Pc geluid via compressor

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196851

Topicstarter
Ik heb een internetradio station, voor de muziek gebruik ik een compressor plugin, maar als ik de microfoon gebruikt dan werkt deze buiten de compressor om.

Ik zoek dus een progje wat al het geluid via de compressor laat lopen. En als dit er niet is, is er dan misschien een geluidskaart waar deze optie opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:38

ThunderNet

Flits!

Wat gebruik je? Windows Media Encoder kan wel doen wat jij wilt dacht ik :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik gebruik Winamp plugins, dus alleen het geluid van de muziek loopt via deze plugin.

Heb de soundblaster Audigy ZS soundkaart, en heb begrepen dat er een driver te downloaden is die deze mogelijkheid heeft en die compatable is met de Soundblaster.
Het is iets met ASP EMU of zoiets.

Heb ook software progjes geprobeerd zoals N-Track en T-Racks, maar dan heb ik een vertraging in mijn geluid, dus dat werkt ook niet.

Er moet toch iets zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

Anoniem: 196851 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:07:
Heb ook software progjes geprobeerd zoals N-Track en T-Racks, maar dan heb ik een vertraging in mijn geluid, dus dat werkt ook niet.
Die vertraging heet latency, en als je dat opgelost wilt hebben moet je de drivers op ASIO4ALL downloaden of een andere geluidskaart halen met ASIO-drivers. Zo gaat die vertraging omlaag naar slechts enkele milliseconden.

Wat je overigens in het ideale geval wil is een sidechain compressor - zodra je over de muziek heen praat wordt deze automatisch zachter gezet.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yoozer schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:36:
[...]

Wat je overigens in het ideale geval wil is een sidechain compressor - zodra je over de muziek heen praat wordt deze automatisch zachter gezet.
Dat is dus het resultaat wat ik wil bereiken, maar zo'n sidechain compressor is niet softwarematig te verkrijgen? Toch?

Er moet toch een simpel progje of een bepaalde driver zijn wat al het geluid van de PC via een compressor/limiter naar de speakers stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

Anoniem: 196851 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:22:
Dat is dus het resultaat wat ik wil bereiken, maar zo'n sidechain compressor is niet softwarematig te verkrijgen? Toch?
Waarom niet :? Wat voornamelijk dwarsligt is het feit dat sidechain compression niet 1-2-3-makkelijk te doen is - immers, er moeten door 1 effect 2 signalen.
Er moet toch een simpel progje of een bepaalde driver zijn wat al het geluid van de PC via een compressor/limiter naar de speakers stuurt.
Wat jij zoekt ligt niet in het domein van simpel ;).

Probeer http://reaper.fm/features.php eens - kost niks (of weinig) en sidechaining zit er in (en ook nog een hoop meer, maar dat kun je misschien bij jingles maken gebruiken).

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke bedankt, ik ga es kijken of dit wat voor mij is.
Pagina: 1