[NAS+Sync] Hoe meerdere PC's syncen met een NAS

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:17
Vanwege dataprotectie en gewoon omdat het handig is heb ik een NAS met RAID1 gekocht. Dat moet de centrale plaats worden van alle data. Er zijn meerdere PC's die daarvan gebruik moeten maken (ook een laptop, die ook offline moet kunnen werken). De grote vraag is dan hoe de data gesynced te houden.
Ik heb al wat gezocht en ben nu bezig om SyncBackSE eens te proberen, maar misschien heeft iemand een beter idee? Wat het moet doen:
- Vanwege de snelheid lijkt het me handig om lokaal een kopie te hebben, die automatisch wordt gesynced naar/vanuit de NAS. Maar ook als er op de NAS nieuwere dingen staan (van een andere PC) moet dat ook worden gekopieerd.
- Het moet ook via FTP kunnen werken voor de laptop.
- Dus eigenlijk wil ik een lokale kopie, die slim wordt bijgewerkt van/naar de externe kopie. De NAS is dus als het ware leidend.

Iemand nog andere ideeën?

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-03 09:54
Wat zijn de beperkingen van SyncBackSE dan? Die kan volgens mij alles wat je opnoemt.

• JvdBosch
Inderdaad. Ik denk dat ik hem ga kopen, maar misschien heb ik een ander pakket over het hoofd gezien dat beter/slimmer/... is.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-03 09:54
JvdBosch schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:48:
Inderdaad. Ik denk dat ik hem ga kopen, maar misschien heb ik een ander pakket over het hoofd gezien dat beter/slimmer/... is.
Microsoft SyncToy is ook zoiets, maar dan gratis voor Windows gebruikers. Of het FTP support heeft weet ik niet, maar dat kun je opzoeken.

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 22:36
Tja, ik draai SecondCopy en dat progje doet precies het zelfde als wat bij jou de bedoeling is, denk dat je voor jezelf moet nagaan welk progje het makelijkste cq goedkoopste vindt, let er wel op, dat voor elke pc een aparte licentie nodig is.

• JvdBosch
SecondCopy ziet er ook best aardig uit ja. Voornamelijk de real-time synchronisatie. Alleen zie ik dat hier een single licence even duur is als een single license SyncBackSE. En SyncBackSE kun je tot op 5 pc's installeren met een single license, dus dat scheelt weer een boel aangezien het mij om 5 pc's gaat.

Pagina: 1