Domeinkaping?

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 07:06
Gisterenavond heb ik gecheckt of een domeinnaam (onoogelijke samentrekking van twee achternamen) geregistreed was. Dit heb ik uiteraard via sidn gedaan. Die domeinnaam was op dat moment nog vrij. Gelijk via de hostingprovider (waar ik al jaren klant ben) geprobeerd dit domein te registreren, blijkt ineens dat de domeinnaam is vastgelegd :? :( |:( . Uiteraard kan ik mij voorstellen dat het mogelijk is dat 2 personen alletwee op dezelfde dag besluiten een domeinnaam vast te leggen als het gaat om woorden oid welke in het nieuws zijn, maar een samentrekking van 2 achternamen welke totaal nergens op slaat lijkt me, op zijn minst gezegd, een beetje sterk!

Heeft iemand tips oid wat ik hier aan kan doen? Die domeinnaam is van belang voor het bedrijf io (nog geen KvK-inschrijving gedaan), maar ik peins er niet over om de naam weer over te gaan kopen... Zijn er verder nog meer tweakers met vergelijkbare ervaringen? Ik heb speciaal niet de domeinnaam via duistere hostingbedrijfjes gecheckt, maar direct via sidn.nl om kaping te voorkomen...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:25
Kijken op sidn.nl wie het geregistreerd heeft en met die contact opnemen. Normaal gesproken zal je gewoon pech hebben.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 16:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

reddevil schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 08:31:
Kijken op sidn.nl wie het geregistreerd heeft en met die contact opnemen. Normaal gesproken zal je gewoon pech hebben.
En bekijk dan meteen ook even de registratiedatum. Als die echt op gisteren ligt (en je niet toevallig bij het checken een spelfout hebt gemaakt oid) is het iig vreemd.
Verder niks aan te doen overigens vrees ik.

• Frankster
IceStorm schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:00:
[...]

En bekijk dan meteen ook even de registratiedatum. Als die echt op gisteren ligt (en je niet toevallig bij het checken een spelfout hebt gemaakt oid) is het iig vreemd.
Verder niks aan te doen overigens vrees ik.
Uit sidn.nl:

Datum registratie 26-11-2007
Datum laatste wijziging 26-11-2007

Lijkt me dus geen toeval te zijn. Het is inderdaad misschien wel een idee die lui even te bellen, vrees alleen dat het niet veel zal helpen...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 11:27
heb je toevallig via een site van een host je .nl domeinnaam ingevoerd om te kijken of die beschikbaar was? Voor hetzelfde geldt ziet die host dat en doet hem alvast claimen zodat jij het moet afkopen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:19
De enige die kan weten dat jij interesse hebt in dat domein zijn de SIDN en je hostingprovider. Als ik één van die twee moet verdenken voor het snel registreren van dat domein is het je hoster....

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Frankster
M@rijn schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:30:
heb je toevallig via een site van een host je .nl domeinnaam ingevoerd om te kijken of die beschikbaar was? Voor hetzelfde geldt ziet die host dat en doet hem alvast claimen zodat jij het moet afkopen.
Omdat dat geintje mij al een keer eerder is overkomen check ik geen domeinnamen meer via hosters, maar alleen via sidn.nl Maar de naam van dit domein is dusdanig onzinnig dat het gewoon haast geen toeval kan zijn.

edit:

Overigens is de registrat niet mijn standaard hoster (ik zit bij BlueYellow hosting) en het domein is geregistreerd via argeweb.

[ Voor 11% gewijzigd door Frankster op 27-11-2007 10:32 ]

&Creative

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-12 19:36
Wat je in het vervolg kan doen is je mond dicht houden over welk domein je registreerd totdat het geregistreerd is.

In het verleden heb ik wel eens een kunstje geflikt bij iemand waar ik een hekel aan had. Diegene ging eerst op IRC zijn domein adverteren.
Hierna ging ik er dus vandoor met zijn domein :$ omdat zijn registrar wat langzaam was met registeren.

