Toon posts:

Samba is erg traag..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na flink stoeien met de smb.conf
2 Win 98 bakken aan de praat gekregen met de Linux server die NT moet gaan vervangen. Het is een 100 MBit netwerk, maar ondanks dat het aanloggen op de linux bak (PDC) vlot gaat, wil het kopieren van bestanden NAAR de Linux bak niet opschieten, een MP3 van 6 mb doet er ruim 2 microsoft minuten over om gekpierd te worden.

Het is geen hardware probleem, onder NT doen ze het in seconden.

Wat kan het zijn en wat voor meer info hebben jullie nodig om dit probleem duidelijker te krijgen?

Bij voorbaat dank voor alle suggesties, ik loop nu even tegen een muur... :?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:46
Ik weet niet wat de oorzaak is, maar ik haal zelf naar een linuxbak zowel met samba als ftp zo rond de 10 mbyte/s. Lukt het jou ook om met goede snelheid te ftp-en naar die bak?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Je gaat het niet geloven, maar ftp werkt niet...ik wist dit, maar dacht niet dat dat er mee te maken had. Er is iets met de permissies aan de had, want als ik ftp naar de bak toe, dan wordt de connectie geclosed aan de server side..waarom weet ik niet, ik had me daar nog niet in verdiept..

Misschien dat er een verband in zit? Ik weet niet of samba gebruik maakt van het ftp protocol?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem wordt al minder, echter is het er nog steeds...

Ik heb nu een prima DOWNload van de server (naar de 100Mbit zoals het hoort) echter is de UPload nog steeds te triest voor woorden, ook met FTP! De download gaat daarmee ook prima, maar de UPload is daar ook traag..

Ik had eerst de deamon niet geinstalleerd staan,aleen de ftp binary, dus ik kon alleen outbound FTP'en van de server, inbound kon er geen connectie gemaakt worden omdat de deamon niet er gewoon niet was..Ik dacht dat die twee namelikj in hetzelfde RPM pakket zaten ,wat dus absoluut niet zo was.. :r

Ik zit nu te denken aan de MTU size etc aante passen, maar voor hetzelfde geld sta ik nu onzin uit te kramen en heeft het er niets mee te maken..

Verwijderd

Heb ook iets gelijkaardigs gehad. Gewoon een Fast-Wide SCSI schijf uit mijn bak van thuis in de Linux-server geplugd en gemount. De server (Dual PII-350 /256ECC) werkte als gek om de ISO'tjes van die lokale SCSI-schijf naar een andere linux-bak te kieperen (ong. 300KB/sec over 100Mbit Full Duplex). Volgens mij lag dat echter niet aan het netwerk, protocol of HD, maar wel aan het filesystem op die extra hd. Het wat namelijk een NTFS (uit win2k bak thuis). m.a.w. je share waarop of waarvan je kopieert, is die NTFS of een echte linux fs (ext2 ofzo) ?

Verwijderd

Topicstarter
Het zou kunnen, ik heb linux op de 3e hdd staan, onder een ext2 filesysteem..Ik wilde voor de vorm in het weekend (helaas, nacht dienst, zie time posting) van een andere machine even een temp server maken en kijken of dit probleem dan nog speelt. Zoniet dan is dit de oorzaak. Ik zat er ook aan te denken dat het het filesysteem wel eens kon wezen, maar kan er niets van vinden in de documentatie van Linux of samba.. :r
Pagina: 1