Toon posts:

DDR of DDR2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een HP laptop te kopen, hierbij twijfel ik tussen een dv6550eb of een dv6660eb. Alletwee hebben ze dezelfde prijs. Beide laptops hebben dezelfde specificaties behalve:

dv6550eb:
2GB DDR geheugen (denk ik, kan ook DDR2 zijn, weet ik niet zeker)
L2 cache: 4MB (intel core 2 duo processor T7300 2.0GHz)

dv6660eb:
2GB DDR2 geheugen
L2 cache: 2MB (intel core 2 duo processor T7250 2.0GHz)

Welke van de twee laptops zal de beste prestaties neerzetten, de oudere 6550 of de nieuwere 6660?
Voor de rest zijn de laptops identiek hetzelfde volgens de verkoper, wat ik wel raar vindt, een nieuwere serie met lichtere specificaties.

Verwijderd

Die eerste heeft ook gewoon DDR2; de chipset die nodig is om een T7300 te ondersteunen kent alleen maar DDR2 ;) Daarbij hebben letterlijk alle nieuwe laptops DDR2 tegenwoordig.
Verder is de processor van de eerste marginaal sneller dan die van de tweede.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

*blaat :') *

[ Voor 94% gewijzigd door Snake op 27-11-2007 16:18 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:21

PeaceNlove

Deugleuter

Ik zou zeggen dat de laptop met de beste CPU het beste is. Dus de CPU met de meeste cache aangezien de snelheid gelijk is.

[ Voor 15% gewijzigd door PeaceNlove op 27-11-2007 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp heeft de eerste ook DDR2, hoewel het nergens op de blaadjes of site van HP te vinden is. En maakt het ook niet zo heel veel uit ofdat het DDR1 of DDR2 is?
Dan ga ik voor de oudere laptop gaan, aangezien er volgens de verkoper geen andere verschillen zijn?
En maakt die 4MB of 2MB cache veel uit?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 16:20 ]

Verwijderd

Nu ben je aangekomen op het punt waar je het zelf kunt ;)
Vergelijk de specs van de eerste met die van de tweede en je komt er helemaal uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt voor de informatie. Hopelijk klopt het dat het DDR2 is, ik vindt er niets van terug op de hp website. Kan iemand dat nog bevestigen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 16:31 ]

Verwijderd

De enige chipsets die dit type processor ondersteunen zijn de Intel PM965 en GM965. De laptops hebben een discrete videokaart, dus de PM965 chipset. In de specificaties daarvan zie je dat slechts DDR2 geheugen wordt ondersteund (zie pagina 12).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klopt als een deur :)

Puur theoretisch is het natuurlijk een misvatting om te denken dat DDR2 altijd een betere keuze is. Clock-for-clock is DDR1 namelijk sneller wegens lagere latencies. Voordelen van DDR2 zijn dat het op hogere snelheden kan draaien en door lagere voltage zuiniger is. Dat laatste is in een laptop natuurlijk van niet te onderschatten belang.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1