[PES 2008] PES loopt sneller bij pixelmapping

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb een probleempje met het speltempo van PES. Ik heb de officiële PC versie van Pro evolution soccer 2008.

Het probleem
Ik een Dell UltraSharp 1707FP 17" TFT scherm heb met als maximale resolutie 1280 x 1024. En daar heb ik mijn beeldscherm ook standaard op gezet. Echter op een of andere reden kan ik hem niet op 1280x1024 zetten (met high quality). Dus speel ik het spel op 1024x768 (met high quality). Het probleem is echter dat het beeld iets wordt uitgerekt: 1280x1024 = 5:4 en 1024x768 = 4:3. Mijn Dell UltraSharp 1707FP ondersteunt gelukkig pixelmapping, er is ook een “zoveel mogelijk van je scherm oppervlakte gebruiken maar wel dezelfde aspect ratio gebruiken” modus. Echter het probleem is dat bij de laatst genoemde resoluties het spel een stuk sneller loopt. Eerst geloofde ik het zelf niet, maar ik hem twee filmpjes gemaakt en op youtube gezet.

Filmpje: normale modus
Filmpje: snelle modus

Wat ik dus zou willen is dat ik zonder dat het beeld wordt uitgerekd op de normale modus kan spelen. Overigens weet ik niet eens zeker of die modus die ik als “normaal” bestempel wel de normale modus is, want misschien is dat wel gewoon een (te) langzame modus. Misschien kan iemand dat even zeggen op welke snelheid PES bij jullie speelt?

Mijn Systemspecs
Ik weet de exacte spec niet helemaal, hieronder is zoals ik het zo specifiek als ik het weet. Ik heb het systeem niet overgeklokt.

Processor: Intel Core 2 Duo E6400 (2x2.13GHz, 2MB, 1066MHz FSB)
Moederbord: Dell 0WG855
Geheugen: 2x 1024 MB (533MHz DDR2)
Videokaart: nVidia Geforce 7900 GS (256MB)
-- Driver: nVidia ForceWare 163.75 WHQL
Harde schijf: 250 GB Sata HDD (7200 rpm, 8MB)
Optische drives: 16x DVD+/-RW + 16x DVD
Geluidskaart: Integrated Creative Sound Blaster Audigy
Speakers & Headsets: Dell ADA 425 (2.1)
Netwerkapparatuur: Geïntegreerd Gigabit Ethernet
Behuizing: Dell Dimension 9200
Voeding: 375 Watt
Monitor: Dell UltraSharp 1707FP
Konamipatch 1.1

Verder mogelijk relevante waarnemingen.
Fraps open geeft bij 60Hz max 60 frames, bij 75Hz. max. 75 frames per seconden. Het geluid (commentaar) blijf altijd op gelijke tempo lopen. Ik had vernomen dat de vernieuwingsfrequentie niet in verband staat met het aantal frames per seconden. Wat ik me dan afvraag is waarom blijft ze dan bij 60Hz op 60 frames steken en bij 75Hz. op 75 frames steken?

Wat heb ik geprobeerd met 1024:768, high quality en pixelmapping
• Ik heb de nieuwste WHQL videokaart drivers gedownload.
• Ik heb de nieuwste PES 2008 patch van Konami gedownload: 1.1
• PC opnieuw opgestart.
• Gegoogled naar mogelijk oplossingen, maar niet iets relevant kunnen vinden.
• De vernieuwingsfrequentie van op 60Hz en op 75Hz geprobeerd: beide geven de snelle modus met pixelmapping. Bij 1280x1024 (de normale modus) kan ik alleen 60Hz kiezen.
• V-sync bij de setting van PES aan gezet.
• Bij nVidia Control Pannel V-sync aan-geforceerd + V-sync PES aan.
• Bij nVidia Control Pannel Patroonfiltering - negatieve LOD vertekening op ‘Klem’ gezet.

Edit 29-11-07:
• V-sync in PES settings uit gezet en nVidia Control Pannel ook uit. Resultaat is dat hij weer op normale tempo speelt, maar... het spel loopt niet meer soepel en niet zo'n beetje ook. Beeld loopt heel schokkerig. Niet speelbaar.
• Vsync in PES setting uit en nVidia Control Pannel aan-forceren geeft normale snelheid maar loopt niet soepel. Het beeld is schokkerig, enigszins speelbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 29-11-2007 22:42 ]

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
*kick* + nieuwe info:

Edit 29-11-07:
• V-sync in PES settings uit gezet en nVidia Control Pannel ook uit. Resultaat is dat hij weer op normale tempo speelt, maar... het spel loopt niet meer soepel en niet zo'n beetje ook. Beeld loopt heel schokkerig. Niet speelbaar.
• Vsync in PES setting uit en nVidia Control Pannel aan-forceren geeft normale snelheid maar loopt niet soepel. Het beeld is schokkerig, enigszins speelbaar.