voeding kapot?

Pagina: 1
Acties:

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-01 11:26
Met Vista had ik mijn pc in stand-by gezet, maar bij de volgende keer dat ik hem wilde opstarten bleek hij helemaal uit te staan. Hij reageert niet meer op de aan/uit knop en dus ben ik bang dat de voeding overleden is.
Ik heb de voeding volledig los gehaald een alleen voeding gegeven aan een cd-rom speler. Als ik de voedings schakelaar omhaal dan gebeurd er niets.
Is de voeding dan defect of komt dit omdat de voeding eerst nog aangeschakeled zou moeten worden (zoals met de aan/uit knop van de pc)? Zo ja, kan ik die schakeling kort sluiten?

De zekering is in ieder geval nog goed.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat je het beste kan doen is de voeding testen met een multimeter. Prik de multimeter in de verschillende voedingslijnen en kijk hoe de voltages zijn. Slaan ze echt fout uit dan heb je kans dat de voeding stuk is.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• tam!r
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
je kan hem testen zonder aan te sluiten aan je computer.

http://forum.computeridee.nl/archive/index.php/t-26341.html
lees dat maar :)

• siemed
Bedankt voor de reacties! Ik ben helaas nog niet verder. De link van hierboven gaat over een voeding met twintig stekkertjes en ik heb er 24. Ik weet dus niet zeker welke punten ik moet kortsluiten om de voeding aan te krijgen. Ik neem aan dat ik daarna pas zou moeten kunnen zien of en hoeveel voeding er op de stekkers komt.

• tam!r
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
je moet de zwarte en de groene aansluiten op elkaar, dat kan je bv via een schaar of paper clip doen :)

• Outerspace

Outerspace

siemed schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:25:
Bedankt voor de reacties! Ik ben helaas nog niet verder. De link van hierboven gaat over een voeding met twintig stekkertjes en ik heb er 24. Ik weet dus niet zeker welke punten ik moet kortsluiten om de voeding aan te krijgen. Ik neem aan dat ik daarna pas zou moeten kunnen zien of en hoeveel voeding er op de stekkers komt.
Daarvoor zou je Welke voeding heb ik nodig? Deel 18 eens kunnen doorlopen (specifiek: "Meten van voltages") en Hangen en Opstarten Troubleshooter: Voeding :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• siemed
Oke, ik had de groene al met twee verschillende zwarte kort gesloten, maar geen resultaat. De voeding zal dan ook wel defect zijn helaas. Nog een vraagje om zeker te zijn. Als ik met een spanningsmeter een signaal door deze zekering krijg dan moet deze toch goed zijn?

• Outerspace

Outerspace

Signaal krijgen wil niet zeggen dat het 'goed' is. Als de waarden die er uit komen verschillen met het oorspronkelijke, dan kan je bijna concluderen dat het 'niet goed' is.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Is het niet dat je de voeding moet belasten anders gaat hij niet werken???
Pagina: 1