Ik weet niet hoe jij gedacht had om nog exta accu's te plaatsen bij een apparaat dat daar helemaal geen aansluitingen voor heeft. En dan nog veilig ook. Wat je zegt is totaal onpraktisch. Dat is hetzelfde als blindelings roepen dat als je auto niet genoeg rijbereik heeft, je maar een extra tank op het dak moet lassen. Uhuh, sure.
Ik heb hier een 1KVA unit staan. Wil je meer dan is er nog een 3KVA unit. De mijne weegt al een kilo of 30, en die van 3KVA is 2 keer zo hoog en weegt 50 kilo. Die is groter dan een miditower en amper te verplaatsen. De inrush is groot genoeg om de stoppen door te laten slaan bij een gemiddeld huis of een klein kantoor. En jij wilt dan nog accu's er op Nico'en. Rrright.
Je hebt een bepaalde energievoorraad tot je beschikking. Binnen de limieten van de accutechnologie en de omvormer en dergelijke kun je zelf bepalen hoe je die energie opmaakt. Beetje bij beetje gedurende langere tijd, of heel veel heel snel. Verliezen en hittevorming daargelaten. Mijn 1KVA unit maakt dat ik ongeveer 10 minuten á een kwartier door kan werken op de PC. Had ik er alleen een laptop aan hangen dan was het misschien wel een uur. Hang ik er een laserprinter bij dan schakelt ie zichzelf ws. meteen uit.
Ik heb de UPS om fatsoenlijk mijn werk op te kunnen slaan als de stroom uitvalt. En om dipjes en pieken op te vangen. Een superlange runtime heb ik niet nodig, maar ik wil ook niet binnen 2 minuten door de reserve heen zijn. Dan kom je vanzelf bij een toch al wat heftigere unit terecht en die hebben dan doorgaans ook meteen een omvormer die meer aankan dan een instapmodel.
Een UPS die maar voor 50% belast wordt haalt z'n opgegeven runtime naar alle waarschijnlijkheid. Eentje die aan de 90% zit is de helft sneller leeg. Is de load maar een kwart dan kun je bijna 2 keer zo lang zonder netspanning. Verliezen/rendement/enz even niet mee inbegrepen. Het is net een vat. Al na gelang hoe groot je het gat maakt loopt er snel of langzaam water uit. En again meestal is de opgegeven runtime niet die bij full load maar bij 'typical load'.
[
Voor 12% gewijzigd door
Verwijderd op 28-11-2007 08:07
]