Toon posts:

[WIFI] Beste keus accesspoint

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik ben op zoek naar een nieuw accesspoint (WIFI) voor bij ons op kantoor. De oude begint namelijk kuren te vertonen qua instabiliteit (het voor een paar seconden wegvallen van de verbinding e.d.), en nu ben ik op zoek naar het beste merk/accesspoint dat ik hiervoor kan kiezen.

Huidige situatie:
Accespoint: Dell TrueMobile 2300 Wireless Broadband Router
Clients: Laptops van Dell, varierend van de Inspiron serie tot de Lattitude Serie, +/- 10 stuks
Kantoor: Oud pand met dunne muren, 2 verdiepingen, het accesspoint is centraal geplaats op de begane grond.

Wij werken met Terminal Server (Remote Desktop) en een stabiele (constante) verbinding is daarvoor noodzakelijk. Echter, sinds wij kortgeleden wat gegroeid zijn, beginnen steeds meer gebruikers probelemen te ondervinden met een stabiele verbinding. En dan vooral als er door veel mensen tegelijk draadloos gewerkt wordt.

Ik denk dus dat het huidige accesspoint de taak niet meer aankan. En daarom ben ik ook op zoek naar een geschikter apparaat.

Nu heb ik wel wat eigen onderzoek verricht, maar ik kom er zelf gewoon niet uit. Misschien dat jullie tips kunnen geven?

Zelf zit ik nog met de volgende vragen:
- Is mijn accesspoint wel kapot? Of heeft hij het gewoon 'druk' en kan hij het simpelweg niet meer aan? Zou het toevoegen van een extra accesspoint al uitkomst bieden?
- Nu lees ik veel over de nieuwe MIMO techniek. Zou deze techniek ons draadloze netwerk kunnen verbeteren? Al onze laptops hebben een interne netwerkaart (b/g) die geen gebruik maakt van MIMO. Zou het dan toch helpen omdat het accesspoint dan meerdere connecties tegelijkertijd kan onderhouden?
- Welk merk/type accesspoint zou ik het beste kunnen kiezen voor mijn volgende accesspoint. Ik zoek een goed merk met een stabiele/constante verbinding als belangrijkste kenmerk.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, of met wat tips op het juiste spoor kunnen zetten!

Bedankt alvast,

Talyn

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou ook eens gaan denken aan het aantal ap's, wellicht wil je in elke ruimte een ap hangen

eesrt moet je er achter zin te komen of je router stikt in de connecties ipv een capaciteits probleem hebt, want dna helpt een nieuwe ap niet, maar mischien ook een betere router

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 27-11-2007 11:22 ]

Iperf