Geen mail meer en geen podcastdownloads sinds herinstallatie

Pagina: 1
Acties:

• Sjoechem
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10 15:37
Beste mensen,

Het zou geweldig zijn als iemand hier wist wat ik fout gedaan heb. Ik heb de vraag eerst al op ComputerIdee gesteld, omdat ik dacht dat het niet zo'n moeilijke vraag was. Maar ik geloof dat ik toch echt bij jullie (de pro's) terecht moet. Dit is de vraag die ik op ComputerIdee gesteld heb, en waar daar niemand op wist te antwoorden:

Beste mensen,

Na minstens een half jaar zelf proberen (uiteraard niet constant), heb ik de stoute schoenen maar eens aangetrokken, en heb ik me hier geregistreerd.

Het volgende wil ik aan jullie voorleggen:
Ongeveer een half jaar geleden heb ik een grotere harde schijf in mijn computer gezet. Op een forum las ik dat het terugzetten van je data en instellingen het gemakkelijkst gaat met Systeemwerkset > Wizard bestanden en instellingen overzetten.
Ik kan het iedereen aanraden, want het ging echt erg gemakkelijk. Al mijn contactpersonen en mijn instellingen staan gewoon weer in mijn computer. Op één probleem na. Sinds het overzetten, haalt iTunes de podcasts niet meer binnen waarop ik geabonneerd ben/was, en Outlook (2000 Professional) verzendt en ontvangt geen e-mail meer.

Ik ben inmiddels redelijk gewend aan hotmail, dus zonder mijn chello pop3 mail kan ik het eigenlijk wel stellen, maar ik mis Henk Westbroek (KX-Radio) best wel. Vooral als ik in de file sta.

Ik gebruik de firewall van XP, en mijn virusscanner is van NOD32. Aan beiden zie ik geen rare instellingen. iTunes update ook gewoon.

Kan iemand me vertellen wat ik fout gedaan heb?

Ik bedacht dat ik ook sinds ongeveer deze periode ben overgestapt van naar een Linksys router (een WRT54GL), maar volgens mij had ik het probleem toen al.

Ik hoop dat iemand kan helpen.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
nod32 uitschakelen of verwijderen? het lijkt echt iets in je pc. Heb je verder nog iets bijzonders ingesteld in je router? Een NAT-instelling of iets dergelijks?

PSN: djmurcielago

• Sjoechem
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10 15:37
Met NOD32 uitgeschakeld, krijg ik nog steeds geen updates van de podcasts waarop ik geabonneerd ben. Ik durf NOD32 niet uit te schakelen en Outlook te openen. Tussen al die mailtjes zit natuurlijk vast wel iets met een virus.

Ik ben een echte gebruiker. Weet niet eens wat een NAT instelling is.

Bedankt voor de suggestie!