[Transmission] Sloopt internetverbinding?

Pagina: 1
Acties:
  • 909 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-01 14:05
De situatie is als volgt. Elders in het huis staat een Windows PC met een Linksys router. Mijn MacBook is via Airport verbonden met de router.
Het probleem met Transmission is dat wanneer ik iets download (en upload), ik met geen mogelijkheid websites meer kan bezoeken. Hij download en upload nog wel steeds op volle snelheid. Adium werkt ook nog steeds. Dit gebeurt ook wanneer ik de uploadsnelheid halveer naar een maximun van 50 kb/s.

Ik heb dit probleem nooit gehad met Azureus, maar ben overgestapt naar Transmission sinds ik Leopard draai.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 20:34
terug naar Azureus?

Ben ook weer overgestapt van Transmission naar Azureus. Transmission werkt simpel maar veroorzaakt veel problemen (eigen ervaring). Azureus is wat geavanceerder doch stabieler.

Verwijderd

Misschien raakt je up/downstream verstopt. Probeer het eens te cappen door in de preferences een maximum download en uploadsnelheid in te stellen die een stuk lager ligt dan wat je nu aan bandbreedte verbruikt.

EDIT...sorry dat had je al geprobeerd. Iemand een andere oplossing? Ik heb hier zelf geen last van in ieder geval.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 16:05 ]

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien een open deur, maar wat is de maximale uploadsnelheid van je internetverbinding?

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:53
Inderdaad een optie... Want je moet niet uitgaan van de snelheid die je provider opgeeft... De werkelijke snelheid ligt bijna altijd een stuk lager...

Ik gebruik zelf ook Transmission. Ik moet 128 upload hebben, maar heb maar 95... De upload zet ik daarom op 30KB/sec. (40 moet ook wel kunnen)
Op deze manier werkt het perfect... Ik had in Windows namelijk jouwzelfde problemen met uTorrent. Die problemen heb ik niet met Transmission. Zowel in Tiger als Leopard werkt het perfect...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Gabliboeba
De uploadsnelheid is 100 kb/s Downsnelheid is 500 kb/s.
Ook als ik beide laag zet heb ik dezelfde problemen.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Kan het zijn dat het aantal verbindingen te groot is voor de router?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:02

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Dit is geen direct antwoord op je vraag, maar ik blijf bij Azureus omdat Transmission teveel ellende geeft. Trage downloads, gewoon stoppen met downloaden, problemen met grote bestanden. Ik geloof het verder wel.

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 18:01

Superflip

*pwiet*

Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Is een probleem dat bij Transmission bekend is. Het is namelijk zo dat er bepaalde raw data verstuurd wordt waar je router geen weg mee weet.

Het is zelfs zo dat dan alle connectie voor alle andere gebruikers (TV incluis) van het internet gegooid worden. Dat was verholpen met een update waarna de connectie wel bleef bestaan, maar de http dingen niet meer werkten...

Misschien eindelijk volledig opgelost bij een volgende update?

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-01 12:25
Ik heb hier ook last van!

welliswaar niet zo heel vaak, maar wel als ik transmission een poosje goed laat draaien..
Ik gebruik een speedtouch 510 router..

Verwijderd

wallie-s schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:48:
Ik heb hier ook last van!

welliswaar niet zo heel vaak, maar wel als ik transmission een poosje goed laat draaien..
Ik gebruik een speedtouch 510 router..
Ik heb dezelfde router (pokke ding, maar mijn linksys staat op een andere lokatie, deze staat bij mijn vriendin), en hetzelfde probleem. Grappig dat transmission dat voorelkaar kan krijgen.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:07
aik0n schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:26:
Is een probleem dat bij Transmission bekend is. Het is namelijk zo dat er bepaalde raw data verstuurd wordt waar je router geen weg mee weet.
Werkelijk? Dat zou me verbazen, aangezien je root moet zijn om raw socket toegang te hebben. Tenminste, dat is onder Linux zo, en het zou me erg verbazen als het onder Mac OS X anders is. Bovendien zou ik niet weten waarom een bittorrent client dat nodig zou hebben.
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:19:
Ik heb dezelfde router (pokke ding, maar mijn linksys staat op een andere lokatie, deze staat bij mijn vriendin), en hetzelfde probleem. Grappig dat transmission dat voorelkaar kan krijgen.
Is het probleem niet "gewoon" dat Transmission meer verbindingen gelijktijdig opent dan Azureus (by default)? Je router moet elke connectie tracken (als je NAT gebruikt anyway, en dat is waarschijnlijk), en dat gebeurt in een tabel met een beperkte grootte (vooral op die oude modems, zeer beperkt). Als die vol zit, kun je geen nieuwe verbindingen meer maken. Dat zou meteen verklaren waarom Adium wel blijft werken: die heeft namelijk al een verbinding. Alleen het maken van nieuwe verbindingen zal meestal niet werken (tenzij heel af en toe als er net een bittorrent peer gedropt is en nog geen nieuwe verbonden).

