Hyperlinks drivemapping in exchange omgeving*

Pagina: 1
Acties:

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik ben me ervan bewust dat de titel niet helemaal juist is en ik mag hem niet meer aanpassen..
Ter verklaring het volgende:
SBS2003 server is vervangen voor een nieuwe sbs2003 server. Oude server heette server2003, nieuwe server server2007 (What's in a name). Mapping e.d. zijn identiek aan de oude omgeving.
Mailboxen e.d. zijn verhuisd naar nieuwe server. In het bedrijf maakte men veel gebruik van de mogelijkheid om in de openbare mappen van exchange te posten met gebruik van hyperlinks naar documenten. In die documenten staat netjes de drive mapping en betreffende document. ( bv Y:\archief\pietje.doc) als je echter kijkt waar die hyperlink daadwerkelijk naar verwijst blijkt dat \\server2003\data\archief\pietje.doc te zijn. Hij verwijst dus naar de oude server. Geen probleem dacht ik ik maak in de dns een alias aan met de oude naam en dan kom ik vanzelf uit bij de nieuwe server. Simpel toch? Niet dus. Op het moment dat ik naar server2003 wil gaan, krijg ik de opmerking identieke naam bestaat reeds in het netwerk. Dns cache leeg gemaakt. Wins server uitgezet. Ping naar server2003 lukt. Kan de webserver onder die naam ook benaderen. Hosttabel op de clients aangepast van hetzelfde laken een pak
Samenvattend ik wil de hyperlinks naar die bestanden in die aantekeningen kunnen gebruiken. Iemand enig idee.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

goddegoddeot schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:01:
Ik ben me ervan bewust dat de titel niet helemaal juist is en ik mag hem niet meer aanpassen..
Daar kan je dan het TR handje voor gebruiken.
Geef maar een suggestie op :)
Er komt vanzelf een modje met editrechten voorbijgezeild die het dan voor je aan kan passen.
Geen probleem dacht ik ik maak in de dns een alias aan met de oude naam en dan kom ik vanzelf uit bij de nieuwe server. Simpel toch? Niet dus.
ehm.
Netbios namen en DNS namen zijn twee verschillende zaken.
Maar dit valt eigenlijk wel een beetje onder het hoofdstuk 'slechte planning' ;)
In ieder geval: je zou kunnen proberen of je een NetBIOS alias kan aanmaken, al zou ik dat liever niet doen op een SBS DC aangezien dat een heleboel dingen kan breken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Een alias gaat sowieso niet werken omdat je geen Kerberos ticket voor die naam krijgt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Title Change op aanvraag.. Als het niet goed is maak je maar een neiuwe TR aan. (Vermeld a.u.b. deze keer een voorstel)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:58

lier

MikroTik nerd

Waarom pas je niet gewoon de netwerkmappings aan op de clients ?
Ze kunnen nu toch niets meer met de bestaande mappings, aangezien deze allemaal verwezen naar de server2003.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

lier schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:43:
Waarom pas je niet gewoon de netwerkmappings aan op de clients ?
Het gaat ook niet om de netwerkmappings maar om de links binnen de files in de Public Folders die verwijzen naar de oude (niet meer bestaande) lokatie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1