Pioneer VSX-LX70

Pagina: 1
Acties:
  • 6.173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Hey,

onze Sony versterker is er na 7 jaar mee opgehouden dus is het tijd voor een nieuwe. De versterker moet een wel future-proof zijn en daarmee bedoel ik dat hij toch wel DTS HD en die andere HD signalen moet ondersteunen, dit omdat er toch ook een Blu-ray speler komt. Denon en Marantz valt af omdat beide geen mooie versterkers maken. Mijn oog was gevallen op de LX serie van Pioneer. Voldoet aan de eisen qua HD ondersteuning. Maar ik lees ook dat de LX70 "DLNA Home Networking" heeft. Ik ben op die site wezen kijken maar snapte het niet helemaal. Mijn vraag is: is dat DLNA draadloos? Zo ja heb je daar nog een tussenstation voor nodig die dat signaal van je computer naar de versterker brengt? Zo nee, balen dan wordt het iets in de richting van de Lx-60.

Ik zag dat Harman/Kardon nog geen HD signalen ondersteunt en Sony ook nog niet. Ik kan weinig vinden over de LX-70 misschien dat iemand hier ervaring heeft met de versterker?

Alvast bedankt!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-02 15:17

voodooless

Sound is no voodoo!

SjorsVN schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:52:
Mijn vraag is: is dat DLNA draadloos?
Dat is toch makkelijk te zien op het plaatje van de achterkant: er zit gewoon een netwerk aansluiting op. Wil je wireless, dan zul je dus een access point ernaast moeten zetten die je bridged met je al bestaande accesspoint.
Ik zag dat Harman/Kardon nog geen HD signalen ondersteunt en Sony ook nog niet.
Waar haal je die info vandaan? HK's hebben wel degelijk HD support via HDMI, en de duurdere modellen kunnen ook upscalen, zelfde geldt voor Sony. Staat gewoon op hun websites beschreven...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• SjorsVN
Nee met HD bedoel ik dus de Dolby True HD en DTS HD. Jammer dat het met een kabel moet... Zijn er ook geluidsverschillen tuseen de LX50 LX60 en LX70 of is het alleen een kwestie van meer watts en aansluitmogelijkheden?

Verwijderd

heb je ook nog gekeken naar de Onkyo receivers? TX-SR605 is door EISA benoemd tot beste receiver voor 2007/2008. Ook de grotere broers (705, 805 en 875) kunnen al die HD surrounds aan. Misschien ook de moeite waard om naar te kijken...

• SjorsVN
Net ff naar gekeken maar het is niet echt mijn smaak. Jammer want ze hebben wel goede specs en een lage prijs

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:41
SjorsVN schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:52:
Denon en Marantz valt af omdat beide geen mooie versterkers maken.
:?

Je bedoelt mooi qua uiterlijk?

Smaak is natuurlijk persoonlijk, maar

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VeY1WAOy85cYipJoYa1sD5In/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IvASxEy9reWTgazCrt7z8Oep/full.jpg

Ik vind ze redelijk op elkaar lijken? :+ Zwarte kast, twee draaiknoppen, een klepje en een display. Al moet ik toegeven dat ik de oudere denon's (die met richeltje erin) mooier vind.

Je zou ze eens moeten beluisteren voor aanschaf. Ik heb zelf ooit in een grijs verleden eens een Pioneer receiver gekocht (VSX-712). Mijn pa heeft nu een Denon staan, qua specs ongeveer vergelijkbaar, maar qua geluidskwaliteit... Ik zou ze zo willen omruilen hoor. :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Ik ben zelf voor de LX70 gegaan (volgens mij de 2e in NL) samen met de BDP-LX70A. Ik moet zeggen mooi setje. Geluid, uiterlijk is vaak persoonlijk. Denon en Onkyo komen er bij mij niet in.

Qua reviews op internet is dit een zeer goede versterker, en de BDP-LX70A blu ray speler is in Duitsland als reverence speler gebombardeerd.

Zeker dus geen miskoop.

• SjorsVN
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:20:
Ik ben zelf voor de LX70 gegaan (volgens mij de 2e in NL) samen met de BDP-LX70A. Ik moet zeggen mooi setje. Geluid, uiterlijk is vaak persoonlijk. Denon en Onkyo komen er bij mij niet in.

Qua reviews op internet is dit een zeer goede versterker, en de BDP-LX70A blu ray speler is in Duitsland als reverence speler gebombardeerd.

Zeker dus geen miskoop.
Wat voor versterker had je hiervoor? En kan je misschien iets meer vertellen over de geluids-kwaliteit? :) En gebruik je ook de netwerkmogelijkheid?

