Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toyota Corolla echt een goede japanner?

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 14:12
Situatie schets: Vrouwsoort en ik hebben nu 1 auto-tje en ik heb nog een motor maar das toch wel koud in de winter en we gaan nu ook samenwonen (stom stom weet het ;) ) dus auto van vadertje en moedertje wordt hem ook niet echt meer.

Heb nu een Mazda 323F uit 1997, prima ding eigenlijk nooit echt problemen mee (klop klop). Laatste alleen de homokineet vervangen maar dat was het eerste echt grote ding na de aanschaf in 2003.

Ding heeft Stuurbekrachtiging/Elec ramen voor/centrale deurvergrendeling en airco (die is wel op/lek inmiddels). Ding heeft nu bijna 125k gelopen maar ben er bijna zeker van dat deze nog zeker 100k mee gaat zonder problemen vind het echt een betrouwbaar ding.

Nu moet er dus een auto-tje bij, vind deze corolla zelf best mooi (dus met kort kontje en klein vleugeltje erop):

http://alwaysontherun.nl/...ddac92430e5f4d7330f23.jpg

ben eigenlijk op zoek naar een auto-tje met rond de 85k erop ofzo en een beetje met dezelfde extra's erop. Een nieuwer model mag ook wel hoor, maar vond deze wel okee. Budget is een paar duizend euro max 5 ongeveer.

Is een corolla echt zo betrouwbaar als Mazda? Kan natuurlijk nog een 323F kopen maar ja iets anders is ook wel is leuk :)

Ja weet wel dat niet iedere auto hetzelfde is enzo, maar de 323-tjes hebben zich wel redelijk bewezen dacht ik zo.

Ben gewoon op zoek naar corolla bezitters of monteurs ofzo die hier iets over kunnen zeggen. Val je niet onder 1 van die 2 categorieen en je wilt toch wat zeggen ook prima ;)

P.S. Dacht dat toyota japans was, maar mocht het ineens koreaans zjin o.i.d. veranderd dat natuurlijk weinig aan mijn verhaal ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Operations op 27-11-2007 11:29 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 21:15

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb dat model 2,5 jaar gereden en nooit problemen mee gehad. Het eenige grote wat ik er aan heb moet vervangen is de waterpomp. Ik rij nu dit model.
http://www.autoweek.nl/im...ba9ba8c140f2b89e9e04b.jpg

Een groot probleem mee gehad, 1 zuigerveer was blijven hangen(reparatie €1500,00 ).
Verder nooit ergens last van gehad en ik rij het wagentje nu 4,5 jaar.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Operations schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:26:
ik heb nog een motor maar das toch wel koud in de winter
onzin! met een juist pak en verwarmde handschoenen/handvaten en een beetje kuip kan je het hele jaar prima doorrijden.
Gewoon kwestie van laagjes.

Dinx en ik rijden het hele jaar door en ik zie elke dag regelmatig andere motoren woon-werk doen...

Maar om op je vraag terug te komen, de Corolla staat idd erg goed bekend, nog nooit een horror verhaal over gehoord.. vrienden van me hebben er ook 1 en zijn er erg blij mee..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Operations
kromme schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:33:
Ik heb dat model 2,5 jaar gereden en nooit problemen mee gehad. Het eenige grote wat ik er aan heb moet vervangen is de waterpomp. Ik rij nu dit model.
http://www.autoweek.nl/im...ba9ba8c140f2b89e9e04b.jpg

Een groot probleem mee gehad, 1 zuigerveer was blijven hangen(reparatie €1500,00 ).
Verder nooit ergens last van gehad en ik rij het wagentje nu 4,5 jaar.
Mmmm zuigerveertje wat ff blijft hangen wordt ik niet zo vrolijk van moet ik eerlijk zeggen ;) Was dat 1500 euro grootste deel aan manuren bij een officiele garage of is dat echt zo duur?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• kromme

kromme

Operations schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:35:
[...]

Mmmm zuigerveertje wat ff blijft hangen wordt ik niet zo vrolijk van moet ik eerlijk zeggen ;) Was dat 1500 euro grootste deel aan manuren bij een officiele garage of is dat echt zo duur?
Ik meen idd dat het de manuren waren, wil het wel even voor je opzoeken als je wilt.
Ze zijn ook veilig, zie onderstaande foto. Hier ben ik dus levend uit gekomen.
http://members.home.nl/ddirks/gifjes/Autoprak/Autprak1.jpg

Verder word de auto af en toe flink op de proef gesteld door me :P

[ Voor 5% gewijzigd door kromme op 27-11-2007 11:42 ]

• Operations
kromme schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:42:
[...]

