IBM plant teraflopchip gebaseerd op Cell-architectuur

Pagina: 1
Acties:

• kidde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
Foutje, sorry...

[ Voor 95% gewijzigd door kidde op 26-11-2007 23:46 ]

HK

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Laat ik dan van deze topic gebruik maken om de redactie te wijzen op een onjuistheid in het artikel :P

nieuws: IBM plant teraflopchip gebaseerd op Cell-architectuur
De Cell, zoals die wordt toegepast in de PlayStation 3, heeft een algemene core en acht hulpeenheden speciaal voor floatingpointgetallen
De SPUs zijn helemaal niet speciaal voor floatingpointgetallen. Ze kunnen net zo goed overweg met fixed-point getallen (dus ook reguliere integers). Om specifiek te zijn, een SPU heeft 128 general purpose registers die allen 128 bits breed zijn. In zo'n register past vrijwel alles: 16 bytes, 8 halfword-sized ints, 4 word-sized ints, 4 32-bits floats of 2 64-bits floats. In principe bepaalt de assembly-instructie die je gebruikt hoe een register geïnterpreteerd wordt, en omdat er meerdere data-eenheden in een enkel register passen zijn vrijwel alle instructies SIMD.

Ik zou dat stukje van de zin veranderen in "speciaal voor numerieke bewerkingen". Ik snap dat het artikel zich verder concentreert op floats, maar zoals het er nu staat klopt het gewoon niet :)

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 27-11-2007 01:45 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Gefixt :)

Professioneel Hyves-weigeraar