Dit is een beetje gokwerk, maar het is in ieder geval al wel langer bekend dat sommige modems crashen, traag worden of zich op andere manieren halfgaar gedragen als je heftig met bittorrent in de weer gaat. Voor zover ik weet meestal om bovenstaande reden.

[ Voor 10% gewijzigd door Wilke op 28-11-2007 12:45 ]

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Heb geen enkel probleem met Transmission ... maar het probleem dat ik hier lees klinkt als de upload capaciteit die volgeduwd wordt... Daar heb ik ook wel last van als ik transmission "los" laat :-)

Verwijderd

Ik ken het probleem. Heb ik ook met uTorrent op Windows XP. Als ik thuis uTorrent aanzet en hij gaat uploaden, dan kan ik niet eens meer connecten met Remote Desktop vanaf mn Mac..
Verder komt het ook wel eens voor dat gewoon de volledige internet verbinding eruit knalt.. dus dan heb ik helemaal geen upload meer :-) moet ik mn kabelmodem gaan resetten.
Kga ook maar eens proberen om die upload te cappen :)

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat is een Transmission probleem inderdaad. Gewoon je huidige installatie verwijderen en v0.82 installeren, die werkt nog wel gewoon fatsoenlijk.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Thunder schreef op maandag 03 december 2007 @ 00:56:
Dat is een Transmission probleem inderdaad. Gewoon je huidige installatie verwijderen en v0.82 installeren, die werkt nog wel gewoon fatsoenlijk.
Had je hier nog een onderbouwing voor of zeg je gewoon zomaar wat ? Lees even de Transmission trac door, om te weten te komen wat voor leuke bugs er allemaal in versie 0.8.2 zitten. Schep je er bijvoorbeeld het perverse genoegen in om Azureus users op te zadelen met een crapload aan PEX messages ? Of vind je het interessant om een b0rked ban mechanisme te hebben (pieces, niet peers) ?

Zoek eerst externe zaken, ga daarna pas een prima functionerend stuk software afkraken. :>

[ Voor 59% gewijzigd door Jungian op 03-12-2007 02:02 . Reden: teveel House M.D. gekeken dit weekend ]

0.0

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Jungian schreef op maandag 03 december 2007 @ 01:37:
[...]

Had je hier nog een onderbouwing voor of zeg je gewoon zomaar wat ? Lees even de Transmission trac door, om te weten te komen wat voor leuke bugs er allemaal in versie 0.8.2 zitten. Schep je er bijvoorbeeld het perverse genoegen in om Azureus users op te zadelen met een crapload aan PEX messages ? Of vind je het interessant om een b0rked ban mechanisme te hebben (pieces, niet peers) ?

Zoek eerst externe zaken, ga daarna pas een prima functionerend stuk software afkraken. :>
0.82 werkt hier wel. Latere versies niet. Het is een oplossing voor zijn probleem, zo'n trollend toontje is nergens voor nodig.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 10:28
Er is een nieuwe versie uit die dit probleem volgens mij verhelpt.

0.95:
Fix router errors caused by sending too many tracker requests at once
en nog wat andere dingen.

• Gabliboeba
Toch maar even een kickje. Een hele tijd Azureus naar volle tevredenheid gebruikt. Totdat de kernel panics onder Leopard begonnen op te spelen. Dus maar weer even terug naar Transmission. Zo'n 5 dagen deed hij het perfect. Goede snelheden, en ik kon nog gewoon internetten. Dit was met 1.04. De ellende begon weer toen ik de laatste nightlies downloadde. Na een paar minuten stond onder geavanceerd: "Kan poort status niet."
Op dat moment ben ik weer terug gegaan naar de reguliere 1.04. Opnieuw dezelfde problemen. Het downloaden ging prima, maar het bezoeken van websites ging niet meer.

