[2003] Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 09:41
Ik zit met een eigenaardig probleem, waar ik de oorzaak niet van kan vinden.

Ik heb een vmware-server (2003) met een 4tal standaard servers;
  • domain controller (2003)
  • exchange server (2003)
  • web server (2003)
  • download machine (xp)
verder staat er een aantal andere servers/machines op, maar deze draaien niet.

Het probleem;
De vmware server draait goed en soepel, totdat er een grote data overdracht plaats vindt of een constante "afname" van data (bv muziek beluisteren via netwerk). Op dat moment stopt het gehele netwerkverkeer. Er wordt data verstuurd alleen komt er niets binnen. Het "vmware netwerk" presteert wel goed en kunnen elkaar bereiken. Dus vanaf de vmware server kan ik naar de virtuele server pingen en benaderen e.d. maar niet naar buiten toe.

Een harde reset is de oplossing maar dit is natuurlijk een houtje touwtje oplossing. In de event viewer wordt niets gemeld en verder zijn er ook geen gekke zaken aan de hand, voor zover ik kan zien.

Is er iemand die enig idee heeft wat hier aan de hand zou kunnen zijn? :)

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06
je switch/hub, denk dat die aant vol lopen is. virtueel zal er niks aan de hand zijn omdat het toch op 1 machine draat (denk ik)

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• ErikCornelissen
Ook een reset van de switch welke ervoor hangt geeft niet het gewenste effect. andere poort o.i.d. geeft geen verschil

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 10:13
Uiteraard loopt elke switch vol van een streaming mp3tje a 16 kb/s.

Wellicht kan je de omgeving iets beter omschrijven. Nu weten we alleen dat er een VMware server is met 4 OS'en erop.

"Dan stopt het volledige netwerk verkeer"
Wat is het volledige netwerk verkeer? Het verkeer vanaf de server naar buiten (als in internet) of ook naar andere clients in hetzelfde netwerk maar niet op de vmware server?

• ErikCornelissen
internet --> wrt54gl --> switch --> vmware server

wrt54gl regelt wifi en internet access. Hier zijn max. 4 clients op aangesloten.
switch hangt de server aan en een werkstation welke niet meer gebruikt wordt.

Op de clients kan de server niet meer benadert worden, server kan internet niet meer op. vmware server kan de virtuele machines wel benaderen.
En dan bedoel ik op geen enkele manier.. reageert niet meer.

• ErikCornelissen
iemand nog ideeën?
Pagina: 1