Win XPPro - Amilo PI1536 geen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aneco
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2020
De laptop PI1536 is uitgeleverd met Vista. Ik wil downgraden naar Win XP Pro. Ik heb alle drivers voor XP van de Fujitsu site gedownload.

Het installeren van XP gaat verder goed. In de device manager staat dat alle drivers goed geinstalleerd zijn. Geen rode en gele waarschuwingen/fouten aanduidingen.

Er zit een geintegreerde realtek HD audio kaart in.

Alleen werkt het geluid niet. Ik kan met de FN toetsen het geluid muten (het bekende verkeersbod in het speakertje rechtsonder) Ook kan ik met de FN toets het volume aanpassen (te zien in de soundmanager) Ook heb ik de boxen op laptop stereo gezet. Ook een aangesloten koptelefoon werkt niet.

Ik diverse malen al XP opnieuw geinstalleerd met de drivers in verschillende volgorde. Zowel de drivers van Fijitsu en realtek geprobeerd. Ook de patches KB888111 en KB835221 geinstalleerd, echter geen succes. Op internet heb ik gelezen dat diverse mensen problemen hebben met realtek HD geluidskaart. De oplossingen bieden geen soelaas.

Ik heb ook contact gehad met de helpdesk van Fijitsu. Tweede lijns support komt niet verder dan een link naar de drivers die ik al eerder geprobeerd heb.

Op de site staat aangegeven dat dat de Win XP Home onersteund wordt. Kan het zijn dat Pro niet op de PI1536 werkt i.v.m. de realtek HD audio.

Wie o wie kan me verder helpen. Mocht je meer info nodig hebben, dan hoor ik het graag.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eerst bron die je kon bekijken: http://www.fujitsu-siemen...ebooks/amilo_pi_1536.html
Dan ga je kijken wat je nou in je laptop hebt: http://server-uk.imrworld...sources/193/669139914.pdf
Daarin lees je dat er een Realtek in zit, wat je ook in Vista had kunnen zien voordat je alles eraf pleurde.
Dan gaan we op de Realtek site zoeken en komen we hier: http://www.realtek.com.tw...peID=3&GetDown=false#High Definition Audio Codecs
Klik, download en install. Geniet van je muziek.
Tevens had je ook gewoon van de FS site kunnen downloaden hoor: http://support.fujitsu-si...tml?LNG=EN&ProductID=3431

*Zucht* Zoeken kan zo moeilijk zijn voor sommige mensen. Owja, nog iets. Er is voor hardware support kwa drivers geen verschil tussen Home en Pro.

[ Voor 4% gewijzigd door Hero of Time op 26-11-2007 21:21 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Aneco
Zucht zucht, Lezen is blijkbaar ook moeilijk.

De betreffende drivers heb ik al allemaal gedownload en op een nieuwe xp installatie gebruikt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Doe eens lief voor elkaar? En dan niet 'lief' als in een 'lieve' scholieren-actie, maar gewoon lief? ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Aneco
alt-92 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:51:
[mbr]Doe eens lief voor elkaar? En dan niet 'lief' als in een 'lieve' scholieren-actie, maar gewoon lief? ;)[/mbr]
Je heb helemaal gelijk.

Maar als je na heel weekend aan het zoeken en uit proberen bent geweest en alleen 'tips' krijgt die na het goed lezen van de eerder geposte tekst niets toevoegen, tja dan raak je wel eens op een late maandag avond wat geirriteerd.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb deze laptop ook, en deze drivers werken prima. Kijk eens aan de linkerkant of de schuifregelaar wel open staat (hardware, als in, naast je koptelefoonaansluiting).

Sorry als het wat chagrijnig overkwam, maar een beetje zoeken kan ook geen kwaad zo nu en dan. Zulk soort dingen staan ook in de documentatie van je laptop.

• Aneco
De hardware heb ik gecontroleerd door vanaf een ubuntu cd (bij laatste C't) te booten. Daar kunnen (na het downloaden van de codec) mp3's worden afgespeeld. De hardware is de oke.

Hero Of time:
Welke versie van de audio driver heb je geinstalleerd nv van welke site, FSC of Realtek.

Weet je nog in welke volgorde je de drivers geinstalleerd heb. Ik heb eerste de chipset en daarna de audio driver geinstalleerd. De laatste installeerd ook de path KB888111.

Moet er na de installatie van de drivers en sound manager nog iets in de instellingen worden veranderd.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Live CD linux werkt ook, maar je hebt wel wat nodig om je GUI te krijgen. Verder is het installeren van de driver niet aan een bepaalde volgorde gebonden. Ik weet niet meer welke versie ik heb, iets van 1.74 ofzo. Hoe dan ook, kijk eens aan de zijkant van je laptop, er zit daar een volumeregelaar zoals je die bij een oude walkman hebt. Schuif deze van je af, met de klok mee. Heb je dit geprobeert?

• Aneco
Whahahah het schaamrood staat me op de kaken. Draaien aan een wieltje doet wonderen.

Hero Of Time, bedabkt voor de tip.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik kan nu een opmerking maken, maar dat doe ik maar niet. Had ik toch gelijk met het kijken in je boekje/specs. Ach, het kan iedereen gebeuren moet je maar denken. Veel plezier ermee. En probeer de volgende keer wat beter te kijken en zoeken voordat je iets gaat vragen, komt wat 'slimmer' over ;) :P.

Pagina: 1