Heel fout ik weet het.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• IceStorm

IceStorm

Ik ben toch bang dat iemand je een poot uit wilt draaien en er al vanaf wist. Staat het domein op naam van een persoon of een bedrijf (of argeweb zelf)? Niet dat je er dan wat aan kunt doen hoor maar ik heb sterk het vermoeden dat je buurman je een hak wil zetten en het domein geregistreerd heeft nadat je het iets te hard onder te douche stond te zingen.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

IceStorm schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:41:
Ik ben toch bang dat iemand je een poot uit wilt draaien en er al vanaf wist. Staat het domein op naam van een persoon of een bedrijf (of argeweb zelf)? Niet dat je er dan wat aan kunt doen hoor maar ik heb sterk het vermoeden dat je buurman je een hak wil zetten en het domein geregistreerd heeft nadat je het iets te hard onder te douche stond te zingen.
Inderdaad. Ik zou eens hard nadenken over wie er allemaal van jouw 'masterplan' afwisten. Het lijkt me héél sterk dat het SIDN zo'n betekenisloze domeinnaam wil kapen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Frankster
IceStorm schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:41:
Hieronder de gegevens:
Domeinnaam XXXXXXX.nl (weggehaald)
Status actief
Houder LIN013917-ARWEB
r. van de linde
Damastberg 100
4708DE ROOSENDAAL
Netherlands
Gehouden aan ADR ja
Administratieve contactpersoon LIN013918-ARWEB
r. van de linde
+31 (0)6XXXXXXXX
info@mediawiz.nl
Deelnemer Argeweb
Noordzee 10 d
3144DB MAASSLUIS
Netherlands
Technische contactpersonen HEE006083-ARWEB
F. Heeren
+31 (0)10XXXXXXX
fabien@argeweb.nl
Domeinnaamservers ns.argewebhosting.nl 195.86.22.130
ns0.argewebhosting.nl 195.86.22.131
ns3.argewebhosting.nl 213.222.11.250
Datum registratie 26-11-2007
Datum laatste wijziging 26-11-2007
Administratie door NL Domain Registry
Staat dus wel op een persoon als ik het goed zie. Te hard zingen onder de douche heb ik niet gedaan en bovendien woon ik in Leiden en is hij geregistreerd door iemand in Roosendaal. Bah! Wat baal ik hier van!

&Creative

Verwijderd

Gewoon nogmaals via dezelfde hostingprovider even een ander domein (verzin zelf iets origineels) te checken op beschikbaarheid en morgen nog eens checken of ie dan nog vrij is? Als iedereen dit massaal gaat doen met allerlei mogelijke domeinnamen via zo'n hostingprovider dan krijgen ze het lekker druk. Neem aan dat hier iemand dus z'n geld mee probeert te verdienen maar als ie een zooi crap-aanvragen krijgt is z'n baan ineens een stuk onaangenamer.

• Xander
Wat me wel opvalt, die r. van de linde heeft het domein ook geregistreerd bij... jawel... Argeweb :?

• IceStorm

IceStorm

Xander schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:50:
Wat me wel opvalt, die r. van de linde heeft het domein ook geregistreerd bij... jawel... Argeweb :?
Hoezo 'ook'?

Verder, tsja, weinig aan te doen (hoewel het wel netjes is om tel. nummer etc even weg te laten). Ik kan toch echt weinig anders bedenken dan dat iemand ergens zijn mond voorbij gepraat heeft, iemand dit opgepikt heeft en het domein geregd heeft. Zeker als je ziet dat de houder van het domein een wazig webdesignbureautje heeft.

@Slof, los van het feit dat ik maar heel weinig concullega's er toe in staat zie om domeinen te kapen voor klanten (en Argeweb, BlueYellow en SIDN vallen daar heel duidelijk onder) is het hier bijna onmogelijk om het verzoek er uit te pikken. De beschikbaarheid is bij SIDN gecheckt en daarna een aanvraag naar BlueYellow gedaan, dan moet je wel ernstige complottheorien gaan bedenken om iemand bij een hoster de schuld in de schoenen te kunnen schuiven.

[ Voor 29% gewijzigd door IceStorm op 27-11-2007 11:00 ]

• Frankster
Xander schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:50:
Mijn provider is dus BlueYellow hosting (daar niets dan goeds over) van Argeweb heb ik zelf nooit gehoord...

Edit:

@icestorm: telefoonnummer heb ik gewist.

Edit 2:
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:49:
Gewoon nogmaals via dezelfde hostingprovider even een ander domein (verzin zelf iets origineels) te checken op beschikbaarheid en morgen nog eens checken of ie dan nog vrij is? Als iedereen dit massaal gaat doen met allerlei mogelijke domeinnamen via zo'n hostingprovider dan krijgen ze het lekker druk. Neem aan dat hier iemand dus z'n geld mee probeert te verdienen maar als ie een zooi crap-aanvragen krijgt is z'n baan ineens een stuk onaangenamer.
Het is dus niet zo dat ik eerst via de hostingprovider heb gecheckt. Eerst via sidn.nl en daarna direct een registratiecontract naar mijn hostinprovider (niet argeweb dus...)

