Toon posts:

xp installeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Op mijn laptop (toshiba a200-13p) stond toen ik hem kreeg windows vista al standaard geherinstalleerd. Vandaag heb ik wat gelezen over hoe ik xp naast vista kon installeren, en ben er vanmorgen ook mee begonnen. Ik heb de windows xp cd erin gedaan en ben vervolgens de E partitie gaan formateren (op de c partitie staat windows vista). Daarna ben ik begonnen aan de xp installatie. Alles ging goed tot dat de computer opnieuw was opgestart en het wilde gaan beginnen met het installeren van windows xp. Ik kreeg de foutmelding dat er één belangrijk bestand miste.

Ik heb toen met een andere xp cd de e partitie weer geformateerd en geprobeert te installeren. Nu krijg ik echter de fout na het copiereren van de installatie bestanden en het herstarten:

"Windows could not start beacause of an error in the software
Please report this problem as:
load needed DLLs for kernel.
Please Contact your support person to report this problem."

Kan iemand mij helpen?

Alvast heel erg bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zojuist geprobeert om de E partitie niet quick te formateren maar eens gewoon normaal en dan nog wel ntfs. Wat er na het formateren en copieren van de installatie bestanden gebeurt is nu dat hij duizenden bestanden van de d schijf allemaal langs gaat en er staat telkens:

"RECOVERING ORPHANED FILES .... "

Moet ik dit helemaal af laten lopen en wat gebeurt er? Kan ik dit niet onderbreken?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ondanks alle Vista-bashing hier vraag ik me nog steeds af waarom iedereen per se nog een XP wil... ik draai de 64-bit versie zonder problemen, sterke prestaties. (OK, ook een sterke PC).

Ik zou zeggen: start again from scratch.In principe ben je altijd het best dat je eerst XP installeert en dan pas Vista. De bootloader van Vista zal automatisch XP meenemen. Ik weet alleen niet of dat gaat gaan met de recovery mogelijkheden van je Toshiba - je moet immers de ruimte kunnen kiezen waarop je je Vista installeert, anders overschrijft hij gewoon je XP.

Als dat niet lukt zou ik nog een klein partitietje maken voor een of andere mini-linux distributie en dan een linux bootloader gebruiken (GRUB). Die is toch wat flexibeler voor multiboot.