Al maanden werk ik met dit http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IBIE8P RAM geheugen. Destijds 4 bankjes van 1GB van aangeschaft.
Heb de timings, clock, en voltage (volgensmij) goed staan in de bios:

ram voltage staat op 2.3v
ram clock staat op 800mhz
vCore voltage 1,35v
In de eerste plaats dolgelukkig met dit goedkope geheugen.
Helaas presteert dit RAM geheugen onder de maat, ik heb helaas geen benchmarks bij de hand, maar als ik de prestaties van Vista er ff bij pak heb ik een 5,2 voor mn ram en 5,9 voor de rest van mn syteem.
Ik heb ook geprobeerd mn processor een beetje te overclocken om de prestaties iets op te voeren, maar boven een FSB van 1200 kan de BIOS het ram niet meer vinden tijdens POST en blijft hij erop hangen, dit terwijl hij toch echt op unlinked staat.
Het is me een keer gelukt naar windows te booten met het RAM geheugen op 533mhz met voltage en timings op auto en een FSB van 1333 met een vCore van 1,35v, het heeft toen 5 minuten geduurd tot de eerste bsod.
mobo: ABIT IN9 32X-MAX (had eerst asus P5N32-E SLi zelfde lage score)
proc: Q6600 G0 stepping met Scythe Infinity koeler
ram: 2*GeiL 2 GB DDR2-800 Kit
graka: 8800gtx
hdd: WD raptor 150gb
kast: Sharkoon Rebel9 economy met 4*120mm fans (temp. in kast zelden boven kamertemp.)
Ik ben vrij nieuw op dit gebied en ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen, kan ook zijn dat ik beter ander RAM aan had kunnen schaffen, in dat geval graag een aanbeveling.
(thread op dit forum gemaakt omdat ik het wel bij overclocking en tweaking vind horen)
Heb de timings, clock, en voltage (volgensmij) goed staan in de bios:

ram voltage staat op 2.3v
ram clock staat op 800mhz
vCore voltage 1,35v
In de eerste plaats dolgelukkig met dit goedkope geheugen.
Helaas presteert dit RAM geheugen onder de maat, ik heb helaas geen benchmarks bij de hand, maar als ik de prestaties van Vista er ff bij pak heb ik een 5,2 voor mn ram en 5,9 voor de rest van mn syteem.
Ik heb ook geprobeerd mn processor een beetje te overclocken om de prestaties iets op te voeren, maar boven een FSB van 1200 kan de BIOS het ram niet meer vinden tijdens POST en blijft hij erop hangen, dit terwijl hij toch echt op unlinked staat.
Het is me een keer gelukt naar windows te booten met het RAM geheugen op 533mhz met voltage en timings op auto en een FSB van 1333 met een vCore van 1,35v, het heeft toen 5 minuten geduurd tot de eerste bsod.
mobo: ABIT IN9 32X-MAX (had eerst asus P5N32-E SLi zelfde lage score)
proc: Q6600 G0 stepping met Scythe Infinity koeler
ram: 2*GeiL 2 GB DDR2-800 Kit
graka: 8800gtx
hdd: WD raptor 150gb
kast: Sharkoon Rebel9 economy met 4*120mm fans (temp. in kast zelden boven kamertemp.)
Ik ben vrij nieuw op dit gebied en ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen, kan ook zijn dat ik beter ander RAM aan had kunnen schaffen, in dat geval graag een aanbeveling.
(thread op dit forum gemaakt omdat ik het wel bij overclocking en tweaking vind horen)
[ Voor 3% gewijzigd door donotwant op 26-11-2007 18:14 . Reden: kast er ook maar ff bij gezet ]