Midi keyboard via USB werkt, na opnieuw opstarten niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-01 17:03
IK zit met het volgende:

Ik heb een aantal dagen geleden een Edirol PCR-M50 gekocht om icm Reason muziek te maken. Het midi keyboard is aangesloten middels de bijgeleverde USB kabel die inprikt op mijn USB hub, welke verbonden is met de PC.

Wat is dan het probleem?
Op het moment dat ik alles netjes installeer reboot enz, dan doet de midi keyboard prima zijn werk en blijft dat ook doen, tot dat ik mijn pc uit doe en de volgende dag weer aan. Dan wordt deze ineens niet herkend. Het apparaat krijgt stroom, maar laat softwarematig geen teken van leven zien. De driver in het configuratiescherm doet ook niets, iig niets meer dan te zeggen dat het keyboard moet worden aangesloten. De USB kabel is er geen moment uit geweest.

De laatste keer heb ik dit opgelost door de drivers te verwijderen en het geheel volgens gebruiksaanwijzing wederom te instaleren en ala hij werkt. Nu heb ik dit elke keer gehad (met pc aan uit) en het begint me enorm te irriteren. Wie kan mij voor dit probleem een oplossing bieden en nee, ik laat mijn pc niet dag en nacht aan staan.

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 20:15

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Mijn eerste suggestie zou zijn om de boel zonder USB hub te proberen. :)

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-01 17:03
Dat zou toch niets moeten uitmaken, de HUB is tenslotte slecht een verlenging

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 20:15

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

meten = weten ;)