[ Voor 56% gewijzigd door Frankster op 27-11-2007 11:00 ]

&Creative

• Xander
Frankster schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:58:
[...]

Mijn provider is dus BlueYellow hosting (daar niets dan goeds over) van Argeweb heb ik zelf nooit gehoord...
Oh, verkeerd gelezen dan. :P
Frankster schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:31:
[...]
Overigens is de registrat niet mijn standaard hoster (ik zit bij BlueYellow hosting) en het domein is geregistreerd via argeweb.
Dacht dat jij de site wilde hosten bij BlueYellow hosting maar het domein geregistreerd had via argeweb... (misschien niet de meest logische optie, maar ik neem mijn domeinnamen ook af bij een andere partij als mijn hoster... dus ja, het komt voor :+)
IceStorm schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:58:hoewel het wel netjes is om tel. nummer etc even weg te laten
En straks besluit ie om te zeggen over welk domein het gaat en kan iedereen het alsnog opzoeken. Whois gegevens zijn toch openbaar.. :?

Verwijderd

Ooit eens gehad dat ik een .nl domein had geregistreerd, factuur kreeg ik binnen enzo. Maar ff later deed het domein het niet en bleek het dat het 'opeens' door iemand anders was geregd.

• IceStorm

IceStorm

Xander schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:03:
En straks besluit ie om te zeggen over welk domein het gaat en kan iedereen het alsnog opzoeken. Whois gegevens zijn toch openbaar.. :?
Nou ja, het noemen van de domeinnaam/contactgegevens voegt weinig toe aan de discussie. Maar je hebt gelijk hoor, als de naam wel genoemd wordt kan iedereen het opzoeken ;).

Bottomline, je kunt geen kant op. Je kunt de houder bellen en vragen of het zijn domein is of dat hij het voor iemand anders geregistreerd heeft. Maar hij hoeft niet te antwoorden (of naar waarheid te antwoorden). En zelfs als hij zegt dat de naam geregged is omdat hij je dwars wilde zitten kun je nog niks ben ik bang.

@ilovearmor, ik weet niet wat voor indianenverhaal dat is maar dat kan gewoon niet. Je kunt een geregistreerd .nl domein niet 'opeens' kwijt zijn aan iemand anders.

[ Voor 10% gewijzigd door IceStorm op 27-11-2007 11:11 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:26
Oh wat grappig zeg dat er een hosting bedrijf in De Zilk zit.

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:13:
Oh wat grappig zeg dat er een hosting bedrijf in De Zilk zit.
offtopic:
En dat voor een dorp dat niet groter is dan 2,5 straat ;)

Verwijderd

IceStorm schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:10:
[...]
@ilovearmor, ik weet niet wat voor indianenverhaal dat is maar dat kan gewoon niet. Je kunt een geregistreerd .nl domein niet 'opeens' kwijt zijn aan iemand anders.
Nou, misschien begrijp je me verkeerd. Ik had dus een domein geregged en ik kreeg een factuur binnen en gegevens en toen deed hij het niet. Toen bleek het dus dat ie al eerder geregistreerd was. Was toen bij Active24

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:23:
Nou, misschien begrijp je me verkeerd. Ik had dus een domein geregged en ik kreeg een factuur binnen en gegevens en toen deed hij het niet. Toen bleek het dus dat ie al eerder geregistreerd was. Was toen bij Active24
Ah ok, dan begrijp ik het verkeerd. En tsja, Active24 heeft op zijn zachtst gezegt af en toe wat aparte handelswijzen ;)

• WebHawk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-10 16:36

WebHawk

Klaphark

Frankster schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:58:
[...]

Argeweb is een hele grote webhost, die bijvoorbeeld ook op de HCC dagen hebben gestaan. Verder heb ik zelf nog nooit echt klachten over Argeweb gehoord. Alleen dat ze aan de dure kant zijn. Maar daar krijg je degelijk en service voor terug.
Zelf heb ik er een paar domeinen lopen.
De rest gewoon bij starthosting :-)

Hoi trouwens

Pagina: 1