[DDR2] graag hulp bij verbetering prestaties GEiL geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• donotwant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-03 00:07
Al maanden werk ik met dit http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IBIE8P RAM geheugen. Destijds 4 bankjes van 1GB van aangeschaft.
Heb de timings, clock, en voltage (volgensmij) goed staan in de bios:
Afbeeldingslocatie: http://img239.imageshack.us/img239/8296/ramdc4.jpg
ram voltage staat op 2.3v
ram clock staat op 800mhz
vCore voltage 1,35v

In de eerste plaats dolgelukkig met dit goedkope geheugen.

Helaas presteert dit RAM geheugen onder de maat, ik heb helaas geen benchmarks bij de hand, maar als ik de prestaties van Vista er ff bij pak heb ik een 5,2 voor mn ram en 5,9 voor de rest van mn syteem.

Ik heb ook geprobeerd mn processor een beetje te overclocken om de prestaties iets op te voeren, maar boven een FSB van 1200 kan de BIOS het ram niet meer vinden tijdens POST en blijft hij erop hangen, dit terwijl hij toch echt op unlinked staat.
Het is me een keer gelukt naar windows te booten met het RAM geheugen op 533mhz met voltage en timings op auto en een FSB van 1333 met een vCore van 1,35v, het heeft toen 5 minuten geduurd tot de eerste bsod. :'(

mobo: ABIT IN9 32X-MAX (had eerst asus P5N32-E SLi zelfde lage score)
proc: Q6600 G0 stepping met Scythe Infinity koeler
ram: 2*GeiL 2 GB DDR2-800 Kit
graka: 8800gtx
hdd: WD raptor 150gb
kast: Sharkoon Rebel9 economy met 4*120mm fans (temp. in kast zelden boven kamertemp.)

Ik ben vrij nieuw op dit gebied en ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen, kan ook zijn dat ik beter ander RAM aan had kunnen schaffen, in dat geval graag een aanbeveling.

(thread op dit forum gemaakt omdat ik het wel bij overclocking en tweaking vind horen)

[ Voor 3% gewijzigd door donotwant op 26-11-2007 18:14 . Reden: kast er ook maar ff bij gezet ]

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:40
Denk dat je met dit geheugen niet al te ver zult komen op cas4.

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Verwijderd

Is dat niet 1T geheugen in plaats van 2T ?
En het klopt dat je deze niet echt ver kunt overclocken.
Voor een fatsoendelijke vergelijking kun je het beste Sisoft Sandra draaien, geheugen benchmark.

P.S.

ik weet niet of het toeval is, maar ik had ook een ABIT (wel AMD) en die ging helemaal niet goed samen met mijn geheugen (zelfde die jij hebt, alleen de 5-5-5-15-1T variant)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 18:46 ]

• donotwant
dit geheugen heb ik ook met 1T geprobeerd, maar geeft dan met elke mogelijke instelling bsod's

misschien is het geheugen zelf gewoon dermate pauper :S

vriend van me heeft zelfde config, met zelfde settings, maar ipv van mijn geheugen kingston hyperx erin zitten, hij haalt 5,9 met zn ram met 4-4-4-12 800mhz en een fsb van 1333

ik vraag me af wat voor mij dan de ideale upgrade zou zijn, of kan ik beter wachten op een i790 sli mobo met ddr3?

[ Voor 52% gewijzigd door donotwant op 26-11-2007 18:57 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
donotwant schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:54:
dit geheugen heb ik ook met 1T geprobeerd, maar geeft dan met elke mogelijke instelling bsod's

misschien is het geheugen zelf gewoon dermate pauper :S

vriend van me heeft zelfde config, met zelfde settings, maar ipv van mijn geheugen kingston hyperx erin zitten, hij haalt 5,9 met zn ram met 4-4-4-12 800mhz en een fsb van 1333

ik vraag me af wat voor mij dan de ideale upgrade zou zijn, of kan ik beter wachten op een i790 sli mobo met ddr3?
Jou timings zijn lager, en jou fsb is lager en je vind het vreemd dat jou resultaat iets lager is.

En wat maakt het eigenlijk uit? Zoveel scheelt het echt niet in snelheid en het is ook echt niet zo dat je echt verbetering merkt als je er ander (sneller) geheugen. Je kan beter vista dumpen en xp draaien. Ben je ook gelijk van die stomme vista bench dingen af.

Ik zie die vista onzin ook nog niet gebruikt worden als bench tool, het lijkt me beter dat je gewoon wat mem benches gaat draaien en dan het verschil is bekijken.

• donotwant
bassie schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:28:
[...]

Jou timings zijn lager, en jou fsb is lager en je vind het vreemd dat jou resultaat iets lager is.

En wat maakt het eigenlijk uit? Zoveel scheelt het echt niet in snelheid en het is ook echt niet zo dat je echt verbetering merkt als je er ander (sneller) geheugen. Je kan beter vista dumpen en xp draaien. Ben je ook gelijk van die stomme vista bench dingen af.

Ik zie die vista onzin ook nog niet gebruikt worden als bench tool, het lijkt me beter dat je gewoon wat mem benches gaat draaien en dan het verschil is bekijken.
ik heb xp64 en vista64 op mijn computer draaien, helaas is heel wat van mijn software niet compatible met xp64 en vaag genoeg met vista64 wel

krijg vaak de fout "This application is not compatible with Windows Server 2003" in xp64.

ook crysis werkt sneller in xp64, ook al ben ik daar gedwongen 32bit te gebruiken door het feit dat de nieuwe securom(?) niet van xp64 houdt

ik ga zodra ik hem spreek hem eens vragen een echte memory benchmark te draaien, kijken wat het echte verschil is, want de vista bench is idd niet betrouwbaar
Pagina: 1