Asus N4L-VM DH met Pentium M CPU voor Media Center

Pagina: 1
Acties:

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik heb hier nog een defecte laptop liggen, in de zin scherm is defect, hardeschijf, geheugen en optical missen en de behuizing is beschadigd. Nu heb ik de laptop eens open gehaald en kwam een Pentium M 1,4Ghz FSB400Mhz tegen. Volgens mij best nog wel een redelijke CPU die weinig energie vraagt, heel mooi naar mijn idee voor een Media Centrum.

Daarnaast heb ik nog wat andere spulleties liggen zoals een behuizing, 400GB Hardeschijf, DVD-brander en geheugen. Nu dacht ik als hier eens een leuk mATX moederbord met een low profile ATi Radeon HD2400 kaartje bij kan kopen dan heb ik volgens mij een komplete, maar energie zuinige, Media Center, welke ook nog eens via HDMI (via HD2400) HD content kan afspelen. Als ik nu zorg dat het moederbord van een redelijke Audio chip is voorzien met digital out, dan kan ik hem ook mooi aansluiten op mijn Pioneer DTS reciever.

Nu ben ik het volgende moederbord tegengekomen, Asus N4L-VM DH, opzich lijkt deze alle opties in huis te hebben, alleen vraag ik mij af of een Pentium M hier nu wel op werkt. Het Socket zou juist moeten zijn, maar bij ondersteunde CPU's zie ik staan Core 2 Duo, Core Duo en Core Solo. Nu heb ik al eens een Athlon (Thunderbrid) op een Asus (Socket A) moederbord geplaatst welke vele malen nieuwer was dan de CPU en dat werkte ook uitstekend, omdanks dat de Thunderbird niet bij ondersteunde CPU's werd genoemd.

Kan iemand mij ook een stukje verder opweg helpen of deze combinatie ook gaat werken?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Gaat niet werken; als je op de support site van asus (support.asus.com) kijkt, waar per moederbord elke afzonderlijke ondersteunde cpu wordt genoemd, zul je zien dat alleen Core Solo, Core Duo, Core 2 Duo 667 MHz FSB en Celeron M 4** cpu's ondersteund worden.
Sowieso gaat het waarschijnlijk fysiek niet passen, elektrisch sowieso niet en de chipset snapt de cpu al helemaal niet.
Voor een Pentium M heb je (als ik het goed heb) een mobiele 915 chipset nodig. Onder andere MSI heeft zo'n bordje :)

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:51:
Gaat niet werken; als je op de support site van asus (support.asus.com) kijkt, waar per moederbord elke afzonderlijke ondersteunde cpu wordt genoemd, zul je zien dat alleen Core Solo, Core Duo, Core 2 Duo 667 MHz FSB en Celeron M 4** cpu's ondersteund worden.
Sowieso gaat het waarschijnlijk fysiek niet passen, elektrisch sowieso niet en de chipset snapt de cpu al helemaal niet.
Voor een Pentium M heb je (als ik het goed heb) een mobiele 915 chipset nodig. Onder andere MSI heeft zo'n bordje :)
Oke, jammer. Ik heb ook wel moederbordjes gevonden welke zeker wel deze CPU ondersteunen o.a. een van DFI en van Aopen. Alleen heeft het Aopen moederbord een AGP slot en het DFI moederbord heeft alleen een PCI-e 1x slot. Ik zal ook eens bij MSI kijken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik denk dat het niet wat wordt. De moederbordjes die nog te koop zijn voor een redelijke prijs missen essentiele features en dit MSI bord is nergens meer te vinden. Daarnaast heeft dit MSI bordje voor het laatst in de pricewatch gestaan voor ruim €400, voor dat geld kan ik beter iets anders kopen. Da twordt waarschijnlijk geen tweede leven voor de Pentium M processor of ik moet toevallig ergens tegenaan lopen, erg jammer... Dus mensen die nog tips hebben. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 26-11-2007 23:49 ]