[Leopard] Expose en Dashboard settings verdwijnen

Pagina: 1
Acties:

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:12

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Zoals de titel al zegt, de laatste tijd verdwijnen de settings die ik maak voor Expose en Dashboard.
Ik heb ingesteld:
F9 - All windows
F10 - Application windows
F11 - Show Desktop
F12 - Dashboard hide & show

Maar na een tijdje kan ik drukken op de F9 ~ F12 toets wat ik wil, maar dan doet ie niks. Als ik dan naar de settings ga, staat overal de "-" in de selectie.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn, ik vond het nog al irritant, en heb het sinds een paar dagen.

Heb een MacBook Pro met Leopard 10.5.1
2GB ram / 120GB HDD / 256MB video

Koop hier mijn P1 reader :)

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-02 18:18

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Als Leopard niet met je machine meegeleverd is dan heb je het waarschijnlijk later erop gezet. Je hebt toen wederom waarschijnlijk een "update" gedaan. Dat wil nog wel eens problemen veroorzaken. Het simpelst wat je nu kan doen is opstarten van de Leopard DVD en een archiveer en installeer met behoud van netwerkinstellingen doen.

Specs

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Huigie schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:12:
Als Leopard niet met je machine meegeleverd is dan heb je het waarschijnlijk later erop gezet. Je hebt toen wederom waarschijnlijk een "update" gedaan. Dat wil nog wel eens problemen veroorzaken. Het simpelst wat je nu kan doen is opstarten van de Leopard DVD en een archiveer en installeer met behoud van netwerkinstellingen doen.
Uhhh, ik draai het sinds de release Leopard, weekend van 27 & 28 oktober. Dat is bijna een maand. En de update ook sind deze gereleased werd, dacht 16 november. Waarom dan nu in ene deze problemen? Dan zouden die toch gelijk moeten ontstaan, en niet bijna twee weken later?

Ik heb geen zin om alles te backuppen/archiveren en het opnieuw te installeren.
( * ruikt een beetje als een Windows oplossing * )

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zoals altijd geldt in deze situatie: wat is er verandert net voordat dit fenomeen zich voor het eerst voordeed? En zie je iets terugkomen in de Console (Console.log en System.log)? Een preffile kan bijvoorbeeld gecorrumpeerd zijn, of de rechten op de preffile staan niet goed (dan helpt het bijvoorbeeld om op te starten van de Leopard DVD, de Disk Utility te draaien en een Repair & Verify op het bootvolume te draaien. Dat is sowieso minimaal eens per jaar aan te raden en ook wanneer je onverklaarbare problemen hebt (want daarmee sluit je alweer een oorzaak uit...).

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ik kan lezen en gaf je dan ook de simpelste oplossing. En je hoeft niet alles te backuppen en opnieuw te installeren. De installer neemt alles mee behalve meuk uit je OS. Als je moeite wil doen dan wat tonyisgaaf aangeeft, logs bekijken.

Specs

• Iejoor
  • Laatst online: 09-02 14:05
Speel je toevallig World of Warcraft? Dan zou ik eens kijken voor en na je dat programma gestart hebt ;) Overigens heb ik nog geen oplossing kunnen vinden voor dit probleem (wat bij mij dus daardoor veroorzaakt wordt)

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Van het WOW forum:
Q u o t e:
Okay, here's the script:

http://www.errant-notions.net/Expose_Fix_Script.zip

To save as a Run Only Application, go to File->Save As... (CMD-SHIFT-S), change the File Format to Application, and the only option that should be checked is "Run Only". Click Save. Then you can add it right beside WoW on your Dock and just run it after you get done with WoW or as the problem arises. System Preferences must be closed in order for this to work.

Specs

• Iejoor
  • Laatst online: 09-02 14:05
Die heb ik inderdaad gevonden, maar dat vind ik eerlijk gezegd niet echt een oplossing. Daarbij werkt het script alleen onder Tiger (tenzij er ondertussen een update van gekomen is). Maar goed, we moeten nog maar zien of dit inderdaad het probleem van OP is :)

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
@Huigje: Was niet aanvallend bedoeld hoor ;)
@tonyisgaaf : Dat heb ik inderdaad nog niet gedaan. Zover ik weet is er niks veranderd aan mijn MBP, heb alleen veel foto's en films bekeken + en er op gewerkt (photoshop + BBedit). Ik ga inderdaad ff de diskutility proberen vanavond.
@Iejoor: Nee, ik speel geen WOW.

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Sinds dat ik het aangemeld heb, heeft het zich niet meer voor gedaan.
Wel heb ik de hdd gecontroleerd, en bleek een hoop bestanden niet de juiste rechten te hebben (voornamelijk printerdrivers).

Ik hou mijn vingers gecrossed dat het nu over is :P

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Damn, vandaag weer de instellingen weg. Terwijl ik niks raars deed. iTunes, Safari, BBedit, Mail en Adium stonden open.... Echt raar en irri :(

Pagina: 1