Toon posts:

Xbox 360 wireless controller niet installeerbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bedrade XBox controller voor Windows was kapot, dus ik heb net een nieuwe gehaald. "Is er alleen nog wireless" beweerde de verkoper. Nou ja, dat zal dan wel.

Software geïnstalleerd
USB receiver ingeplugd,
Controller contact laten zoeken met receiver
Alles prima.

De PC heeft keurig de drivers voor de USB-receiver gevonden en geïnstalleerd, maar weigert die van de controller te installeren.

Eerste kwadrant op de controller licht op, als ik op de knop op de controller druk (het XBox knoppie dus) krijg ik keurig de status van het ding op mijn scherm, alles lijkt in orde.

Alleen... Mijn PC blijft gillen dat er nieuwe hardware is gevonden, (en dat is dan dus de Controller), maar als ik dan zeg dat ie de drivers maar fijn op de CD moet zoeken, zegt ie dat er geen software is gevonden om de controller te installeren. En dus blijft het ding als "Overige hardware" in mijn systeem staan, met een mooi vraagteken ervoor.

De softwareupdate is opgehaald, geïnstalleerd, PC tig keer opnieuw opgestart, niks helpt. De controller LIJKT te werken, omdat hij communiceert met de receiver, en ook omdat het statusvenster keurig wordt getoond als ik op de controller de XBox-knop indruk, maar helaas, in spelletjes doet hij dus helemaal niks.

Op de Microsoftsite word ik niks wijzer, daar kan ik alleen de software downloaden die ik al heb. De bedrade versie deed het prima in bijvoorbeeld Trackmania Nations, maar deze wil niet.

Ik word er gek van. Wie weet raad?

Verwijderd

Probeer eens met windows update? Dat werkte hier in ieder geval wel.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie en suggestie maar helaas, dat mocht niet baten. Er werd wel een update voor de USB Wireless receiver gedownload en geïnstalleerd, maar ook daarna kon de Controller zelf niet worden geïnstalleerd.

"De software voor dit apparaat is niet gevonden". En ik snap niet hoe dat kan... Er zit een CD bij, daar staat dat dan toch wel op, mag ik bidden? Niet dus. Hele CD doorgespit, maar niks.

Ik baal als een stekker!