Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[NetBeans / Java] programma openen zonder IDE

Pagina: 1
Acties:

• T.I.M
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb een heel vaag probleem.

Als je in NetBeans je project compileert dan wordt er in de submap dist een jar bestand aangemaakt. Dit is bedoeld om verder te distribueren. Je kunt dan alleen het jar bestand kopieeren en een ander kan dan het programma draaien.
Bij nieuwe projecten en bij een voorbeeld applicatie van de java site lukt dit allemaal zoals het moet.

Voer ik dit echter voor mijn huidige project uit dan krijg ik bij het opstarten alleen een leeg JFrame te zien... met niets erop..

Heeft iemand enig idee waarom ik alleen een leeg JFrame te zien krijg als ik zonder IDE het programma run? Met IDE draait het programma zonder problemen.

alvast bedankt!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:35

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik denk niet dat je alleen maar een JFrame krijgt, maar ook een (fikse) foutmelding. Waar deze terecht komt weet ik niet, maar je zou kunnen proberen om je applicatie vanuit de commandprompt te draaien. Het zou heel goed kunnen zijn dat je enkele ondersteunende jars mist.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Staat de Main-Class in de manifest file in de jar wel goed ingesteld?

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• T.I.M
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb het inmiddels gevonden (gisteren ook heel de middag bezig geweest).

bedankt voor alle reacties.

het was idd een foutmelding die ik niet te zien kreeg (bestand niet gevonden, programma stopt vervolgens). ik vang mijn exceptions niet goed af waardoor ik geen foutmeldingen te zien krijg.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

T.I.M schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:00:
ik heb het inmiddels gevonden (gisteren ook heel de middag bezig geweest).

bedankt voor alle reacties.

het was idd een foutmelding die ik niet te zien kreeg (bestand niet gevonden, programma stopt vervolgens). ik vang mijn exceptions niet goed af waardoor ik geen foutmeldingen te zien krijg.
Daarom beter de jar starten vanuit de command line, dan ziet ge tenminste de exception die gethrowed wordt.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8