Ik besloot om dus maar weer even wat te kloten in de router. Ik heb een hele range poorten in de router opengezet. Het ip was ik daar invulde was: 192.168.1.103, dat is het ip wat ik zie staan als ik naar systeemvoorkeuren-->netwerk ga.

Ook dat werkte niet. Na een paar minuten kon ik geen websites meer bezoeken, en ja hoor: "Kan poort status niet".
Zo gaat het nu de laatste uren een beetje door.

Ik word er een beetje moe van. Azureus kan ik niet gebruiken onder 10.5.1 ivm kernel panics, maar Transmission wil bij mij helemaal niet werken. Ik vraag me nu dus echt af of het aan mij ligt, of dat het gewoon een probleem in Transmission is.

Overigens toen ik de MacBook net had gebruikte ik ook Transmission (dat was geloof ik 0.82). Daarmee heb ik voor zover ik weet nooit dit soort problemen gehad. En voordat iemand het aanraadt, terug naar 0.82 is geen optie, omdat die gebanned is op 2 trackers die ik gebruik.

Verwijderd

Huh? De laatste versie zou normaal gezien 'bugvrij' moeten zijn (alle bekende routercrash-toestanden verholpen).

• Gabliboeba
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 18:47:
Huh? De laatste versie zou normaal gezien 'bugvrij' moeten zijn (alle bekende routercrash-toestanden verholpen).
Hij werkte ook een paar dagen goed. Misschien .plist Transmission weggooien en daarna even opnieuw installeren? Houd ik dan alle tranfers gewoon?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ben toch bang dat het ergens in jouw configuratie zit. Ik gebruik Transmission al sinds ik een Mac heb (feb 2007) en heb nog nooit websites niet kunnen bezoeken terwijl Transmission volop aan het downloaden was. :)

Wat voor router is het precies van Linksys? Ik heb een WRT54G v2.2 met een Tomato firmware.

[ Voor 6% gewijzigd door Frietsaus op 06-02-2008 18:58 . Reden: URL toegevoegd ]

• Gabliboeba
Frietsaus schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 18:51:
Ik ben toch bang dat het ergens in jouw configuratie zit. Ik gebruik Transmission al sinds ik een Mac heb (feb 2007) en heb nog nooit websites niet kunnen bezoeken terwijl Transmission volop aan het downloaden was. :)

Wat voor router is het precies van Linksys? Ik heb een WRT54G v2.2 met een Tomato firmware.
Ik heb ook een Linksys WRT54G. Firmware weet ik niet, ik zal het eens checken.

Het vreemde is wel dat ik met Azureus deze problemen nooit heb gehad. Dezelfde poorten, maar nooit dit soort problemen.

edit. Het is een Linksys WRT54G v5. De versie die bijna geen 3rd party firmwares ondersteunt. Ik heb zojuist firmware 1.00.6 (gedateerd 2006) geinstalleerd. Ik zal even kijken of de problemen hiermee opgelost zijn. Op de Amerikaanse site staat echter een meer recente firmware versie voor de WRT54G v5. Kan ik die zonder problemen installeren?

[ Voor 21% gewijzigd door Gabliboeba op 06-02-2008 19:20 ]

• Erwin_Br
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-11-2025
De WRT54G is een pokke router die ik snel de deur heb uitgegooid omdat bij mij ELK torrent programma (ook uTorrent onder Windows) zorgde voor een trage verbinding, en na een tijdje downen zelfs helemaal geen verbinding. Het is een bekend probleem. De Tomato firmware, al eens genoemd in dit thread, schijnt een oplossing te zijn, maar ik ben zelf niet zo happig op het installeren van 3rd party firmwares.

Nu heb ik een SMC router die een bepaald mechanisme heeft dat een "overflow" aan packets (of hoe dat ook mag heten) tegen gaat, zodat torrents de boel niet meer laten vastlopen. En dat werkt UITSTEKEND, kan ik melden. Geen problemen met Transmission, uTorrent, etc...

