GPU VRM >126 graden Celcius met een X1950Pro

Pagina: 1
Acties:

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-04 15:09
Beste Tweakers,

Ik heb een probleempje. Eigenlijk best een groot probleem. Ik heb een MSI Radeon X1950Pro, werkt perfect etc tralala maar de VRM wordt enorm heet. Het hoogste wat everest uitleest is 126 graden celcius, daarna zie ik niks meer want dan slaat hij natuurlijk af. Dit is erg vervelend, bijv. zoals toenet.. eindelijk bij FEAR de mooie cutscene waar 'het' gebeurt... spannend... VROEM begint dat ding als een gek te koelen en ja hoor, zwart beeld, pc op tilt, you know the drill.

Erg frustrerend dus, maar frustrerender is dat ik geen flauw idee heb wat er tegen te doen? Een
Accelero X2 zal wel niet helpen, maar wat wel? Enige ideeën?

WeeJeWel

Homey — Critics are those without skills to create.

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-04 15:32
je kan proberen een koelblokje op de vrms te plaatsen als die nog niet gekoeld worden. Bij mij werkte de extra koeling alleen maar een paar dagen waarna het probleem gewoon terugkwam en alleen maar erger werd. Ik heb hem uiteindelijk teruggestuurd en een sapphire x1950pro genomen want die hebben wat aan het vrm probleem gedaan. Als je nog garantie hebt RMA hem dan.

[ Voor 51% gewijzigd door BartKers op 27-11-2007 16:25 ]

• WeeJeWel
Oke, bedankt. Ik heb Zercom een mailtje gestuurd :-)

Verwijderd

Dit is een bekend probleem met de x1950 pro kaarten, zelf heb ik er gelukkig geen last van, er worden veel creatieve oplossing op gevonden (bv. heatsinkje erop bevestigen, casefan erop mikken etc. etc.). Ik zou zelf de kaart gaan modden, omdat ik te ongeduldig ben voor RMA, maar als ik jou was zou ik gewoon lekker die kaart terugsturen, en dan zeggen dat je de nieuwe revesie wilt, maar dat weten ze bij Zercom ook vast wel :P

• WeeJeWel
Ja, dat heb ik ze verteld. En ze zullen me een nieuwe terugsturen, terwijl ik ze net heb uitgelegd dat dit een MSI probleem is. Wat kan ik hier tegen doen?! Ik wil überhaupt niet de verzendkosten gaan betalen, die doos is loeizwaar. Een fan erop richten vind ik oke, maar waar zit die vrm precies? Op wikipedia kan ik niet echt een plaatje vinden, en de hele koeling is ook al een plastic blok. Heeft iemand misschien een fotootje oid?

Verwijderd

Zucht.... Zoekfunctie gebruiken.

ATI x1950 Pro - crash topic

• BartKers
Voor veel mensen is het verbeteren van de koeling voor de vrms helaas maar een tijdelijke oplossing. Vaak komt het probleem na een tijdje weer terug. En volgens mij zitten de vrms bij het model van MSI al onder een koelblok en gedeeltelijk onder de fan van de gpu koeler dus verbeteren van de koeling zal moeilijk gaan. zie ook het 3e plaatje op deze site: http://www.hardwarezone.c...ew.php?cid=3&id=2154&pg=2
Ik zou gewoon die videokaar terugsturen en vragen of je misschien van een ander merk er één kan krijgen als msi nog steeds dezelfde vrms gebruikt.

[ Voor 30% gewijzigd door BartKers op 01-12-2007 20:57 ]

• WeeJeWel
Haha, ik kwam er dus net achter dat die heatsink er bij mij niet meer op zat.. vroeg me al af waar dat ding toch voor was 8)7

Anyway ik wil hem er nu dus op lijmen, maar hoe kan ik dat het beste doen? Welke lijm moet ik gebruiken?

Alvast bedankt!!
WeeJeWel

[ Voor 35% gewijzigd door WeeJeWel op 02-12-2007 17:03 ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:34
Warmtegeleidende lijm, bijvoorbeeld met zilverdeeljtes.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• BartKers
bijvoorbeeld
Arctic Silver Thermal Adhesive
Zalman Thermal Adhesive Heat conducting Epoxy Glue

• WeeJeWel
ZIjn die ook in de gewone doe het zelf winkel verkrijgbaar?

• BartKers
dat zou best kunnen maar het moet dan wel goed warmte geleidende en hitte bestendige lijm zijn. Want het wordt wel zo'n 120graden.

En anders kan je eens kijken of hier een winkel bijstaat die in de buurt is:
http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0
Pagina: 1