Toon posts:

[OL 2003] Netwerk - Mass Apply

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte,

Ik werk momenteel aan een 2e line Isseu/Project.
Er is hier een groep op mijn werk die gebruikt maakt van e-mail account van "Microsoft Office 2003".
Nu kreeg ik de vraag of er bij een hele afdeling hun outlook wou veranderen nu is het naar mijn weten onmogelijk om office instellingen (Dus van outlook) toe te passen op een bepaalde groep en is het niet mogelijk (naar mijn onderzoek) om alle mappen ((sub)directories)

Voorbeeld:
Inbox <-- main directorie
- Nieuwe mail <-- sub-map
- Oude Mail <-- sub-map
- Mail van Jantje <-- subsub-map
- Mail van pietje <-- subsub-map

daarin moet de e-mail (de sorteer balk b.v. Data etc.) worden aangepast net zoals je normaal kan doen over alle mappen is dit niet duidelijk mogelijk bij office ik kan het één voor één doen, maar dat duurd eeuwen.

Voorbeeld wat er veranderd moet worden:
FromTitleDate

Voorbeeld van de verandering:
Date -> Date Recieved
di 12-11-2007 -> Dinsdag 12 november 2007
Dit toepassen over alle mappen.

Samenvatting:
1. Alles hierboven massief toepassen op o.a. één mail account (dus de sub-mappen) in één keer
2. Alles hierboven massief toepassen op o.a. veel accounts in een group in de Active Directorie

p.s. Edited
Alvast Bedankt

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 13:09 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik snap eerlijk gezegd helemaal niet wat de bedoeling is. Zou je het (middels de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) wat duidelijker kunnen omschrijven? Als ik moet gokken: kijk eens of / waar er in het register zaken veranderen (bijv. met wat vroeger Regmon van Sysinternals heette). Dat kan je dan weer doorvoeren over je netwerk.

In ieder geval welkom!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het veranderd (het bericht)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 08:37 . Reden: misschien onduidelijk ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die het weet? Ik heb namelijk al in het regrestry gezocht en deze heb ik helaas nog niet kunnen vinden ik zou ook niet weten welke reg-key ik zou moeten hebben.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zelfs na 3x lezen snap ik nog niet helemaal wat je precies wilt, dus ik knip je post maar even in stukjes op.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:31:
Ik werk momenteel aan een 2e line Issue/Project.
Er is hier een groep op mijn werk die gebruikt maakt van e-mail account van "Microsoft Office 2003".
er is een afdeling die gebruik maakt van een mailbox? mailaccount? En dat gebruiken ze in Outlook 2003?
En wat voor mailbox is dat dan - een Exchange mailbox of mailaccount?
En is dat een groepsmailbox of is dat bij iedereen een eigen POP3 mailbox die niks met Exchange van doen heeft?
Nu kreeg ik de vraag of er bij een hele afdeling hun outlook wou veranderen nu is het naar mijn weten onmogelijk om office instellingen (Dus van outlook) toe te passen op een bepaalde groep en is het niet mogelijk (naar mijn onderzoek) om alle mappen ((sub)directories)
Als ik dit even omzet naar begrijpelijk Nederlands:

Je hebt vanuit de klant (afdeling) de vraag gekregen of je 'hun outlook wilde veranderen'.
Je wil weten of je instellingen van Outlook naar een bepaalde groep kan uitrollen.
(Antwoord is ja, met Group policies en filtering, maar niet voor alle instellingen).

Dat zou alleen niet kunnen met betrekking tot de mappenstructuur die je in Outlook ziet.

Van je onderstaande zin kan ik echt geen chocola meer maken.
daarin moet de e-mail (de sorteer balk b.v. Data etc.) worden aangepast net zoals je normaal kan doen over alle mappen is dit niet duidelijk mogelijk bij office ik kan het één voor één doen, maar dat duurd eeuwen.
Wat bedoel je nu, wil je de weergavebalken aanpassen?
Wil je de datumweergave van de emails zelf aanpassen?

