Ik ben bezig met een afstudeerstage (en ja ik moet het zelf uitzoeken) maar wil al een addendum toevoegen over de kosten die gemoeid zijn met het implementeren (+- 18 maanden) van een ERP pakket.
Nu heb ik het gesplitst in
Nu kan ik hardware (10 screens á 500 euro) + 10k voor upgrading hardware (wat redelijk actueel is) n og wel bedenken.
Het loon van de projectleider met secundaire arbeidsvoorwaarden is ook nog wel te schatten op 5k
Maar dan houdt het een beetje op, heeft iemand hier voorbeeld van cases die mensen hebben uitgevoerd in hun bedrijf?
Ik ga er van uit dat het zeker enkele tonnetjes gaat kosten maar als ik aan kom zetten met 2 en het blijken er 4 te zijn worden ze ook niet vrolijk hiero.
Nu heb ik het gesplitst in
- Hardware
- Servers
- Screens (snijafdeling wordt geautomatiseerd)
- Software
- Standaard ontwikkelkosten
- Maatwerk ontwikkelkosten
- Licenties
- Begeleiding
- Intern
- Projectleider (wordt hier speciaal voor aangetrokken)
- Andere leden (berekend tegen intern uurtarief)
- Extern
- Consultants voor de begeleiding en verkoop
- Training aan projectleiding die de rest traint
- Beheerorganisatie (voor in de toekomst als het pakket 'stabiel' is geimplementeerd)
- Intern
Nu kan ik hardware (10 screens á 500 euro) + 10k voor upgrading hardware (wat redelijk actueel is) n og wel bedenken.
Het loon van de projectleider met secundaire arbeidsvoorwaarden is ook nog wel te schatten op 5k
Maar dan houdt het een beetje op, heeft iemand hier voorbeeld van cases die mensen hebben uitgevoerd in hun bedrijf?
Ik ga er van uit dat het zeker enkele tonnetjes gaat kosten maar als ik aan kom zetten met 2 en het blijken er 4 te zijn worden ze ook niet vrolijk hiero.