Toon posts:

8600 GTS Silent - BSOD?!

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal.

Het probleem
Ik heb sinds kort een probleem met (hoogst waarschijnlijk) mijn videokaart. Elke keer als ik een spel wil opstarten of een film wil kijken op mijn PC krijg ik een Blue Screen Of Death. Ik heb nu twee soorten foutmeldingen gehad:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

BCCode : 1000000a BCP1 : 00000016 BCP2 : 0000001C BCP3 : 00000000
BCP4 : 80502392 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 768_1
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

BCCode : 1000000a BCP1 : 00000016 BCP2 : 0000001C BCP3 : 00000000
BCP4 : 804FA11E OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 768_1
Voor de duidelijkheid: Er staan bij beide foutmeldingen geen desbetreffende bestanden.

Mijn PC
Asus Moederbord P5K-V
Intel Core 2 Duo E6750 2.60 GHz, 1333 MHz, 4 MB , Boxed
Corsair TWIN2X2048-6400 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2
Asus VGA GeForce 8600GTS Silent 256 MB
WD Caviar RE 400 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
NEC DVD-RW AD-7170 IDE, Bulk, Zwart
Windows XP

Mogelijke oplossingen?
Alhoewel ik zelf niet bepaald een tweaker ben, heb ik zelf al het één en het ander geprobeerd. Ik had eerst mijn vragen gezet bij de driver van mijn videokaart; Ik heb de nieuwste versies geïnstalleerd, oude meegeleverde versies geprobeert en wat dingetjes daartussen... Het wilt allemaal niet het probleem verhelpen. Daarna heb ik de laatste versie van DirectX geinstalleerd maar dat had ook geen gevolg voor mijn probleem.
Ik heb me op dit forum suf gezocht over dit probleem en heb eigenlijk maar één iemand anders kunnen vinden die het zelfde probleem heeft als ik, maar wel een andere foutmelding. In zijn post was het probleem niet opgelost, ik hoop dat dat in deze wel het geval is...

Alvast hartelijk bedankt voor ieders hulp! Als er dingen zijn die ik nog niet heb genoemd in deze post, laat het mij even weten.

~Adriaan de Jongh

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-07 21:15

Dima_2005

T.net-verslaafde

Heb je ECHT alles geupdate, ik denk nu van updates voor Windows (XP of Vista trouwens?), BIOS update, nieuwste drivers videokaart (nvidia site), geluidsdrivers,... kan echt aan die kleine dingen liggen

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Schone instalatie van windows kan ook wonderen doen :) .

Verwijderd

waarschijnlijk een driver probleem

Windows XP en 2000 BSOD guide

aan het build nummer te zien ( 2600) is het windhoos XP
Modbreak:Het is hier niet de kleuterschool (of het Museumplein tijdens de scholierenstaking...) Als een product Windows heet, noem het dan ook Windows. Kinderachtige verbasteringen zeggen meer over jou dan over het product :/

[ Voor 65% gewijzigd door dion_b op 27-11-2007 21:40 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Een silent uitvoering van die videokaart heeft nogal wat airflow nodig. Zorg ervoor dat je voldoende fans in je behuizing hebt en dat ze draaien (geen silent profiel instellen in je BIOS)...

offtopic:
Je hoeft trouwens je naam niet onder je bericht te zetten :)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Dima_2005 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:52:
Heb je ECHT alles geupdate, ik denk nu van updates voor Windows (XP of Vista trouwens?), BIOS update, nieuwste drivers videokaart (nvidia site), geluidsdrivers,... kan echt aan die kleine dingen liggen
- Wat ik wel heb geupdate zijn XP en mijn videokaart.
- Ik heb wel eens geprobeert een nieuwe sound driver te installeren, maar dat ging niet helemaal lekker: het geluid stopte er gewoon mee. Daarna heb ik weer de meegeleverde driver geïnstalleerd, die wel gewoon prima werkt.

- Hoe update ik mijn BIOS en is het voor een leek als ik wel verstandig om zoiets te doen?
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:00:
waarschijnlijk een driver probleem

Windows XP en 2000 BSOD guide

aan het build nummer te zien ( 2600) is het windhoos XP
Ik heb dat bericht inderdaad al eerder gevonden, maar eigenlijk zegt het helemaal niets. (Of wel? Zie ik iets over het hoofd?)
pinockio schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:00:
Een silent uitvoering van die videokaart heeft nogal wat airflow nodig. Zorg ervoor dat je voldoende fans in je behuizing hebt en dat ze draaien (geen silent profiel instellen in je BIOS)...