Ik meen idd dat het de manuren waren, wil het wel even voor je opzoeken als je wilt.
Ze zijn ook veilig, zie onderstaande foto. Hier ben ik dus levend uit gekomen.
http://members.home.nl/ddirks/gifjes/Autoprak/Autprak1.jpg

Verder word de auto af en toe flink op de proef gesteld door me :P
Das idd een flinke klappert geweest, vind dat model wat je nu rijdt wel de minst mooie :X vind dat kleine voorlampie naast die grote niet zo mooi. Maar das natuurlijk persoonlijk. Hoeveel kilometer had die oude gelopen? en die nieuwe?

• Operations
ToolkiT schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:34:
[...]

onzin! met een juist pak en verwarmde handschoenen/handvaten en een beetje kuip kan je het hele jaar prima doorrijden.
Gewoon kwestie van laagjes.

Dinx en ik rijden het hele jaar door en ik zie elke dag regelmatig andere motoren woon-werk doen...

Maar om op je vraag terug te komen, de Corolla staat idd erg goed bekend, nog nooit een horror verhaal over gehoord.. vrienden van me hebben er ook 1 en zijn er erg blij mee..
Ja daar is wat voor te zeggen, maar glad en ijzel enzo vind ik niet zo prettig. Plus dat het allemaal niet zo goed is voor je motor dat pekkel en die andere troep. Gaat mijn (ook nog te kopen) GSX-R 1000 bijvoorbeeld (ben nog aan het kijken hoor) niet zo prettig vinden. Wil die motor ook graag mooi en netjes houden. Is ook nog allemaal wel te doen als je hem dan elke avond afspuit en schoonmaakt en zo maar das een beetje te veel werk ;)

Bandit-je van nu zou het nog wel kunnen, zoals het nu is gaat dat ook wel gebeuren verwacht ik zo.

• kromme

kromme

Operations schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:45:
[...]
Das idd een flinke klappert geweest, vind dat model wat je nu rijdt wel de minst mooie :X vind dat kleine voorlampie naast die grote niet zo mooi. Maar das natuurlijk persoonlijk. Hoeveel kilometer had die oude gelopen? en die nieuwe?
Ik vind het model hiervoor ook mooier, die had geloof ik rond de 150 gelopen. Die wat ik nu heb is van '99, had toen ik hem kocht 54000 gelopen, en nu 164000.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 17:43
Heb sinds 2003 een Corolla hatchback 1.6 uit 99, 1 model later als de foto, met de extra's die jij opnoemt en ik moet eerlijk zeggen na meer dan 90k km (vanaf 50k) nog geen enkel (klop klop) probleem gehad op een mistvoorlicht waarvan het glas kapot was gegaan door een steentje dat opgeworpen werd na. Nog nergens iets van roest te bekennen en hij gaat nog steeds als een speer. Nog geen gebreken in Airco of iets anders.

Vette shit!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Operations schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:48:
[...]

Ja daar is wat voor te zeggen, maar glad en ijzel enzo vind ik niet zo prettig. Plus dat het allemaal niet zo goed is voor je motor dat pekkel en die andere troep. Gaat mijn (ook nog te kopen) GSX-R 1000 bijvoorbeeld (ben nog aan het kijken hoor) niet zo prettig vinden. Wil die motor ook graag mooi en netjes houden. Is ook nog allemaal wel te doen als je hem dan elke avond afspuit en schoonmaakt en zo maar das een beetje te veel werk ;)

Bandit-je van nu zou het nog wel kunnen, zoals het nu is gaat dat ook wel gebeuren verwacht ik zo.
dankzij global warming komt glad en ijzel tegenwoordig zelden voor, maar die dagen zijn idd minder, dan heb je een backup plan nodig..
Maar dat weegt niet op tegen het gemak van woon-werk op de motor (mijn reistijd is erdoor gehalveerd)..

Maar dat is een persoonlijke keuze, maar kou hoeft geen reden te zijn igg :)

• Operations
ToolkiT schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:58:
[...]

dankzij global warming komt glad en ijzel tegenwoordig zelden voor, maar die dagen zijn idd minder, dan heb je een backup plan nodig..
Maar dat weegt niet op tegen het gemak van woon-werk op de motor (mijn reistijd is erdoor gehalveerd)..

Maar dat is een persoonlijke keuze, maar kou hoeft geen reden te zijn igg :)
Ja en dat plan wordt dan een auto ;) vind het niks als ik 2/3 jassen aan moet gaan doen enzo :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Operations schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:00:
[...]

Ja en dat plan wordt dan een auto ;) vind het niks als ik 2/3 jassen aan moet gaan doen enzo :)
Winterpak met een fleece eronder is al warm genoeg hoor ;)

Maar ik snap je wel, auto heeft ook zijn voordelen... zeker als je woon-werk niet erg filegevoelig is..

Pagina: 1