--Erwin

Verwijderd

je kan in een router ook instellen of hij long of short packages door laat sturen.

mijn probleem met internet icm torrents (chello extreme die altijd op volle snelheid 2mb per seconde haalt..)

router heb ik toen op long gezet(sweex nitro router 100 mbit WAN) waarna de problemen zijn gestopt.

stabiele verbinding door het hele huis, en torrents gaan ook veeel stabieler (transmission gebruiker)

btw, die router is echt wel een aanwinst geweest, hiervoor altijd linksys en netgear gehad, mara altijd problemen. sinds die schraal uitziende sweex router altijd dikke verbindin, bedraad en draadloos! 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 13:47 . Reden: extra router ino :P ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Erwin_Br schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:06:
De WRT54G is een pokke router die ik snel de deur heb uitgegooid omdat bij mij ELK torrent programma (ook uTorrent onder Windows) zorgde voor een trage verbinding, en na een tijdje downen zelfs helemaal geen verbinding. Het is een bekend probleem. De Tomato firmware, al eens genoemd in dit thread, schijnt een oplossing te zijn, maar ik ben zelf niet zo happig op het installeren van 3rd party firmwares.

Nu heb ik een SMC router die een bepaald mechanisme heeft dat een "overflow" aan packets (of hoe dat ook mag heten) tegen gaat, zodat torrents de boel niet meer laten vastlopen. En dat werkt UITSTEKEND, kan ik melden. Geen problemen met Transmission, uTorrent, etc...

--Erwin
Beetje voorbarig om direct elke WRT54G voor een 'pokkerouter' uit te maken. Mijn WRT54G doet het perfect (en nog beter dan normaal door de Tomato firmware). De nieuwere WRT54G (v5 en hoger) zijn wel slechter dan de oudere modellen.

Het is overigens niet moeilijk om Tomato er in te flashen. Gewoon via de interface upgrade doen maar helaas is deze niet geschikt voor de v5 van de topic starter.

[ Voor 6% gewijzigd door Frietsaus op 07-02-2008 14:47 ]

• Gabliboeba
Ik heb 1.00.6 geinstalleerd en daarmee lijkt het probleem opgelost. Ik draai het nu al zo'n 20 uur en ik heb nog geen melding gekregen. Poort blijft netjes open. Ik hoop dat dit echt de oplossing is!

• Erwin_Br
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-11-2025
Frietsaus schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:41:
[...]

Beetje voorbarig om direct elke WRT54G voor een 'pokkerouter' uit te maken. Mijn WRT54G doet het perfect (en nog beter dan normaal door de Tomato firmware). De nieuwere WRT54G (v5 en hoger) zijn wel slechter dan de oudere modellen.

Het is overigens niet moeilijk om Tomato er in te flashen. Gewoon via de interface upgrade doen maar helaas is deze niet geschikt voor de v5 van de topic starter.
Ik had er eentje uit de 3e reeks, geloof ik (Heb 'm ongeveer 2 jaar gebruikt).

Ik geloof best dat je router het prima doet, maar de beschreven problemen zijn overal bekend, en komen in alle WRT54G series voor! En nu ik een ander merk heb zie ik opeens hoeveel instelmogelijkheden en features ik miste! Ik kon bijvoorbeeld niet eens een IP adres in m'n pool vastzetten, voor m'n webserver! En dan is er natuurlijk die anti overflow functie die ik al eerder noemde.

Bottom line is dat ik gewoon meer verwacht had van de Sisco naam die verbonden is aan de Linksys. Mijn huidige SMC router is goedkoper, en kan meer.

--Erwin

• Gabliboeba
Erwin_Br schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:37:
[...]

Ik had er eentje uit de 3e reeks, geloof ik (Heb 'm ongeveer 2 jaar gebruikt).

Ik geloof best dat je router het prima doet, maar de beschreven problemen zijn overal bekend, en komen in alle WRT54G series voor! En nu ik een ander merk heb zie ik opeens hoeveel instelmogelijkheden en features ik miste! Ik kon bijvoorbeeld niet eens een IP adres in m'n pool vastzetten, voor m'n webserver! En dan is er natuurlijk die anti overflow functie die ik al eerder noemde.

Bottom line is dat ik gewoon meer verwacht had van de Sisco naam die verbonden is aan de Linksys. Mijn huidige SMC router is goedkoper, en kan meer.

--Erwin
Je hebt helemaal gelijk. Nu ik erbij nadenk heb ik ook veel problemen met de netwerkverbinding. Geen verbinding kunne maken komt erg vaak voor. Dan moest ik eerst de stekker van de router eruit halen om dit op te lossen.
en natuurlijk de problemen met het downloaden van torrents.

Nu maar hopen dat deze firmware het goed doet, want een nieuwe router kopen heb ik ook niet echt trek in.

Nogmaals: kan ik de Amerikaanse firmware voor de wrt54g installeren op mijn wrt54g? (ik neem aande Europese)
Pagina: 1