Toon posts:

[BUG] Firefox crasht bij modereren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit de laatste tijd met een heel vervelend probleem: Firefox crasht soms bij het modereren, specifiek als ik op een score heb geklikt of het menuutje heb uitgeklapt om te kijken hoe de score tot stand is gekomen. Soms duurt het gewoon heel lang voordat FF weer reageert, soms crasht ie gewoon.

Ik zit op Firefox 2.0.0.10, Windows XP SP2.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Al eens geprobeerd een nieuw profiel aan te maken?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Euh, nieuw profiel? :?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:23
Start Firefox eens met firefox.exe -ProfileManager; daarmee kun je profielen beheren. Probeer eens of je het probleem met een nieuw profiel kunt reproduceren.

(Denk er wel aan dat in je profiel ook al je bookmarks e.d. opgeslagen zijn, dus waarschijnlijk moet je die even overhevelen en niet direct je oude profiel verwijderen!)

Meer info: Firefox Help: How To Manage Profiles

[ Voor 13% gewijzigd door Soultaker op 27-11-2007 16:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook met een nieuw profiel komt het voor, helaas. Het is echter wel heel onregelmatig; ik kan bij wijze van spreken 100 posts modereren voordat de browser crasht. En op andere momenten crasht hij direct, er zit geen logica in.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik weet niet of het hiermee verband houdt, maar de T.net FP laadt bij mij momenteel al helemaal niet in FF 2? :? Ik krijg alleen onopgemaakte tekst en een gescramblede bovenbalk te zien...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Topicstarter
*schop doet*

Hoe staat het hiermee? Wordt er naar gekeken? Is er iets veranderd? Ik vind het namelijk op z'n zachtst gezegd irritant dat ik nu eigenlijk niet meer kan modereren...

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:56
Probeer eens een nieuwere Firefox-versie?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:23
Gebruik je ook plug-ins/toolbars o.i.d? Zo ja, kun je eens proberen of het probleem ook optreedt met een vanilla Firefox installatie? Wellicht dat er in de plug-ins iets misgaat. Sowieso ligt het probleem voornamelijk bij Firefox, want een foute website zou de browser natuurlijk niet mogen laten crashen.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Hielko schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:44:
Probeer eens een nieuwere Firefox-versie?
De TS gebruikte op het moment van de topic-start de nieuwste versie van Firefox. Toegegeven dat er sindsdien een update beschikbaar is, maar dat was toen nog niet.
Soultaker schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:26:
Gebruik je ook plug-ins/toolbars o.i.d? Zo ja, kun je eens proberen of het probleem ook optreedt met een vanilla Firefox installatie? Wellicht dat er in de plug-ins iets misgaat. Sowieso ligt het probleem voornamelijk bij Firefox, want een foute website zou de browser natuurlijk niet mogen laten crashen.
Ik heb met dezelfde versie van Firefox nooit problemen gehad om te modereren, dus ik ben bang dat het inderdaad aan de plug-ins ligt. Probeer het eens met Firefox in Firefox safe-mode.

[ Voor 48% gewijzigd door Freee!! op 01-12-2007 19:47 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-02 22:00
Als de TS een nieuwe profiel heeft geprobeerd (zonder zijn instellingen en plug-ins uit zijn oude profiel te kopiëren?), dan zou het daar theoretisch niet aan kunnen liggen.

Zelf gebruik ik ook firefox en heb ik nergens last van tijdens het modereren.

Edit: Deel verwijderd, had niet goed gelezen

[ Voor 47% gewijzigd door --Niels-- op 01-12-2007 20:00 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:34

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:10:
*schop doet*

Hoe staat het hiermee? Wordt er naar gekeken? Is er iets veranderd? Ik vind het namelijk op z'n zachtst gezegd irritant dat ik nu eigenlijk niet meer kan modereren...
Vooralsnog lijk je de enige te zijn met dit probleem, en dat gecombineerd met het feit dat er in betreffende code recentelijk niets gewijzigd is doet toch vermoeden dat het om een specifiek client-side probleem gaat waar wij als zodanig weinig aan kunnen doen.

Probeer, wat Soultaker al oppert, eens te kijken of het wellicht aan een bepaalde plugin ligt of andere 3rd party software (virusscanner, bannerblocker, firewall).

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik vind dit anders heel merkwaardig...? :?

