IP camera voor buitengebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-01 22:41
Excuses voor mijn vorige post wat niet goed is geweest en dus gesloten. Ik hoop dat het nu wel goed is.

We willen ons vakantiewoning in Zweden in de gaten kunnen houden en niet om inbrekers te kunnen betrappen maar meer om thuis nog te kunnen genieten.
We willen graag af en toe eens kunnen kijken hoe het er bij staat en wat foto´s kunnen nemen.
Zowel overdag als s´avond en misschien zelfs s´nachts
Geluid is dus niet belangrijk.
De afstand tussen de adsl aansluiting en de camera zal ± 30 meter zijn.
Het kan daar wel hard vriezen (-20°) dus moet hij daar ook tegen kunen en blijven werken.
Wie is bekend met deze camera of wie kan mij zeggen of dit een goede keuze is of heeft iemand een beter oplossing ?

Alvast bedankt
gsm

Verwijderd

Op ons bedrijf maken we gebruik van de Axis 214 incl dome, hierdoor is deze geschikt voor buiten er zit ook een verwarminselement + fan in.

Deze is wel wat prijzig maar ook in het donker nog goed zicht.

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik heb geen ervaring met die camera, maar hier op het werk gebruiken een aantal Axis camera's. Dit zijn wel binnen camera's maar de kwaliteit is heel behoorlijk.
Axis heeft ook oplossingen voor buiten, zelfs camera's met verwarming erin om ervoor te zorgen dat de boel niet beslaat enzo. Misschien dat ze ook iets hebben voor jouw situatie.

Discoveries are made by not following instructions.

• gsm
Dat zal ongetwijfeld en beter camera zijn maar als ik de prijs ziet is dat voor mijn bedoeling te hoog gegrepen. Die NetWatch kost op ebay ±317 excl inv.rechten en btw en die Axis zag ik bij webcamcenter voor ±1500 staan.
Het enige wat ik me afvraag is de werk temperatuur, er staat vermeld -10° maar als het nu -20° wordt, bevriesd die dan of schakeld die uit of ???? ik weet het niet. Wie weet knapt die dan wel kapot, zou misschien ook nog kunnen en dan moet ik een beter nemen of iets daarop verzinnen dat dit niet kan gebeuren. Maar wat ??

[ Voor 42% gewijzigd door gsm op 26-11-2007 16:02 ]

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Hoe het met de temperatuur specificaties zit weet ik niet, dat zul je aan de fabriekant moeten mailen. Je kan ook naar de Axis 207 kijken, dat is geen ptz camera, maar die is nog wel te betalen. Ik vraag me trouwens af of die Netwatch cam wel een ptz cam is, volgens mij heeft die alleen een aansturing voor een pt unit (rs485).

Discoveries are made by not following instructions.

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 22:56

TF

bla bla

www.webcamcenter.nl (geen spam) heeft vele opties voor buitencamera's. Allemaal netwerk en sommige behuizingen zijn met verwarming te leveren

• gsm
Peter_B schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:20:
Hoe het met de temperatuur specificaties zit weet ik niet, dat zul je aan de fabriekant moeten mailen. Je kan ook naar de Axis 207 kijken, dat is geen ptz camera, maar die is nog wel te betalen. Ik vraag me trouwens af of die Netwatch cam wel een ptz cam is, volgens mij heeft die alleen een aansturing voor een pt unit (rs485).
Daar heb je gelijk in, alleen een PT funktie met de RS485
En eerlijk gezegt weet ik niet zoveel van IP cam´s af laat staan deze funktie (unit)
Is er iemand die mij daar iets over kan vertellen ? Dan wel in het kort !
Kan ik de PT wel op afstand gebruiken of juist niet ?
Het is niet echt van belang maar dan weet ik ook weer wat meer hierover.

Die Axis 207 is een binnen camera zonder IR en dat zijn wel 2 dingen die ik er op wil hebben. Ik kan (moet) er dan een aparte IR straler bij zetten maar ook nog een buitenkast als die er voor bestaat.
Ik weet niet of ik deze cam buiten onder een afdak in een kast of in de schuur kan plaatsen ?

• gsm
Je kan de R500IP bekijken op deze link en inloggen mat gebruikersnaam "admin" Password is niet nodig.
Eerlijk gezegd ben ik niet zo tevreden over de qualiteit maar ben zeker benieuwd wat jullie er van vinden.
Opstelling vind ik niet aantrekkelijk en je kan ook geen goede indruk krijgen waar die hangt en hoever van het doel af.
Maar goed, ik hoop reakties te krijgen.
Pagina: 1