Toon posts:

[Mac OS 10.5 Server] server niet te benaderen van buitenaf ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een heel netwerk van computers opgebouwd, en hieronder ook een server (macbook is het eigenlijk) met hierop mac os 10.5 server geinstalleert. Het gehele netwerk ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/5159/afbeelding1dp4.png

ter verduidelijking:

* het eerste apparaat (na het internet) is een modem van het merk zyxel, met NAT ingeschakelt, maar verder niets ingestelt
* het tweede apparaat is een router van het merk SMC, met NAT ingesteld: 192.168.2.10/24 en port geforward "1-65535" alle poorten open (eerst dit werkend krijgen daarna de beveiliging)
* het externe ip adres is 82.171.241.xxx
* de server is dus -zoals te zien is in het netwerk plan- aangesloten op de SMC router met het ip adres 192.168.2.10/24

probleem:
het benaderen van de server van buiten af gaat dus totaal niet, als ik (intern uitgeprobeert) naar 82.171.241.xxx(externe ip adres) ga in de browser dan opent hij op de een of andere manier de configuratie inlogpagine van de zyxel modem (?) dit terwijl er in de zyxel niets ingesteld is qua NAT !

wat gaat er wel goed ;)

ik kan intern pingen naar de server, dus 192.168.2.10. Ook kan ik pingen naar de DNS naam.
intern binnen het netwerk (lijkt?) alles dus gewoon allemaal gaan zoals het hoort

hoop dat dit voldoende informatie is, en dat de moeite wat ik hierin gewaardeert wordt :)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 17:19 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03 15:15

Duinkonijn

Huh?

als je een router aanspreekt op een andere poort dan hij op dat interne netwerk heeft, dan antwoord hij alsnog intern..

192.168.2.10 moet volgens mij /32 zijn

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Duinkonijn schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:40:
als je een router aanspreekt op een andere poort dan hij op dat interne netwerk heeft, dan antwoord hij alsnog intern..

192.168.2.10 moet volgens mij /32 zijn
dus jij wilt een subnet mask van 255.255.255.255 ? lijkt me niet geheel logisch 8)7

verder heb ik nu dus toch de server maar aan de zyxel modem gehangen, en nu werkt ftp dus wel :*) ! (wel dus wat ip omzet werk, maarja :>

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 19:48 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03 15:15

Duinkonijn

Huh?

volgens mij publish je nou alle requests naar je hele subnet...

of is 192.168.2.10 je router je server dus..

heb je geen dmz functie in die zyxel zitten?

[ Voor 27% gewijzigd door Duinkonijn op 26-11-2007 19:50 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
probleem:
het benaderen van de server van buiten af gaat dus totaal niet, als ik (intern uitgeprobeert) naar 82.171.241.xxx(externe ip adres) ga in de browser dan opent hij op de een of andere manier de configuratie inlogpagine van de zyxel modem (?) dit terwijl er in de zyxel niets ingesteld is qua NAT !

Denk dat je die NAT dan wel moet instellen denk ik zo. En ik zou je HTTP server uitzetten in je Zyxel

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-03 11:58
Saab schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:22:
Denk dat je die NAT dan wel moet instellen denk ik zo. En ik zou je HTTP server uitzetten in je Zyxel
Het is ook wat Duinkonijn zegt. Via extern zal de pagina wel niet te zien zijn.

Mij lijkt het gemakkelijker om niet twee keer NAT in je thuisnetwerkje te hebben. Naast het voorgestelde DMZ, kun je de Zyxel misschien ook in bridged mode zetten.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wat je wil werkt lang niet altijd op elke router. Hier zijn al 200 topics over geweest denk ik zo.
Ook moet je niet 2 x keer nat willen draaien in een thuisnetwerkje tenzij je gewoon genoeg verstand hebt van netwerken.

Verwijderd

Je zult in de configuratie van de Zyxel dezelfde poorten moeten forwarden naar SMC.

Zoals trailblazer al zegt, je hebt een dubbele NAT.

Al je verbindingen van buitenaf komen uit op je zyxel, en niet je SMC. Dus moet je 2x port forwarden.. en hopen dat het werk! :P

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1