Tja en toch vind ik die Denon niet mooi, maar het innerlijk zal wel mooi zijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door SjorsVN op 27-11-2007 14:57 ]

Verwijderd

Sony heeft wel een receiver met HD-ondersteuning, namelijk de STR-DA5300 ES en daar bovenop ook nog eens 6(!) HDMI ingangen. Geluid is echter ECHT iets persoonlijks, ikzelf ben niet wild van Pioneer versterkers.

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Heel tevreden over mijn VSX-LX50. Ik heb ook juist naar een Sony versterker geluisterd en dat vond ik juist weer minder goed klinken. De Pioneer klonk wat warmer. Zoals Bikks zegt, het is heel persoonlijk.

Het beste kan je naar een wat grotere audiozaak gaan met een luisterstudio.

Voordeel van Pioneer vind ik dat ze veel audio signalen kunnen decoderen. Als een van de weinige versterkers kan Pioneer ook WMA decoderen.

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ook al gekeken naar de Yamaha's?
De RX-V1800 en RX-V3800 ondersteunen HD audioformaten.

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

De reden voor mij om mijn oude pioneer 859 om te ruilen in de nieuwe XL70 was primair de HDMI aansluitingen en het LIP sync gebeuren. Altijd zeer tevreden geweest over de 859 echter bij aansluiting van de LX70 kon zelfs mijn vriendin het geluidsverschil horen. (MP3 320 bit afgespeeld door compu). Dit ten voordele van de LX70.

Tsja het geluid, je boxen en persoonlijke instellingen bepalen dit toch voor het grootste gedeelte.
Zelf vind ik de pioneer een mooi neutraal geluid geven, dit met mijn JBL boxen.

Waarom de keuze dus voor een LX70?

1 Goede reviews
2 Aansluitingen en uiterlijk.
3 persoonlijke zeer positieve ervaring pioneer eerder.

En dat netwerk gebeuren. Aansluiten klaar. Mijn Este vriendin kan nu gemakkelijk internet radio (kwaliteit valt me 100% me, lijkt kabel) in het russisch luisteren. Tevens kan je je gehele MP3 collectie afspelen echter gaat dit toch wat gemakkelijker via Vista MCE.

Succes met je keuze. Oja mocht je in de buurt van de Duitse grens wonen (Willich vlakbij Dusseldorf) daar ligt een zaak waar ze alles verkopen. Iets goedkoper, alle merken.Zie hiervoor de dealer site op de pioneer site.

• SjorsVN
Bedankt voor je ervaringen. We zijn net op stap geweest en zagen de nieuwe Marantz series staan, deze vonden we wel mooi. Na een tijdje denken hebben we de zwarte 7002 gekocht voor 1200 inclusief een profigold hdmi kabel. Als het goed is komt hij volgende week binnen!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:04
Gefeliciteerd met je aankoop. Heb zelf een SR-8001 en moet zeggen dat ik er niks dan lof voor heb. (Op de idiote menu's na, die waren bij mijn oude Denon toch beter doordacht ;))

Verwijderd

Door de warmteproblemen met de Onkyo 875 heb ik ook wel interesse in deze versterker. Maar ik heb nog 3 vragen:
Welke scaler zit er in de Pioneer VSX-LX70?
Waar in Nederland is ie te verkrijgen?
Hoe zit het met de warmteontwikkeling?

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:04
Waarschijnlijk gebruikt de VSX-LX70 óf een Faroudja chip óf een eigen scaler aangezien Pioneer ook veel videochips produceert (zo gebruikt o.a. Marantz bij de hogere modellen een Pioneer de-interlacer). Beide zijn echter wel van iets mindere kwaliteit dan de HQV scalers.
Wat betreft de verkrijgbaarheid moet je maar even op www.kieskeurig.nl kijken voor de webshops en waarschijnlijk hebben Mediamarkt, Correct en vergelijkbare grote electronicaketens hem op voorraad, net als waarschijnlijk diverse hifi-zaken.
Ik heb nog niks gelezen of gehoord over excessieve warmteproductie bij de Pioneer's zoals bij de Onkyo's het geval is. Ik neem dus aan dat die dat probleem niet hebben.

Verwijderd

als je echt future proof wil zijn, en de beste scaler wilt hebben met voldoende mogelijkheden wacht je nog even tot feb. maart dan komt dit schatje uit namelijk _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/pioneer/sclx90/sclx90.jpg

de
Pioneer SCLX90
HDMI ver.1.3a with CEC

THX Ultra2 certified
Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio decoding
Direct Energy Concept Design
Built in Scaling upconversion up to 1080p (inc 24fps) via HDMI
Full Band Phase Control
Standing wave control
Made for iPod
Network audio & HD Network Video (MPEG-1/2/4、WMV)
Built in RDS FM/AM Tuner
USB Host Function
192kHz / 24- Bit AD converters
192kHz / 24- Bit D/A Converters
Built in LCD Display
MCACC Auto Setup
LCD Learning remote

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Mijn Pioneer VSX-LX50 gaat prima qua warmteontwikkeling. Ik heb rondom maar 1cm koelruimte en de achterkant is helemaal vrij. Als ik me hand er tussen steek voel ik amper warmte (tov kamertemperatuur). En dit deed ik nadat hij de hele dag aangestaan heeft.

