Toon posts:

A8V-Deluxe: Na Boot veel foutmeldingen en BSOD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onderstaande computer heeft altijd goed gewerkt maar geeft sinds gisteren heel veel foutmeldingen

Asus A8V - Deluxe (in bios +-30°C)
Athlon 64 3000+ (in bios +-40°C)
2 X 512MB pc3200 twinmos (dual channel)
Chieftec 360W voeding. In bios monitor zijn de voltage ok.
Geforce 7000 serie (passief)
3 X 80GB Maxtor op SATA controller, ....

Windows start op zonder problemen. na het aanloggen direct foutmeldingen van programma's die niet kunnen starten door fouten (msn messenger, McAfee, ...) en melding "The system has recovered from a serious error".Na close komt deze meermaals terug. Ook in "save mode" veel meldingen "kan niet schrijven op adres xxx"

veel verschillende BSOD:
Page_fault_in_nonpaged_area
IRQL_not_less_or_equall
Bad_Pool_header
en Win32k.sys

Geheugen getest met Memtest86+, deze loopt na enkele seconden vast.
Met Windows Memory Diagnostic (met bootfloppy) krijg ik heel veel foutmeldingen.

Ik heb het geheugen getest op een SL75DRV2 bord (kan maar DDR266 aan!)
Hier loopt de Windows Memory Diagnostic test wel goed met 1 geheugen latje. Het andere geeft fouten.

De computer (A8V deluxe) getest met het goede en een extra latje (dat ook goed was op het DDR266 bord), niets dan foutmeldingen. Ook met met maar 1 latje in gaat het niet goed (in DIMM_B1) .
Wat is er nu nog stuk? Het moederbord of de geheugencontroller? Ik heb deze niet liggen en zou dus graag weten wat ik best koop.

Een ander type mobo is niet echt een optie omdat ik Windows niet opnieuw wil installeren.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Geheugen getest met Memtest86+, deze loopt na enkele seconden vast.
Met Windows Memory Diagnostic (met bootfloppy) krijg ik heel veel foutmeldingen.
En dat geeft je nog niet genoeg aanwijzingen? :z

Ik verdenk het geheugen zwaar, maar als je nog ergens kan testen, zou helemaal mooi zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Bitage op 26-11-2007 15:01 ]