[Leopard Front Row] 2 redenen waarom ik het niet gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-01 19:07

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
En hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen :Y)

1. Ik wil Front Row zien op mijn TV dus heb ik de display gemirrored van mijn iMac. Het probleem nu is dat mijn iMac vlak bij mij TV staat dus zie ik twee keer hetzelfde. Het is me niet gelukt om het beeld van de iMac uit te doen; brightness omlaag doen dan gebeurd dat ook op de TV en als ik en Expose & Spaces instel dat als ik een muisbeweging doe naar bv rechtsboven dat de iMac ook zwart wordt dan bebeurt dit ook op mijn tv. (mooie zin heh?).
Maar als ik ze NIET mirror dan werkt Front Row weer niet, dit kan toch niet te veel gevraagd zijn, gewoon de freaking monitor uit :(. By the way, als ik er gewoon een groot boek voor zet ofzo dan werkt de remote weer niet |:(

2. Ik wil graag het beeld croppen naar 16:10 van 4:3, veel 'oudere' films en series zijn 4:3 en in VLC crop ik deze gewoon naar 16:10 dus haalt hij boven en onder wat er af. Is dit enigsinds mogelijk in Front Row?

Last note: ik vind de opties en mogelijkheden in Front Row heel erg beperkt, als dit een los pakket was zou ik het nooit zo kopen.

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat betreft probleem 1: Probeer eens niet te mirrorren (dus dual screen) en dan de dock te verplaatsen naar het TV scherm (kan je in het system preferences scherm doen waar je het dual-screen instelt). Dan wordt het TV het hoofdscherm en dan krijg je daar waarschijnlijk wel je frontrow op!

Op vraag 2 weet ik geen antwoord.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:46

Nietzman

Woei!

GekkePrutser schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:27:
Wat betreft probleem 1: Probeer eens niet te mirrorren (dus dual screen) en dan de dock te verplaatsen naar het TV scherm (kan je in het system preferences scherm doen waar je het dual-screen instelt). Dan wordt het TV het hoofdscherm en dan krijg je daar waarschijnlijk wel je frontrow op!
Daarvoor moet je frontrow ook even killen, en hij schijnt ook te onthouden op welk scherm je Quicktime fullscreen presenteerd. In Tiger was dit beter geregeld.

Maar verder is het ook de reden dat ik Frontrow eigenlijk zelden gebruik, wat dat betreft is het echt maar een karige app. Ik wil het gewoon zonder gezeur en gedoe op m'n TV hebben terwijl ik ook nog gewoon verder kan werken.

Verwijderd

Neem Apple TV! Kun je nog YouTube kijken ook! Wat een mooi ding vind ik dat toch ook...

En kost maar 299 euro trouwens... in vergeleiking met een windows media center van 800 euro minimaal is dit een koopje.

En nog even een vraagje, ik wil front row van m`n mac mini dus op tv hebben, hoe doe ik dat?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 13:08 ]

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

iLoveArmor: hiervoor heb je een DVI naar Svideo adaptertje nodig te kopen bij Apple Store
http://store.apple.com/Ap...D?mco=7E508A9A&nplm=M9267

@ Crowmeister: open eens je Quicktime voorkeuren. Hier kan je aangeven op welk scherm hij beeldvullend moet zijn. Sleep hiervoor het Q-tje van het ene naar het andere scherm. Daarnaast kan je daar ook aangeven wat hij met de films moet doen...

Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/picturedump/quicktime.png
Overigens zie je hier niet wat hierboven staat, omdat ik geen 2e scherm heb aangesloten op het moment....

Maar wel wat FR moet doen met Films...

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
@Nietzman: Inderdaad, het kan net te weinig. De imho simpele dingen die ik wil zijn al lastig.

@GekkePrutser: Tja, dan heb ik nog steeds een iMac met beeld, en die laat dan bv Finder zien ofzo, dus heb ik weer een wit scherm die de kamer verlicht. Waarom kan die flipping monitor niet uit? :(

@ Red: Dank je wel, zal dat eens proberen.

@ILoveAmor: Ik ga niet 300 euro uitgeven aan iets wat ik al heb.

Als wat ik wil kan in Front Row zal ik het zeker meer gaan gebruiken, alles doen via remote vanaf de bank is perfect.

[ Voor 6% gewijzigd door Crowmeister op 27-11-2007 13:44 ]

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Kleine kick, iemand nog tips hoe ik Front Row kan croppen of mijn iMac monitor kan dimmen zonder dat mijn tv ook zwart wordt?

Pagina: 1