hoe linksys router instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 8.741 views sinds 30-01-2008

• lumbaal
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 17:01
Ben al enkele dagen aan het zoeken.
Hoe stel ik mijn linksys wrt54g in.
Internet werkt perfect maar de router wil niet.
Ik kom van @home
nu Telfort adsl 20mb. zyxel multi 4 poorts

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dit is wel héél summier hoor, en ook al ongeveer de 27e keer deze maand dat een topic met exact deze vraag op GoT komt.

Zet de DHCP van je Linksys uit, en zet hem in dezelfde range als je router.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 18:13

William/Ax3

We are Starstuff

Als accesspoint instellen->dhcp uit en die modem via een lan poort in plaats van wan. Je hebt nu twee routers en daar zit het probleem nu.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18
Wat lukt er niet? Misschien iets meer duidelijkheid geven!?
Als je al Telfort DSL met een Zyxel modem in routed mode kun je beter de kabel vanaf het modem in de WRT54G LAN poort doen in plaats vand e WAN poort.

• lumbaal
wat niet lukt is om door de router heen te komen.
Moet ik hier ook ip adressen in wijzigen?
Bij @home heb je een cp......-a nummer maar wat moet ik hier invoeren?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dan hang je eerst je Wireless Router los aan je PC...

Er wordt wel íets meer eigen inzet verwacht hoor...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• lumbaal
Is dit het zelfde als terug naar fabrieks instellingen?

btw. wat eigen inzet betreft, ben ik al dagen aan het puzzelen en forums aan het lezen voordat ik hier te rade ga.

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 18:13

William/Ax3

We are Starstuff

lumbaal schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:17:
Is dit het zelfde als terug naar fabrieks instellingen?

btw. wat eigen inzet betreft, ben ik al dagen aan het puzzelen en forums aan het lezen voordat ik hier te rade ga.
lees handleiding en zoek:
hoe die linksys wrt54g is in te stellen als accesspoint en hoe dhcp uit te zetten. Je hebt nu
Router->Router en dat wil niet!

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 16:37

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

lumbaal schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:09:
wat niet lukt is om door de router heen te komen.
Moet ik hier ook ip adressen in wijzigen?
Bij @home heb je een cp......-a nummer maar wat moet ik hier invoeren?
Je bent niet echt duidelijk met je omschrijving en teksten.

Hoe bedoel je? Je kan niet door de router heen komen?
Ik neem aan dat je weet hoe je op je router inlogt? Daarnaast heb je 2 routers wat niet samen wil werken, dus zal je je linksys als accesspoint moeten laten werken. Niet als router. Nu is het toch wel van belang dat je dat eerst zelf even uitzoekt. De handleiding van linksys vertelt je meer. Die staat op de bijgeleverde cd. Lees die eerst even compleet door.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
GoT is geen helpdesk.

• lumbaal
Het is me iets duidelijker geworden
dacht dat het het zelfde werkte als bij @home, van modem naar router en draaien maar.
maar helaas dit werkt dus anders.

Dit is dus niet hetzelfde principe als, adsl modem naar linksys router

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat 'adsl modem' is al een router. Dus dat brengt wat complicaties met zich mee. Waar je de Linksys nu nog voor wilt gebruiken weet ik niet? Misschien voor wireless, als de zyxel dat niet heeft? In dat geval staan er hier wel tips over hoe je de boel dan aansluit.

Verder, je geeft aan dat je vanalles hebt zitten proberen en puzzelen. Maar je geeft niet aan wat je allemaal al hebt geprobeerd en waar je precies vastloopt. Het is nu meer van: "Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het werkt nog niet, help!". Zonder enige verdere uitleg is er dan vrij weinig van te maken voor je medetweakers :)
Dus let daar voortaan een beetje op :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• lumbaal
Orion84 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:33:
Dat 'adsl modem' is al een router. Dus dat brengt wat complicaties met zich mee. Waar je de Linksys nu nog voor wilt gebruiken weet ik niet? Misschien voor wireless, als de zyxel dat niet heeft? In dat geval staan er hier wel tips over hoe je de boel dan aansluit.

Verder, je geeft aan dat je vanalles hebt zitten proberen en puzzelen. Maar je geeft niet aan wat je allemaal al hebt geprobeerd en waar je precies vastloopt. Het is nu meer van: "Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het werkt nog niet, help!". Zonder enige verdere uitleg is er dan vrij weinig van te maken voor je medetweakers :)
Dus let daar voortaan een beetje op :)
Inderdaad naar die tips ben al een poos aan het zoeken maar vindt ze niet.
En ja, ik wil de linksys gebruiken voor wireless, anders had ik geen probleem.
Dus mijn probleem is het instellen van de linksys wrt54g.

• Hann1BaL

Hann1BaL

lumbaal schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:41:
[...]

