart los om de CPU te plaatsen en heb je hem na plaatsing niet (goed) teruggestoken.

Het is vrij naief om te denken dat geen beeld automatisch de schuld is van je videokaart. Sta eens stil bij waar de videokaart z'n informatie van moet krijgen :o

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 27-11-2007 17:46 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.