offtopic:
Je hoeft trouwens je naam niet onder je bericht te zetten :)
Ik heb zowiezo 3 ventilaties, waarvan ik er 1 altijd op z'n hardst staat en de andere twee via de BIOS worden geregelt. Ik zal eens kijken hoe hij staat ingesteld in mijn BIOS. Bedankt voor deze tip! Ik zette trouwens mijn naam onder de topic om het een beetje formeel te houden. Je weet hoe dat gaat, als je je niet formeel opsteld krijg je ook niet formeel antwoord. ;)

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-07 21:15

Dima_2005

T.net-verslaafde

BIOS kan soms de oorzaak is, dat doe je aan de hand van de fabrikant, daar download je een BIOS update, brandt het op een CD/DVD of misschien ook op een diskette, weet niet wat het geval bij jou is.
En dan updaten,
Verstandig?
Ja: 98% van de BIOS updates lukken
Nee: Als je stroom uitvalt heb je het zitten.

Wel de juiste downloaden

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dima_2005 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:56:
BIOS kan soms de oorzaak is, dat doe je aan de hand van de fabrikant, daar download je een BIOS update, brandt het op een CD/DVD of misschien ook op een diskette, weet niet wat het geval bij jou is.
En dan updaten,
Verstandig?
Ja: 98% van de BIOS updates lukken
Nee: Als je stroom uitvalt heb je het zitten.

Wel de juiste downloaden
Ik ga maar eens uitvinden hoe ik ten eerste mijn huidige versie ga ontdekken en daarna een nieuwere versie ga installeren... Ik laat nog wel horen of dit het probleem op heeft gelost. In ieder geval bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Korte vraag: Is DMI Version : 2.4 mijn huidige versie of moet ik toch nog even wat verder kijken?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 22:42
Voor de bios update, probeer uit te vinden waarom die update is, misschien heb je hem niet nodig, dus dan vermijd je de risico dat je moederbord het niet doet.

Kijk eens op deze site voor meer verschillende drivers voor je videokaart, www.guru3d.com.

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:09:
Voor de bios update, probeer uit te vinden waarom die update is, misschien heb je hem niet nodig, dus dan vermijd je de risico dat je moederbord het niet doet.

Kijk eens op deze site voor meer verschillende drivers voor je videokaart, www.guru3d.com.
Ik heb al een boel verschillende drivers geprobeert, waarvan 1 van guru3d (de laatste versie van NVIDIA). Ik denk niet dat ik vroegere versies nog moet gaan proberen, gezien ik aan mag nemen dat laatste versies beter zijn? Maar ik zal het nog eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE:

Ik heb zojuist de laatste versie van mijn BIOS en de laatste versie van Forceware van guru3d geïnstalleerd, en het heeft niet het probleem verholpen. Ik weet het niet meer? Help!

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:08:
UPDATE:

Ik heb zojuist de laatste versie van mijn BIOS en de laatste versie van Forceware van guru3d geïnstalleerd, en het heeft niet het probleem verholpen. Ik weet het niet meer? Help!
Wat zijn je temperaturen van je videokaart en de rest van je pc?
Dit kun je bekijken met speedfan bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn je temperaturen van je videokaart en de rest van je pc?
Dit kun je bekijken met speedfan bijvoorbeeld.
De temperatuur is overal normaal (onder 50 *C), behalve bij AUX; Er staat een temperatuur van 127*C maar gezien ik in mijn kast heb gevoelt en heb gekeken lijkt mij dit praktisch onmogelijk? Zo niet, dan is het de chip Winbond W83627DHG die schijnbaar te heet wordt. Wel is raar dat diezelfde chip daar boven onder hetzelfde adres staat bij 'Systeem' en 'CPU', die beide niet hoger komen dan 35 graden.

Maar goed, dan nog: Als het aan de temperatuur zou liggen zou mijn PC elke minuut moeten uitvallen. Dat doet hij niet, want hij geeft pas een BSOD als ik een game of een film opstart. Het heeft dus niks met temperatuur te maken, denk ik.

Nog andere dingen waar het aan kan liggen?

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE:

Opgelost!!

Het probleem was toch makkelijker dan iedereen hier had verwacht, maar het vindenw as toch wel redelijk vervelend. Bij de videokaart kreeg je een CD met daarop de drivers en wat extra software. Laat ik nou wel die drivers honderd keer vervangen te hebben, maar die software niet hebben aangeraakt :D Nadat ik de op de CD meegeleverde meuk van mijn PC had verwijderd en daarna opnieuw de laatstye driver had geïnstalleerd, werkte het!

BEDANKT VOOR JULLIE HULP!!
Pagina: 1