Ik gebruik nu de nieuwste versie van Firefox (2.0.0.11), zonder specifieke plugins, met een volledig nieuw profiel. Voor alle zekerheid heb ik mijn pc direct op internet aangesloten, zonder tussenkomst van het draadloze router, ik heb mijn firewall uninstalled, ik gebruik geen virusscanner, heb mijn pc nagelopen op spyware en ik heb zelfs verscheidene stukken hardware veranderd. Zelfs nu ik achter een volledig schone Windows XP installatie zit komt het nog voor. Ik durf dus enigszins te betwijfelen dat het een clientside probleem is. ;)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Misschien (maar misschien ook niet) gerelateerd: http://devtrack.tweakers.net/view.php?id=3097

Ikzelf denk dat als dit geen clientside probleem zou zijn we wel veel meer meldingen van dit probleem zouden hebben gezien ;)

Een crashende firefox is mij overigens niet vreemd, als ik bijvoorbeeld Firebug (met YSlow) vergeet te disablen dan crashed de boel bij mij ook wel eens ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Ik heb ook wel eens dit probleem. Het komt niet zo vaak voor, ik denk 1 op 60 moderaties ofzo. Zodra ik een niveau aanklik blijft heel Firefox gewoon hangen. Wel is het zo dat als ik een tijdje wacht (30s tot een minuut) het weer over is, weet niet of de TS dat al eens geprobeerd heeft?

Ik heb dit probleem trouwens altijd al gehad, draai nu Fx 2.0.0.11, de laatste versie dus.

/edit
De enige plugins die ik heb is adblock plus, maar die is niet actief op Tweakers.net.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 10:50 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hmmz, als ik het zo bekijk doet het probleem zich dus specifiek voor bij het aanklikken van een score (dus effectief een moderatie doen) of bij het opvragen van de moderatie-details?
In beide van deze gevallen is er namelijk sprake van een (synchrone) Ajax-call waar Firefox inderdaad nog wel eens op kan buggen (in combinatie met andere factoren, normaal gesproken maar heel af en toe). Dat is vziw in Firefox 3 wel verbeterd :)

Intentionally left blank

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:29

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Firefox is voor mij ook de laatste tijd ongeloovelijk brak, dus het kan heel erg goed aan firefox liggen. Het crashed de laatste tijd vaker dan windows ooit heeft gedaan in de 12 jaar dat ik windows heb.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Kees schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:34:
Firefox is voor mij ook de laatste tijd ongeloovelijk brak, dus het kan heel erg goed aan firefox liggen. Het crashed de laatste tijd vaker dan windows ooit heeft gedaan in de 12 jaar dat ik windows heb.
Persoonlijk geen last van (op crashes veroorzaakt door Firebug na...)

Intentionally left blank

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 23:27

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Vastlopende of trage firefox is hier ook het geval (zie ook die devtrack link ;)). echter, het lijkt een clientside issue en dan nog geeneens specifiek FF, ook IE6 en Safari for windows crashen erover of reageren enorm traag. ik zal straks als ik thuis ben eens wat dingetjes testen zonder p2p en antivirus aan, kijken of dat bij mij dan wel normaal werkt :).

Logius | Somda | Twitter

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Ik heb het hier ook met IE, bij het openklappen van de moderatie-details bleef IE gisteren meer hangen dan dat het werkte. IE 6.0.2900 op XP SP2.

Nu moet ik wel zeggen dat dat achter een slechte internetverbinding gebeurd, dus ik weet niet of het IE niet meer reageerde omdat er nog data binnen moest komen of omdat IE echt was vastgelopen (zolang heb ik niet gewacht).

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:19

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Idd, wanneer je internet verbinding eruit valt terwijl jij aan het modereren bent, dan blijft je browser hangen totdat ie weer zijn data krijgt of een timeout krijgt (na 30 seconden ofzo) Het is mij vaak genoeg gebeurd op de brakke draadloze verbinding waar ik eerst op werkte. Wanneer de verbinding maar stabiel is werkt het vlot genoeg, zelfs op oude pc's.

Als het kan zou een korte timeout van hooguit 5 seconden hier dan ook wel prettig zijn, het is niet prettig wanneer het enige dat nog werkt de sluitknop van je browser is... (ander tablad kiezen kon voor zover ik mij herinner nog niet eens.)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Bij IE kom je niet om taakbeheer heen, dus de sluitknop werkt ook niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Arnout op 15-01-2008 14:45 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dirk schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:21:
Als het kan zou een korte timeout van hooguit 5 seconden hier dan ook wel prettig zijn, het is niet prettig wanneer het enige dat nog werkt de sluitknop van je browser is... (ander tablad kiezen kon voor zover ik mij herinner nog niet eens.)
Die timeout wordt door de browser gedicteert, dat is niet iets waar wij invloed op kunnen uitoefenen en XHR biedt daar verder ook (nog) geen mogelijkheden voor om dat te overrulen...

Intentionally left blank

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-02 11:44
hier ook bij firefox tijdens het openklappen van het modereer menu.

Firefox versie 2.0.0.11
win XP sp 3 (engelse versie)

Ik heb het proces moeten stoppen in taakbeheer.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 16:20
Same here met Firefox 2.0.0.11, maar het komt maar zeer zelden voor (1 op de 500 moderaties ofzo?). Als ik lang genoeg wacht (1 a 2 minuten --> koffie halen) kan ik weer gewoon verder waar ik gebleven was. Het lijkt erg op een netwerk time-out gedurende de xml-http-request van de ajax component die de mod stats ophaalt.
Pagina: 1