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 28-11-2007 15:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
En wat voor mailbox is dat dan - een Exchange mailbox of mailaccount?
En is dat een groepsmailbox of is dat bij iedereen een eigen POP3 mailbox die niks met Exchange van doen heeft?
Ja ze gebruiken het via een Exchange server {2003} en een MS Outlook 2003 client dit zijn account die allemaal los van elkaar staan.
Je hebt vanuit de klant {afdeling} de vraag gekregen of je 'hun outlook wilde veranderen'.Klopt
Je wilt weten of je instellingen van Outlook naar een bepaalde groep kan uitrollen. klopt, maar ook had ik de vraag of ik bij één persoon deze op verschillende mappen kan toevoegen. Zoals je via je ‘Windows Explorer’ Tools -> Folder Options -> View -> Apply to all folders. Deze optie lijkt niet in outlook 2003 in enige manier aanwezig te zijn. Ik weet hoe je het voor één directorie kan aanpassen, maar er is nergens een algemene optie te vinden om dit gelijk voor elke map in je outlook te doen.
(Antwoord is ja, met Group policies en filtering, maar niet voor alle instellingen).
Bedankt, voor je tip ik zal dit in iedergeval na kijken.
quote: Mijzelf
Daarin moet de e-mail (de sorteer balk b.v. Data etc.) worden aangepast net zoals je normaal kan doen over alle mappen is dit niet duidelijk mogelijk bij office ik kan het één voor één doen, maar dat duurd eeuwen.
Wat bedoel je nu, wil je de weergavebalken aanpassen?
Wil je de datumweergave van de emails zelf aanpassen?
Vertaling:
Daarom moet elke balk in de klant zijn e-mail worden aangepast naar een format(1) ook moet bij dezelfde settings de datum veranderd worden van verkorte view naar uitgebreide view(2) worden gezet.

Dit alles is los voor 1 folder geen moeite, maar ik moet het bij 12 mensen toepassen op de gehele costumer service department dus is dit moeite voor mij om dit op 50 folders per persoon toe te passen. Vandaar is er een optie om dit in het snel voor gelijk heel outlook {2003} van een persoon toe te passen en kan dit ook worden uitgerold over het netwerk?

Index:
(1) Format = De format van de balk waarin je je post kan sorteren van bijvoorbeeld Recieved. Naar data costumer order Recieved.
(2) Datum = Datum moet van kort naar lange view worden

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is er nog geen antwoord? Ik activeer hierdoor nog een laatste keer de issue.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 08:55:
Ik activeer hierdoor nog een laatste keer de issue.
Euh? :P

Maar heb je ook verder gekeken of het wel mogelijk is om dergelijke layout aan te sturen?

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je eens in http://www.microsoft.com/...sources/qanda/office.mspx kijkt, of probeert te achterhalen wat de registry entries zijn als je op één PC de folder layout opties aanpast....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Da's inderdaad wat ik ook al aangaf; kijk gewoon wat er gebeurt als je het met de hand doet. Vraag is wel of het in het register van de lokale user, of ergens anders staat.

Kijk anders ook eens wat de mogelijkheden zijn bij gebruik van VBA of WSH/VBScript.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• urk_forever
  • Laatst online: 08-07 18:17
Voor zover ik vinden kan moet je om een lange datum notatie in office te krijgen je Windows settings aanpassen. Dus in Control Panel - Regional Settings aanpassen. Dit geldt dan wel voor alle windows applicaties.

Laat maar, kan wel.

[ Voor 6% gewijzigd door urk_forever op 04-12-2007 14:10 ]

Hail to the king baby!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:30
Ach , zoek je niet gewoon de ADM files voor office, zodat je via group policy's alle instellingen van Office 2003 kan instellen zodat deze standaard staan? Dat gaat perfect met Group Policy's.

Info :

http://office.microsoft.c...k2003/HA011513601033.aspx

http://www.microsoft.com/office/orkarchive/2003ddl.htm

Ps: Lees jij je eigen manier van schrijven wel eens, je klinkt alsof je graag grote woorden gebruikt, maar slaagt erin om niets zinnig te zeggen!

[ Voor 18% gewijzigd door tc982 op 04-12-2007 14:19 ]

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• urk_forever
  • Laatst online: 08-07 18:17
Ik denk dat je iets in vba met de outlook views wil doen. Kijk eens in dit topic of er wat voor je in staat:

Mappen en submappen sorteren in Outlook

Hail to the king baby!

Pagina: 1