Ik heb 4 schijven, 2 snelle in RAID 0 waarop ik mijn OS wil zetten en 2 langzamere voor data storage. Windows werkte op mijn RAID 0 array, maar het werd tijd voor een format. Sindsdien krijg ik windowsXP niet meer aan de praat. Hij start de installatie (blauwe dos scherm). Ik laad de nieuwste S-ATA/RAID drivers met F6 en een diskette. Dan alles gaat goed: selecteren van de array, verwijderen en aanmaken partities, formatteren en installeren. Hierna start de computer opnieuw op om de installatie voort te zetten (in een grafische windows omgeving). Nat het invoeren van de gegevens / cdkey / netwerk settings etc start hij opnieuw op. Dan tijdens het laden zie ik het windows logo even, daarna gaat het scherm op zwart en start hij opnieuw op.
PC:
CPU: AMD 3200+ s939 venice
Moederbord: MSI K8N SLI-F
S-ATA 1: 36 gb schijf
S-ATA 2: 36 gb schijf
S-ATA 3: 200 gb schijf
S-ATA 4: 200 gb schijf
Bios (DEL):
RAID enabled alleen voor S-ATA 1 en S-ATA 2
Raid setup (F10):
S-ATA 1 en S-ATA 2 in RAID 0 gezet (striping). Er staat healthy nvraid (met grote van ongeveer 70 gb)
Wat ik heb geprobeert:
* Windows installeren op de data schijven (3 en 4), dit lukt. Vervolgens kon ik ook gewoon met mijn RAID array werken en er bestanden opzetten.
* De raid array verwijdert en opnieuw aangemaakt. Clustersize 32kb gekozen waar het daarvoor optimal was (waarschijnlijk is dit minder kb).
* Windows XP installeren verschillende keren. Windows XP slipstreamed met sp2 en hotfixes / patches installeren. Alletwee dus niet gelukt.
* 8 uur memtest86 gedraaid zonder fout.
* volgorde waarin de harde schijven moeten opstarten verscheidene keren gewisseld (toen ik probeer of windows wel geinstalleerd kon worden op de data schijven)
* safe mode (voor hij herstart uit zichzelf is het laatste bestand dat ik zie langskomen: mup.sys)
Het is misschien nog het vermelden waard dat als ik de drivers van de RAID niet laadde dat windows toen crashte tijdens de setup, bij het gedeelte waar je moet aangeven waar je windows geinstalleerd wil hebben.
PC:
CPU: AMD 3200+ s939 venice
Moederbord: MSI K8N SLI-F
S-ATA 1: 36 gb schijf
S-ATA 2: 36 gb schijf
S-ATA 3: 200 gb schijf
S-ATA 4: 200 gb schijf
Bios (DEL):
RAID enabled alleen voor S-ATA 1 en S-ATA 2
Raid setup (F10):
S-ATA 1 en S-ATA 2 in RAID 0 gezet (striping). Er staat healthy nvraid (met grote van ongeveer 70 gb)
Wat ik heb geprobeert:
* Windows installeren op de data schijven (3 en 4), dit lukt. Vervolgens kon ik ook gewoon met mijn RAID array werken en er bestanden opzetten.
* De raid array verwijdert en opnieuw aangemaakt. Clustersize 32kb gekozen waar het daarvoor optimal was (waarschijnlijk is dit minder kb).
* Windows XP installeren verschillende keren. Windows XP slipstreamed met sp2 en hotfixes / patches installeren. Alletwee dus niet gelukt.
* 8 uur memtest86 gedraaid zonder fout.
* volgorde waarin de harde schijven moeten opstarten verscheidene keren gewisseld (toen ik probeer of windows wel geinstalleerd kon worden op de data schijven)
* safe mode (voor hij herstart uit zichzelf is het laatste bestand dat ik zie langskomen: mup.sys)
Het is misschien nog het vermelden waard dat als ik de drivers van de RAID niet laadde dat windows toen crashte tijdens de setup, bij het gedeelte waar je moet aangeven waar je windows geinstalleerd wil hebben.