Ik wil nu eens een x64 os emuleren, echter gaat dit blijkbaar niet op een x86 host. Heb VirtualBox en VirtualPC al geprobeerd, maar bij allebei krijg ik nonchalant een error die verwijst naar het ontbreken van een x64 compatible cpu. Beetje gek, heb hier nota bene een Athlon 64 in zitten
Is er een VM pakket die dit kan "foppen" of zijn er workarounds voor?
Is je host OS wel 64 bits ?
Zo nee dan gaat het zeker niet werken.
Zoals ik al zei in mijn startpost:Dronium schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:04:
Is je host OS wel 64 bits ?
Zijn hier echt geen oplossingen voor? Worksrounds/emulatie gedoe? Maakt niet uit of het rete traag is, het is toch om alleen even wat dingen te testen.echter gaat dit blijkbaar niet op een x86 host.
Met VirtualPC gaat het sowiezo niet werken, ook al draai je een 64-bit windows. Je zou het met VMware kunnen proberen.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Met VMWare workstation kan ik op m'n 32bit CPU een 64bit OS emuleren
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Ook VMware (Server) heeft voor een 64 bits guest een 64 bits host OS nodig.
@Snake
Hmm, die mogelijkheid ken ik nog niet, daar moet ik ook eens naar kijken.
@Snake
Hmm, die mogelijkheid ken ik nog niet, daar moet ik ook eens naar kijken.
[ Voor 41% gewijzigd door Dronium op 26-11-2007 19:14 ]
Niet dusDronium schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:10:
Ook VMware heeft voor een 64 bits guest een 64 bits host OS nodig.
Begrijp ik het goed dat het met de WORKSTATION editie wel kan? Had laatst ook enthousiast Fedorax64 gedownt maar bedacht toen dat het niet mogelijk zal zijn 64Bit te draaien op een 32Bit host. (Hardware aanspreken enzo). Maar dat kan dus wel ?
Edit: weer wat geleerd. Zal het binnenkort eens proberen als mijn DualCore binnenkomt
Edit: weer wat geleerd. Zal het binnenkort eens proberen als mijn DualCore binnenkomt
[ Voor 16% gewijzigd door TeXiCiTy op 26-11-2007 19:15 ]
“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery
Je praat peop. De client is niet afhankelijk van de host.Bitage schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:06:
[...]
Zoals ik al zei in mijn startpost:
[...]
Zijn hier echt geen oplossingen voor? Worksrounds/emulatie gedoe? Maakt niet uit of het rete traag is, het is toch om alleen even wat dingen te testen.
Verwijderd
met 64 bit hardwaregideon82 schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:12:
[...]
Niet dus. Dit werkt gewoon. Emuleer zelf ook Windows XP X64 op m'n XP 32 bit met VMware.
Het feit dat VirtualBox en VirtualPC beide geen 64bits virtual machine slikten, deed mij sterk vermoeden dat het niet kan op een 32bits host. Ben nu VMWare workstation aan het binnentrekken, ben benieuwd of deze wel liev issphere schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:15:
[...]
Je praat peop. De client is niet afhankelijk van de host.
Je CPU en BIOS moet VT en EM64T of AMD64 extenties ondersteunen, soms moet dit expliciet nog in de BIOS enabled worden op compatible CPU's.
Check even of je hardware compatibel is met het volgende tooltje van VMWare:
http://www.vmware.com/download/ws/drivers_tools.html
http://kb.vmware.com/self...displayKC&externalId=1901Intel CPUs require EM64T and VT support in the chip and in the BIOS.
Intel EM64T CPUs do not have segmentation support in long mode. If the Intel EM64T CPU is VT-capable, it comes with hardware virtualization support (Intel's Vanderpool Technology). This hardware virtualization support allows Workstation and VMware Server to work around the lack of segmentation, making it possible to run 64-bit guest operating systems on Intel EM64T VT-capable CPUs.
Check even of je hardware compatibel is met het volgende tooltje van VMWare:
http://www.vmware.com/download/ws/drivers_tools.html
Oh my god, wat een probs heb ik weer gehad met VMWare Workstation...
Imo de grootste troep die je binnen kan halen, hier dan maar mijn verhaal..
Ik had dus VMWare Player geinstalled, leuk en fijn, maar Workstation dacht daar anders over. Na een belachelijke error te geven dat ik eerst Player moest verwijderen en op "Verwijder zelf" geklikt te hebben, gaat de install proberen de zooi eraf te slaan. Helaas pindabotert, BSOD 0x18... Ik met gevloek ding gereset.
Vervolgens na de reboot maar weer de install gedraaid, dezelfde error, dezelfde vraag. Nu maar op annuleren klikken...
