Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 23:36
Ik ben op zoek naar een low-budget manier om mijn 430EX off-camera te triggeren.
Het mooiste zou zijn als dit draadloos kan, met een radiografische zender/ontvanger.
Nu kom ik overal wel dit soort trigger setjes tegen, maar begreep ik dat de meeste problemen geven met deze flitser.

Iemand hier die ervaring heeft met deze manier van flitsen icm deze flitser en mij kan vertellen wat ik precies nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 16:36

qless

...vraag maar...

Jep een ST-E2 doet de truc, weliswaar draadloos via IR licht, 430 als slave dan instellen, maar da's niet zo low-budget.

Er bestaan wel veel low-budget kabels, maar da's natuurlijk weer niet draadloos

[ Voor 38% gewijzigd door qless op 26-11-2007 22:27 ]

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psilo
JA ST-E2 is opzich een optie, maar ik heb het idee dat het via een radiowave trigger icm hot-shoe adapters ook wel moet werken.

Draadloos is natuurlijk het mooiste, maar via een kabel is voor mij ook niet zo'n probleem, als je daar een beetje bereik mee hebt.. Die kabels werken ook via twee hot-shoe adapters dan? Ik ben ze nog niet tegengekomen, waar kan ik deze kabels vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

ik heb zelf een draadloos kitje van iets van 40 euro - werkt perfect! is gewoon een soort fm-transmittertje en een ontvanger die je flitser triggert :)

deze heb ik: Afbeeldingslocatie: http://www.rittz.com/images/stories/kennisgroepen/studiofotografie/Radioslave.jpg
De radiografische flitsontsteker bestaat uit twee delen. De zender (rechtsonder) wordt op het middencontact-flitsschoentje van de camera geplaatst. De ontvanger komt tussen het netsnoer en de voedingsaansluiting van de studioflitser, en wordt tevens aangesloten op het ontsteekcontact van de studioflitsset.
Besteld bij de winkel waar ik werk (Verschoore Vlissingen) en die 40 euro is ongeveer de verkoopprijs. Had er eerlijk gezegd niet zo héél veel van verwacht, maar is toch een gewedige oplossing! (zeker als je ziet dat die kit van onze huisfotograaf hetzelfde doet, maar dan voor 350 euro haha)

[ Voor 54% gewijzigd door BaRF op 26-11-2007 22:44 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
ik heb de Canon off-shoe cord II voor €60 euro gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psilo
Bedankt voor de reacties, na nog wat research gedaan te hebben lijkt deze eBay trigger te doen wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:50
Let wel op met die Chinese triggers, op 420EX en 550EX werken ze goed, maar ik heb vaak berichten gelezen dat die dingen + 430EX of 580EX niet goed samenwerken. Je krijgt dan zegmaar een permanente stroboscoop-flitser.. ;) Op strobist group van flickr kun je daar wel meer over lezen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psilo
Ja dat las ik ook.. maar schijnt bij deze versie verholpen te zijn. Hopelijk krijg ik hem snel binnen, dan zal ik m'n ervaringen posten.
Pagina: 1