Trouwens nog een tip voor mensen die hem via HDMI aansluiten. Het setup menu kan weergegeven worden via HDMI, je moet alleen opletten dat je A/V parameters goed ingestelt staan. Er is een optie I/P conversion heet hij geloof ik, als die op auto staat werkt het menu goed.

[ Voor 34% gewijzigd door Zyphrax op 05-12-2007 00:13 ]

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Verwijderd

Tsja geschatte prijs VSX-LX90 meer dan 5000 euro...

Voor de verkrijgbaarheid van de VSXLX70. Ik heb de mijne
bij IEar gehaald in Tilburg.

http://www.iear.nl/index.php?id=106

Qua warmte ontwikkeling geen problemen. 2 cm is open aan de bovenkant.

Mocht je ooit bij Dusseldorf in de buurt komen heb ik ook een
mooi adresje naast de importeur van pioneer in Willich.
En daar hebben ze dus ook de BDP-LX70A

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.eu/images/products/dvdplayer/pioneer/bdplx70a_2_detailpage.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 11:52 ]

Verwijderd

Kun je me misschien vertellen waar dat adresje dan is.

grtz

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 11:47:
Tsja geschatte prijs VSX-LX90 meer dan 5000 euro...

Voor de verkrijgbaarheid van de VSXLX70. Ik heb de mijne
bij IEar gehaald in Tilburg.

http://www.iear.nl/index.php?id=106

Qua warmte ontwikkeling geen problemen. 2 cm is open aan de bovenkant.

Mocht je ooit bij Dusseldorf in de buurt komen heb ik ook een
mooi adresje naast de importeur van pioneer in Willich.
En daar hebben ze dus ook de BDP-LX70A

[afbeelding]
Kun je me misschien vertellen waar dat adresje dan is.

Verwijderd

Ik heb ze hier ook beide in de winkel staan.. Moet zeggen dat de blu ray speler ongeevenaard is .. Heb hem hier aangesloten op de LX 508D en de 608D en ik heb nog nooit zo'n plaatje gezien.. Met planet Earth krijg je echt een beeld waarvan je stil wordt.. Ben benieuwd hoe het eruit ziet als we straks een nieuwe (verduisterde) luisterruimte hebben..

Mocht je interesse hebben in een nederlands exemplaar moet je maar eventjes een mailtje doen..

Heb hier de nieuwe Denon ook in de winkel staan maar het is wel een tricky versterker wat betreft combinatie met je speakers. De pioneer is namelijk erg explosief qua klank dus met een helder klinkende speaker kan het nog wel eens teveel van het goede zijn.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Bookmarked.

Mijn Sony setje is ook op sterven na dood......

Verwijderd

Hier ben ik heengereden:

http://www.pioneer.pl/de/products/shops/921/detail.html

Name Helmut Schluderbacher Hifi-Master's
Adresse Schmelzerstr. 26 (Stahlwerk Becker) - 47877 Willich
Telefon 02154/8857-0
Website
Email
Produkte Premium+ Händler
Premium Händler
Autorisierter Händler
Professional Plasma Display

Maar het kaartje klopt niet helemaal meer.
Ik zal morgen het adres nog ff veriferen.

En ik neem aan dat de Denon explosief is voor de speakers.
Ik heb er totaal geen last van met de pioneer (JBL speakers).

Succes ermee

Verwijderd

ok , dank je

Verwijderd

Zijn de prijzen ook nog een beetje scherp en onderhandelbaar?

Verwijderd

Valt natuurlijk altijd over de prijs te praten .. alleen lever ik geen Duitse modellen :) ..

Verwijderd

Dan kun je dus ook niet de Pioneer BDP-LX70A leveren!!!

Voor mij was dit de moeite waard om ff naar Duitsland te rijden.

(De eerste Blu ray speler welke het HD master signaal doorgeeft).

Verwijderd

Mijn dvd & sat reciever kan ik perfect upscalen naar , maar het setup/ipod/media menu, blijft in sd resulolutie steken en is ook nog zwart/wit..
Is dit normaal ?

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-02 14:45
Tijd voor een schopje, Ik ben ook aan het kijken naar de LX60/70 en nou vroeg ik me af of de mensen van hierboven over gegaan zijn tot aanschaf en waarom(niet)

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Weer een flinke schop.
Ik heb een NAS en wil zonder computer films kunnen kijken. Ik kan ervoor kiezen om een klein kastje te kopen voor bij mn receiver. Daarom mijn vraag of deze ook video's (DivX) kan streamen via de ethernet.
Mijn Sony is nog lang niet dood, maar wel al een aantal jaar oud.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Pagina: 1