Toon posts:

Asus A6T extra intern geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een half jaar geleden heel wat berichtjes gelezen hier over een goede laptop voor mijn budget. Ik heb een prima laptop gekocht (Asus A6T-AP008), ben er erg tevreden over. Maar toch zou ik voor een kleine verbetering 1024 mb extra intern geheugen erbij willen zetten. Er is immers nog een slot over, en dat zijn de kosten niet.
Maar ik heb er echt de ballen verstand van, kan iemand mij een beetje uitleggen wat al die termen zoals: Geheugen DDR2 533/667MHz SDRAM, 2x SO-DIMM socket 1024Mb
Wat voor geheugen moet ik kopen, ik had een stripje van een vriend van mij, dat paste niet, dat was deze: SO-DIMM DDR2 664 ofzo, maar dat paste niet echt, wie kan mij een beetje op weg helpen welk geheugen ik erbij moet zetten en wat alles betekent?

Alvast bedankt!

RJ

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je hebt één module nodig, met daarop 1GB. Het betreft een SO-DIMM DDR2 667MHz module (ook wel aangeduid met PC5300).

Dit met één Google-zoekopdracht, en jij mag raden welke.

Verwijderd

En wat betreft het niet passen van het geheugen, je weet dat een laptop een ander soort geheugen nodig heeft dan een gewone computer?

Verwijderd

Topicstarter
kan ik er ook een kaartje van 2 gig inzetten en 1 van 1 gig? En moet het merk overeenkomen?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de dubbelpost, maar ja ik weet dat daar ander geheugen in gaat. Het geheugen wat ik heb geprobeerd kwam uit een Asus laptop type A7J, zelf heb ik een A6T.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:26
Ik had een A6T tot voor kort (hij was overleden -> Nieuwe gekregen en dat zonder garantie _/-\o_ ). Je kan het best gewoon een 1GB DDR2-667 So-Dimm reepje er in drukken. Dan heb je dualchannel. De Kingston Valueram en Corsair dimms schijnen iig goed te werken met je orginele reepje (had zelf corsair). Zie voor meer info ook de diverse A6/Z92 ervaringen topics in de CSL.

Edit: Die So-Dimm die je hebt geprobeerd meot passen... Je meot gewoon schuin dat ding er goed induwen en dan naar beneden drukken. We hebben foto's in de "Complete Systemen en Laptops (CSL)" -> [Ervaringen] Asus A6/Z92 Serie - Deel 9

[ Voor 31% gewijzigd door GENETX op 27-11-2007 08:26 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

dit had je heel simpel zelf kunnen opzoeken, zie de replies en de ervaringentopics.

Dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.