Beste Tweakers
Ik had enkele weken geleden 2 schakelaars bestelt (op samenkopen.net) om mijn casemod eindelijk af te werken. De vreugde was dus ook groot toen ik vandaag een pakketje vond bij thuiskomst.
Helaas ben ik wel een noobje als het over elektriciteit gaat en weet ik echter niet hoe ik die werkende moet krijgen.
De eerste knop is bedoeld als powerknop voor m'n PC, het gaat hier over volgende:

Beschrijving: Switch met blauw rand push versie 19mm
Max. current / voltage rating with resistive load of 5A 250V
De tweede knop is als bedoeld om snel al mijn CCFL's en Fancontroller (met bijhorende ventilatoren) kan uitschakelen in 1 klik. (Handig voor 's nachts)

Ziet er vrijwel hetzelfde uit alleen is deze 16mm groot.
Beschrijving: Switch met blauw rand AAN/UIT versie 16mm.
Max. current / voltage rating with resistive load of 2A 250V
Op beide knopen staan bij de + en de - Pool ook 6V.
Ik ben vrijwel zeker dat ik de kleine knop voor mijn CCFL's moet bevestigen aan een molex kabel (Geel of rood maakt nie uit zeker, zolang de stroomkring onderbroken wordt?)
Maar bij de powerknop heb ik geen flauw gedacht hoe ik die moet werkend moet krijgen.
Hopelijk kan iemand me hier helpen,
Met vriendelijke groetjes
Tijs
Ik had enkele weken geleden 2 schakelaars bestelt (op samenkopen.net) om mijn casemod eindelijk af te werken. De vreugde was dus ook groot toen ik vandaag een pakketje vond bij thuiskomst.
Helaas ben ik wel een noobje als het over elektriciteit gaat en weet ik echter niet hoe ik die werkende moet krijgen.
De eerste knop is bedoeld als powerknop voor m'n PC, het gaat hier over volgende:

Beschrijving: Switch met blauw rand push versie 19mm
Max. current / voltage rating with resistive load of 5A 250V
De tweede knop is als bedoeld om snel al mijn CCFL's en Fancontroller (met bijhorende ventilatoren) kan uitschakelen in 1 klik. (Handig voor 's nachts)

Ziet er vrijwel hetzelfde uit alleen is deze 16mm groot.
Beschrijving: Switch met blauw rand AAN/UIT versie 16mm.
Max. current / voltage rating with resistive load of 2A 250V
Op beide knopen staan bij de + en de - Pool ook 6V.
Ik ben vrijwel zeker dat ik de kleine knop voor mijn CCFL's moet bevestigen aan een molex kabel (Geel of rood maakt nie uit zeker, zolang de stroomkring onderbroken wordt?)
Maar bij de powerknop heb ik geen flauw gedacht hoe ik die moet werkend moet krijgen.
Hopelijk kan iemand me hier helpen,
Met vriendelijke groetjes
Tijs