Toon posts:

Server 2003 aanmeldingstijden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste,

Ik had een vraag ivm met de aanmeldingstijden van windows server2003. Als de mensen inloggen na deze tijd is dit niet meer mogelijk. MAAR als de tijd verstreken is en ze zijn aangemeld dan is er geen probleem. Is er een mogelijkheid ook deze mensen af de server te gooien en dus wel degelijk uit te loggen?

alvast bedankt

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:18
Beetje omgekeerde vraagstelling, maar ik begrijp het ondertussen wel.

Is er geen regel in de GPO's ?

Gevonden op minder als een minuut, beter even googlen, je bent sys admin of wilt er mee experimenteren, dan verwachten we hier dat je toch even zoekt: http://www.google.com/sea...official&client=firefox-a

Step 2: Enforce Logon Hours Restrictions
  1. Start the Active Directory Users and Computers snap-in. To do this, click Start, point to Programs, point to Administrative Tools, and then click Active Directory Users and Computers.
  2. In the console tree, right-click your domain or the organizational unit that contains the domain controller GPO that you want to edit, and then click Properties.
  3. Click the Group Policy tab, select the GPO that you want, and then click Edit.
  4. Under Computer Configuration, expand Windows Settings, expand Security Settings, expand Local Policies, and then click Security Options.
  5. In the right pane of the Group Policy snap-in, double-click Microsoft network server: Disconnect clients when logon hours expire.
  6. Click to select the Define this policy setting check box, click Enabled, and then click OK.
  7. Close the Group Policy snap-in, and then click OK.

[ Voor 14% gewijzigd door HyperBart op 26-11-2007 18:05 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dit zoek je denk ik http://technet2.microsoft...39f-fd1c51d9636c1043.mspx (net iets te laat - maar is in het Neederlans)

[ Voor 16% gewijzigd door Gianni Rombios op 26-11-2007 18:04 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:18
Laten we hopen in het Nederlands ;)

@ts: Vergeet je gpupdate /force niet he

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-03 23:14
HyperBart schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:10:
[...]

Laten we hopen in het Nederlands ;)

@ts: Vergeet je gpupdate /force niet he
idd
gpupdate /target:computer_name /force.

Of anders worden ze bij volgende keer opstarten gesynct

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nederlands jaja. Ik noemde dat even omdat "aanmeldingstijden" zo klonk alsof je een 2003 NL versie gebruikt. Server 2003 aanmeldingstijden gaf idd direct een goeie hit bij Google, maar inmiddels heeft dit topic de koppositie overgenomen... :D

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt ! ik vond het niet zo goed, maar wss omdat ik de verkeerde zoek termen gebruikte, en me zinnen wat lang maakte ,;)
Pagina: 1