Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meerdere functies in 1 onclick werken niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

sanzut

It's always christmas time

Topicstarter
Hoi,

voor een webapplicatie is het noodzakelijk dat ik via een onclick-event 2 javascripts uitvoer.
Ik heb hiervoor de volgende code opgesteld

<a href="/admin/bijlageOverzicht.php?doel=nieuws&id=22" onclick="window.open('/admin/bijlageOverzicht.php?doel=nieuws&id=22', 'bijlageOverzicht','status,scrollbars,width=800,height=400'); this.form.bijlage[1].checked=true;">Klik hier</a>

Nu is het probleem alleen dat dit niet het gewenste effect geeft.
In plaats van dat de browser een popup opent, en dat een radiocheckbox gecheckt wordt, wordt er nu een popup geopend, wordt de radiobox gechecked én wordt de pagina ververst naar hetzelfde venster als dat van de popup.

Het probleem zit hem in het feit dat ik 2 javascript-calls meegeef, want los van elkaar werken deze namelijk wel.

Ik heb al op google gezocht naar de oplossing, alleen hier krijg ik helaas geen bruikbare oplossing.

Weet iemand hoe ik dit op zou kunnen lossen?

gr Sander

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

HTML:
1
<a href="/admin/bijlageOverzicht.php?doel=nieuws&id=22" onclick="window.open('/admin/bijlageOverzicht.php?doel=nieuws&id=22', 'bijlageOverzicht','status,scrollbars,width=800,height=400'); this.form.bijlage[1].checked=true;return false;">Klik hier</a>

Zie de 'return false'. Daarmee cancel je dus de href.

[ Voor 9% gewijzigd door Snake op 26-11-2007 19:16 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 14:55

Suaver

jokecoat

juist, zie antwoord hierboven ..

[ Voor 72% gewijzigd door Suaver op 26-11-2007 19:18 ]

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Verwijderd

onclick="window.open(this.href, ...); return false;"

Dit is nog het mooist, omdat de link gewoon in het href attribuut kan blijven, dus mensen zonder javascript komen ook op de juiste plaats terecht. En je hebt minder kans op copy/paste fouten als je this.href gebruikt.

• sanzut
  • Nu online

sanzut

Topicstarter
Ik heb nu dat return false; toegevoegd, maar dit heeft geen effect gehad...
Overigens ben ik er achtergekomen dat de URL die bij href staat wordt geopend...

Verwijderd

Dat het mis gaat is omdat een a element geen form property heeft. Ik kan me niet voorstellen dat je daar geen waarschuwing voor krijgt. Na de exception stopt de script execution, en wordt de return false dus nooit bereikt.

• DanielG
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 15:36

DanielG

i = 0x5f3759df - (i>>1); ☠₧ℳ🀪❣

//edit, veeeels te laat 8)7

[ Voor 93% gewijzigd door DanielG op 26-11-2007 19:36 ]

http://xyproblem.info/

• sanzut
  • Nu online

sanzut

Topicstarter
Ik heb even geprobeerd om de popup en de checkbox om te wisselen. Nu staat de popup dus vooraan en ik zie nu dat er inderdaad geen popup wordt weergegeven, dus hij failed op die checkbox.
A heeft inderdaad geen form property, maar hoe kan ik het veld dan aanspreken?
Paginaopbouw(globaal uiteraard)
code:
1
2
3
4
5
6
7
[pagina]
 [form]
   [textbox]
   [checkbox] Text
   [checkbox] [a(popup en checkbox)]
 [/form]
[/pagina]

[ Voor 5% gewijzigd door sanzut op 26-11-2007 19:36 ]

• sanzut
  • Nu online

sanzut

Topicstarter
Gelukt!
Zie hieronder de volledige code, voor als er mensen na mij hetzelfde probleem stuiten
HTML:
1
2
        <label> <input name="bijlage" type="radio" value="selecteer" /> Selecteer hier de 
      <a href="#" onclick="document.nieuws_bewerken.bijlage[1].checked=true; window.open('/admin/bijlageOverzicht.php?doel=nieuws&id=22', 'bijlageOverzicht','status,scrollbars,width=800,height=400');">bijlage(s)</a> </label>

nieuws_bewerken is in dit geval de naam van het formulier.

In elk geval bedankt voor jullie hulp :D
Pagina: 1