Toon posts:

Advies over NVidia MCP Cooler fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik ben niet zo thuis in het modden, maar ik heb onlangs een XFX 680i LT SLI mainboard gekocht. Nu is de fan die op de NVidia MCP zit (Southbridge???) nogal lawaaierig en wil ik deze vervangen door een andere fan die stukken stiller is.

Weten jullie welke fan ik daarvoor het beste kan gebruiken? Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om te gaan klooien met pasta en heatsinks, dus gewoon een simpele fan die stil is en die met twee pinnen vastgezet kan worden. Zo te zien is het ding ongeveer 4 cm in doorsnee.

Tips zijn van harte welkom voor deze leek!

Groeten.

Verwijderd

Topicstarter
Voor een plaatje:

http://www.overclockerscl.../xfx_680_lt/images/28.jpg

Hele mainboard:

http://www.overclockerscl.../xfx_680_lt/images/18.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 11:10 ]

Verwijderd

Psst...edit knop ;)

Koop een zalman blokje o.i.d., koelt ook lekker :)

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
naar wat ik zo van de plaatjes kan afleiden is het een groter gedoe om de fan te vervangen dan de hele heatsink. ik denk dan ook dat je beter een andere heatsink kan scoren.
dat overzetten is nou ook weer niet zoveel werk.
ik denk dat een thermalright hr-05 sli wel zou passen, als je de heatsink naar onder positioneerd. (www.thermalright.com >chipsetcooler)

wat mischien ook een oplossing kan zijn is enkel de koelpasta vervangen. vaak is de koelmeuk die standaard op moboheatsinkjes zit niet al te denderend. waardoor de fan harder moet draaien om de boel op acceptabele temperatuur te houden.

edit: @Alphatw1n: Die heatsink zit precies onder zijn eerste pci-e aansluiting, ruimte voor een hoog blok heeft ie dus niet

[ Voor 9% gewijzigd door Rangourthaman op 27-11-2007 11:49 ]

Verwijderd

@ hierboven: you're right.
Thermalright HR-05-SLI, dat is inderdaad een goeie :)

Verwijderd

Topicstarter
Rangourthaman schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:47:
naar wat ik zo van de plaatjes kan afleiden is het een groter gedoe om de fan te vervangen dan de hele heatsink. ik denk dan ook dat je beter een andere heatsink kan scoren.
dat overzetten is nou ook weer niet zoveel werk.
ik denk dat een thermalright hr-05 sli wel zou passen, als je de heatsink naar onder positioneerd. (www.thermalright.com >chipsetcooler)

wat mischien ook een oplossing kan zijn is enkel de koelpasta vervangen. vaak is de koelmeuk die standaard op moboheatsinkjes zit niet al te denderend. waardoor de fan harder moet draaien om de boel op acceptabele temperatuur te houden.

edit: @Alphatw1n: Die heatsink zit precies onder zijn eerste pci-e aansluiting, ruimte voor een hoog blok heeft ie dus niet
Hmmm, nice! Ziet er inderdaad goed uit. Vooral handig met mijn videokaart inderdaad.

Ik denk trouwens dat het lawaai niet zozeer komt van verkeerde koelpasta. Ik denk eerder dat de fan een beetje uit het lood is. Hij resoneert echt zoals een hele oude fan ook doet.

Ik ga wel effe op zoek naar die thermalright. Lijkt me een hele mooie.

Thanx voor de hulp!
Pagina: 1