Toon posts:

Samsung DCB 9401R

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Samsung Digitgal Cable Receiver DCB 9401R hier staan die ik niet gebruik i.v.m. een niet verleng abbonoment van @home. Er zijn nog wel een paar extra zenders die wel leuk zijn.

Is het mogelijk dat ik dat apparaat op mijn PC aankan sluiten van een coaxkabel of dergelijke en dat ik via de afstandbediening van de DCB 9401R dan kan zappen langs de zender?

In mijn PC zit een TV kaart dus kan er een Coaxkabel op aansluiten.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Een beetje spartaanse oplossing maar het kan op de volgende manier:

Koop een UHF/VH Modulator van Konig oid. Die maakt van de scart output een signaal wat je over coax kan vervoeren.

Coax naar je TV kaart, afstemmen op het kanaal waar de Modulator het signaal aanbied van de decoder. Het kan, maar echt kwalitatief.... ?

Uiteindelijk heb je huidige analoge zenders (hier 34) + 1 zender waar je beeld van je decoder ziet.

[ Voor 13% gewijzigd door Friedchicken op 26-11-2007 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je oplossing, ik ga morgen dan een UHF/VHF modulator kopen. Je bent de F vergeten neem ik aan?

Maar dan krijg ik dus coaxkabel naar de line-in van de DCB 9401R, en dan die UHF/VHF modulater uit de scart, naar de TV kaart?

Zo begrijp ik het tenminste.

En waar kan ik die kopen? Eenig id misschien?

Thnx.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 22:10 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:09:
Maar dan krijg ik dus coaxkabel naar de line-in van de DCB 9401R, en dan die UHF/VHF modulater uit de scart, naar de TV kaart?
Voordat je overhaast dingen gaat kopen, zoek liever uit wat je ermee kunt, en hoe je hem aansluit.

De modulator hangt aan de eene kant aan de output van je decoder, vermoedelijk via een scart -> composite kabeltje. De andere kant gaat je coax erin.

Nu is er op een bepaalde frequentie het signaal van je tuner te zien. Zappen kun je dan alleen als je vanuit je PC een zichtverbinding hebt met je decoder. In dat geval kun je natuurlijk ook direct je decoder aansluiten op je TV-kaart, met een scart -> SVideo kabel oid.

Anyway, dit is en video topic, dus een schop die kant op!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:13
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:47:Ik heb een Samsung Digitgal Cable Receiver DCB 9401R hier staan die ik niet gebruik i.v.m. een niet verleng abbonoment van @home. Er zijn nog wel een paar extra zenders die wel leuk zijn.

Is het mogelijk dat ik dat apparaat op mijn PC aankan sluiten van een coaxkabel of dergelijke en dat ik via de afstandbediening van de DCB 9401R dan kan zappen langs de zender?
Onduidelijk verhaal.. :?
Gebruik je die decoder nu wel of niet?
Met een analoog signaal kan je verder niets doen met die decoder, dat wordt alleen doorgelust.

Als de decoder wel werkt kan je hem via een SCART naar composite/tulp verloop kabel aansluiten op je TV kaart.
Zie bijvoorbeeld:
UPC mediabox Aansluiten op Pinnacle PCTV USB2?
Vraag m.b.t. TV-kaart en digitale TV
voodooless schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:15:
[...]
In dat geval kun je natuurlijk ook direct je decoder aansluiten op je TV-kaart, met een scart -> SVideo kabel oid.
Bij een Samsung Decoder kun je geen S-Video gebruiken.
De enige optie is aansluiten via Composite video.

Verwijderd

Topicstarter
De decoder werkt wel, is alleen niet in gebruikt.
Daarom wil ik hem nu wel weer gaan gebruiken omdat er een afstandbediening bij zit.

Ik heb nu een coaxkabel van de TV van mijn ouders naar mijn kamer lopen. Dus zonder lussen of versterkers, dat werkt wel goed ik heb alleen geen afstandsbediening.

Daarom kreeg ik het ID om de Samsung Decoder te gebruiken en dan via een of andere manier op mijn PC aan te sluiten (van Scart/Coax naar -> S-Video, Composite video, Coax) zodat ik de afstandbediening kan gebruiken om te zappen.

ALs ik de decoder aansluit linkt deze alleen het signaal door. Dat wil ik niet.

Dus via een scart -> Composite/Tulp kan ik deze aansluiten op mijn TV Kaart.

Of is een UPC Mediabox makkelijker/beter?
Pagina: 1