Ik heb net een server geïnstalleerd op een oud workstation om een kleine test omgeving te simuleren. Ik heb de oude windows xp er af gegooid en de windows server 2003 enterprise edition r2 erop gezet. Alles verliep voorspoedig totdat ik een connectie met het internet probeerde op te zetten. Ik zag tot mijn verbazing dat er geen netwerk adapter meer aanwezig was. Ik heb bij apparaatbeheer een vraagteken staan bij other devices. Daartussen staat ethernet controller! Ik heb geen flauw id welke netwerk adapter het is omdat het een onboard geval is. Wie weet een oplossing voor dit probleem? Met vriendelijke groet
Schroef je PC open en tik het typenummer van je moederbord in Google in? Je zult dan vást wel een link naar de site van de fabrikant vinden, alwaar je de juiste drivers kunt downloaden.
[ Voor 43% gewijzigd door CodeCaster op 27-11-2007 12:07 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Je zult veel meer informatie moeten geven. Merk+type computer bijvoorbeeld. Installeer Everest of SiSoft Sandra of PCWizard2006 om te kijken wat voor hardware je hebt.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Of SIW : http://www.gtopala.com/
Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!
Dat is natuurlijk geen reden om niet te kunnen weten wat voor type het is. Vaak is het prima te herleiden op de site van de fabrikant, en desnoods schroef je de 'server' open om te zien welke chip het is.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:06:
Ik heb geen flauw id welke netwerk adapter het is omdat het een onboard geval is.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Zoek de specs op van die computer. Als je opleiding ICT doet ( volgens je profiel ) is dit toch wel een basis iets. Installeren van een computer moet geen probleem zijn. Ook niet als de specs niet bekent zijn.
En dit klinkt ook als een school opdracht om een AD op tezetten ofzo
en voortaan:
voorbereiden
voorbereiden
you had me at EHLO
Dat het dramatisch gesteld is met het niveau van ICT opleidingen (en dan spreek ik uit ervaring) valt dit me wel bar tegen dat studenten niet eens meer zelf kunnen uitzoeken welke hardware er in hun pc's zitten.geforce5_guy schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:12:
Zoek de specs op van die computer. Als je opleiding ICT doet ( volgens je profiel ) is dit toch wel een basis iets. Installeren van een computer moet geen probleem zijn. Ook niet als de specs niet bekent zijn.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
ligt niet aan de opleiding hoor..Gunner schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:14:
[...]
Dat het dramatisch gesteld is met het niveau van ICT opleidingen (en dan spreek ik uit ervaring) valt dit me wel bar tegen dat studenten niet eens meer zelf kunnen uitzoeken welke hardware er in hun pc's zitten.
ik weet best dat mijn 1394 poort voor internet is
[ Voor 7% gewijzigd door sjongenelen op 27-11-2007 12:18 ]
you had me at EHLO
Het verbaast je dat niet alle drivers in één keer worden geïnstalleerd bij een installatie van een OS..?
Dan kom je ooit nog wel tot nare verassingen, niet alles gaat automatisch "goed"
En inderdaad, gewoon openschroeven en Googlen maar!
Dan kom je ooit nog wel tot nare verassingen, niet alles gaat automatisch "goed"
En inderdaad, gewoon openschroeven en Googlen maar!
Sure?TheNymf schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:17:
[...]
ligt niet aan de opleiding hoor..
https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
Jup.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik hoop niet dat je dat serieus bedoeld....TheNymf schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:17:
[...]
ligt niet aan de opleiding hoor..
1394 is toch echt firewire, bedoel je niet RJ-45?
Het eerste wat me te binnen schiet is, of je wel chipsetdrivers geinstalled hebt?
Zie dus ook CodeCasters link...1394 is toch echt firewire, bedoel je niet RJ-45?
[ Voor 36% gewijzigd door Bitage op 27-11-2007 17:40 ]
Tja, dat heet dus gewoon de correcte drivers opzoeken voor de correcte hardware. Niet echt iets waar je met gebruik van Google niet uit zou kunnen komen.
[google=ip over 1394] technisch gezien kan het wel
[google=ip over 1394] technisch gezien kan het wel
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()