Inderdaad naar die tips ben al een poos aan het zoeken maar vindt ze niet.
En ja, ik wil de linksys gebruiken voor wireless, anders had ik geen probleem.
Dus mijn probleem is het instellen van de linksys wrt54g.
Ik denk toch niet dat zijn argumenten goed doorkomen:
Je probleemomschrijving is veel te ruim. Als iemand tegen jou zegt: Mijn pc is stuk. Weet jij dan de oorzaak? Als je het nu nog niet lukt, is het handig om hier te melden dat je niets hebt kunnen vinden in de complete handleiding van linksys en waarom het niet gelukt is om de linksys in accesspoint mode te zetten. Want dat is wat je moet doen. DHCP uitzetten en er een AP van maken. Als je verder hulp nodig hebt, moet je wel vertellen waarom dit alles niet gelukt is. We gaan hier niet vertellen waar je precies moet klikken om wat te bereiken.

• lumbaal
Hann1BaL schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:46:
[...]

Ik denk toch niet dat zijn argumenten goed doorkomen:
Je probleemomschrijving is veel te ruim. Als iemand tegen jou zegt: Mijn pc is stuk. Weet jij dan de oorzaak? Als je het nu nog niet lukt, is het handig om hier te melden dat je niets hebt kunnen vinden in de complete handleiding van linksys en waarom het niet gelukt is om de linksys in accesspoint mode te zetten. Want dat is wat je moet doen. DHCP uitzetten en er een AP van maken. Als je verder hulp nodig hebt, moet je wel vertellen waarom dit alles niet gelukt is. We gaan hier niet vertellen waar je precies moet klikken om wat te bereiken.
We gaan hier niet vertellen waar je precies moet klikken om wat te bereiken.

En waarom dan niet is daar dit GOT dan niet voor?
Heb hier al veel topics gelezen waar je wel normaal geholpen wordt.

• Hann1BaL

Hann1BaL

lumbaal schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:51:
[...]

We gaan hier niet vertellen waar je precies moet klikken om wat te bereiken.

En waarom dan niet is daar dit GOT dan niet voor?
Heb hier al veel topics gelezen waar je wel normaal geholpen wordt.
Omdat GoT bedoeld is om je op weg te helpen. Daarnaast wórd je normaal geholpen, omdat er al veel bruikbare hints gegeven zijn, maar nergens laat je zien wat je al geprobeerd hebt, aan de hand van de hints. Zo kunnen we je niet verder helpen dan we al gedaan hebben.

Verwijderd

en de oplossing is...

1.benader de linksys (standaard 192.168.1.1.)

2.je ziet dat als de linksys nog voor casema is ingesteld dat dhcp geselecteerd is, dit laat je zo.

3. je verandert het local ip-adres in 192.168.2.1 (zo log je in de toekomst ook in op je linksys)

4. daaronder stel je dhcp-server op disable

5. herstarten en de kabel van het 'modem' aansluiten op 1 van de vier lan poorten

that's it...

:)

Verwijderd

Hallo,
Heeft iemand ervaring met de linksys200g i.c.m. met adsl van telfort? Volgens de tech helpdesk van telfort, moet de vpi-0 zijn en Vci-34 Multiplexing LLC en RFC 1483 Bridged. Helpdesk had het ook over encapsulation AAL5-snap. Dit heb ik nooit van gehoord! Graag help als het kan.

MvG
jvd

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:51
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:59:
Hallo,
Heeft iemand ervaring met de linksys200g i.c.m. met adsl van telfort? Volgens de tech helpdesk van telfort, moet de vpi-0 zijn en Vci-34 Multiplexing LLC en RFC 1483 Bridged. Helpdesk had het ook over encapsulation AAL5-snap. Dit heb ik nooit van gehoord! Graag help als het kan.

MvG
jvd
Als je via de linksys-cd werkt kun je volgens mij kiezen tussen kpn-adsl en bbned-adsl. Als je de laatse kiest zou het goed moet komen. Als je tenminste adsl via bbned krijgt. Als bbned niet beschikbaar is krijg je het via kpn binnen.

Verwijderd

Bedankt voor u reactie, maar werkt telfort via bbnetwerk? Ik weet dat kpn niet rfc 1483 gebruikt dus zou ik toch handmatig de gegevens in moeten voeren. Deze gateway heb ik pas maar heb wel ervaring met linksys. Heb jij ook de wag200g? zo ja zit jij ook bij telfort? Nogmaals bedankt.

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
www.yabu.nl

oja kijk even onder tiscali ipv onder telfort

;)

[ Voor 59% gewijzigd door Hardcore-Maniac op 29-01-2008 21:51 ]

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:51
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:38:
Bedankt voor u reactie, maar werkt telfort via bbnetwerk? Ik weet dat kpn niet rfc 1483 gebruikt dus zou ik toch handmatig de gegevens in moeten voeren. Deze gateway heb ik pas maar heb wel ervaring met linksys. Heb jij ook de wag200g? zo ja zit jij ook bij telfort? Nogmaals bedankt.
sorry mijn fout: tiscali/telfort is babyxl. Ik haalde even een paar dingen door elkaar.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Vrij zinloos topic om opnieuw in verder te gaan. Alles is te vinden of bij de leverancier van het product gewoon te vragen/vinden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.