Hey,
Ik wordt ZOT hier.
Ben mijn draadloos netwerk aan het instellen, maar het lukt van geen kanten.
Even configuratie aangeven.
Ik heb een USR5463 Wireless Router. Deze is via kabel verbonden aan een PC. Op de PC werkt internet, dus die verbinding is al in orde. Nu wil ik ook mijn laptop verbinding laten maken, draadloos uiteraard.
Dus ik surf van de PC naar de router en ga naar Wireless om de instellingen te doen. Hier de instellingen die ik gedaan heb.
Router
Home Network Settings:
Wireless module function => ENABLE
Channel and SSID:
Security => Wireless
Wireless Encryption => WPA/WPA2 only
Acces Control => YES en dan vul ik MAC adres in van mijn draadloze adapter in de laptop
WPA/WPA2:
=> Geavanceerde instellingen wijzigen
=> Tabblad "Draadloze netwerken"
Hier staat dus PTthuis en als ik op eigenschappen klik, dan kan ik instellingen veranderen. Dan zet ik ze op WPA-PSK met AES en dan het paswoord dat ik eerder heb ingesteld.
Maar die prul wil geen verbinding maken.
Kan iemand me helpen. Ik weet niet of ik voldoende info heb gegeven. Beide systemen hebben Win XP Pro SP2
=> Intel(R)PRO/Wireless configureren:
hij staat al op 802.11b/g en channel 6, dus dat zit goed (denk ik)
Ik wordt ZOT hier.
Ben mijn draadloos netwerk aan het instellen, maar het lukt van geen kanten.
Even configuratie aangeven.
Ik heb een USR5463 Wireless Router. Deze is via kabel verbonden aan een PC. Op de PC werkt internet, dus die verbinding is al in orde. Nu wil ik ook mijn laptop verbinding laten maken, draadloos uiteraard.
Dus ik surf van de PC naar de router en ga naar Wireless om de instellingen te doen. Hier de instellingen die ik gedaan heb.
Router
Home Network Settings:
Wireless module function => ENABLE
Channel and SSID:
- SSID = PTthuis
- Wireless mode = 11 b/g Mixed mode
- Channel number = 6
Security => Wireless
Wireless Encryption => WPA/WPA2 only
Acces Control => YES en dan vul ik MAC adres in van mijn draadloze adapter in de laptop
WPA/WPA2:
- Cipher suite: kan ik kiezen tussen TKIP+AES oftwel AES
- Authentication: Pre-shared Key
- Pre-Share key type: Passphrase
- Pre-shared key: hier vul ik dan een paswoord in
=> Geavanceerde instellingen wijzigen
=> Tabblad "Draadloze netwerken"
Hier staat dus PTthuis en als ik op eigenschappen klik, dan kan ik instellingen veranderen. Dan zet ik ze op WPA-PSK met AES en dan het paswoord dat ik eerder heb ingesteld.
Maar die prul wil geen verbinding maken.
Kan iemand me helpen. Ik weet niet of ik voldoende info heb gegeven. Beide systemen hebben Win XP Pro SP2
=> Intel(R)PRO/Wireless configureren:
hij staat al op 802.11b/g en channel 6, dus dat zit goed (denk ik)