Ik naar Add/Remove Programs gegaan om hem te verwijderen. Aldaar gekomen geen VMWare software te bekennen. Ik dus Googlen op dit probleem, waarna uit te zijn gekomen bij een pagina die uitlegd hoe men het handmatig aanpakt. Gevolgd tot het einde en vol hoop doorgegaan.
Jippie! De install gaat verder! Helaas, geeft weer een error dat er nog wat bestandjes van Player op staan, goed, die mag je verwijderen. Dit ging goed! Of althans, totdat een marineblauw scherm al mijn blijdschap in één keer kapotmaakte...
Dezelfde, irritante, foutmelding, BSOD 0x18, meldde mij dat er wederom een fout was met vmx86.sys en dat het fataal was geworden. Ik weer met gevloek de resetknop ingeramd.
Opgestart en wat schertst mijn verbazing: Workstation is maar voor de helft geinstalleerd! WHAAAAARG! Weer al die verrekte troep op mijn kostbare magneetschijf gestampt! Wat heb ik hier in godsnaam aan!
Hierbovenop kwam nog een grotere ellende: mijn netwerkverbinding scheen het niet meer te doen... Ik dus in Apparaatbeheer al die rotzooi van VMWare eruit gemieterd: bood geen soelaas.. Ik geprobeerd met Systeemherstel de boel te repareren: niets.
Dan zakt de moed je in de schoenen: geen internet voor verdere info, geen mensen in de buurt die verder komen met computers dan "ga met muis naar rechterbovenhoek".. Vreselijk..
Na veel gestoei in de settings van mijn VIA onboard netwerkcontrollertje de VMWare setting eruit weten te persen. Gelukkig, nu kon ik GoT mijn vreselijke ervaring met dit pakket delen
Al om al: bagger. Er zijn mensen die helemaal geen problemen schijnen te ondervinden. I envy those. Dit is me één keer eerder voorgekomen (één keer maar, omdat ik het daarna nooit meer geprobeerd heb, nouja, nu dan..), op mijn PIII 733MHz dingie. Precies hetzelfde phenomeen. Alleen maar gezeik.
Imo de grootste troep die je binnen kan halen, hier dan maar mijn verhaal..
Ik had dus VMWare Player geinstalled, leuk en fijn, maar Workstation dacht daar anders over. Na een belachelijke error te geven dat ik eerst Player moest verwijderen en op "Verwijder zelf" geklikt te hebben, gaat de install proberen de zooi eraf te slaan. Helaas pindabotert, BSOD 0x18... Ik met gevloek ding gereset.
Vervolgens na de reboot maar weer de install gedraaid, dezelfde error, dezelfde vraag. Nu maar op annuleren klikken...
Ik naar Add/Remove Programs gegaan om hem te verwijderen. Aldaar gekomen geen VMWare software te bekennen. Ik dus Googlen op dit probleem, waarna uit te zijn gekomen bij een pagina die uitlegd hoe men het handmatig aanpakt. Gevolgd tot het einde en vol hoop doorgegaan.
Jippie! De install gaat verder! Helaas, geeft weer een error dat er nog wat bestandjes van Player op staan, goed, die mag je verwijderen. Dit ging goed! Of althans, totdat een marineblauw scherm al mijn blijdschap in één keer kapotmaakte...
Dezelfde, irritante, foutmelding, BSOD 0x18, meldde mij dat er wederom een fout was met vmx86.sys en dat het fataal was geworden. Ik weer met gevloek de resetknop ingeramd.
Opgestart en wat schertst mijn verbazing: Workstation is maar voor de helft geinstalleerd! WHAAAAARG! Weer al die verrekte troep op mijn kostbare magneetschijf gestampt! Wat heb ik hier in godsnaam aan!
Hierbovenop kwam nog een grotere ellende: mijn netwerkverbinding scheen het niet meer te doen... Ik dus in Apparaatbeheer al die rotzooi van VMWare eruit gemieterd: bood geen soelaas.. Ik geprobeerd met Systeemherstel de boel te repareren: niets.
Dan zakt de moed je in de schoenen: geen internet voor verdere info, geen mensen in de buurt die verder komen met computers dan "ga met muis naar rechterbovenhoek".. Vreselijk..
Na veel gestoei in de settings van mijn VIA onboard netwerkcontrollertje de VMWare setting eruit weten te persen. Gelukkig, nu kon ik GoT mijn vreselijke ervaring met dit pakket delen
Al om al: bagger. Er zijn mensen die helemaal geen problemen schijnen te ondervinden. I envy those. Dit is me één keer eerder voorgekomen (één keer maar, omdat ik het daarna nooit meer geprobeerd heb, nouja, nu dan..), op mijn PIII 733MHz dingie. Precies hetzelfde phenomeen. Alleen maar gezeik.
Pagina: 1