Welke speakerkabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 825 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Omdat het topic "Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht" mij toch echt wat te ver gaat probeer ik hier (op minder audiofiel niveau) naar het juiste antwoord te zoeken.

Binnenkort ga ik verhuizen en gaan alle kabels voor audio/video netjes de muren in. Ik heb hiervoor wel eerst nieuwe bekabeling nodig, maar ik twijfel over wat ik juist wel of niet moet nemen.
Mijn huidige kabel is de standaard bijgeleverde dropveter. Kort en versleten, dus daarom aan vervanging toe. Misschien is de kabel goed genoeg (geweest), maar het zegt mij allemaal niet zoveel. 8)7

Ik ben op zoek naar een beetje degelijke speakerkabel. Geen kabels van tientallen euro's de meter, maar gewoon goed spul wat aansluit op het materiaal dat ik heb staan.

Mijn speakers:
Harman Kardon HKTS11 bq kunnen 120watt max hebben. De bijbehorende sub is 200watt max.
http://www.harmankardon.c...rod=HKTS%2011/230&sType=C
Versterker:
Harman Kardon AVR 245 geeft aan 7x 50 Watt te zijn.
http://www.harmankardon.c...rod=AVR%20245/230&sType=C

De grootste afstand van de rears naar de versterker zal 7.5mtr zijn schat ik. Kan iemand mij adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als je gewoon 1.5 tot 2.5 mm2 kabel neemt zit je gewoon goed. Gewoon speakersnoer zal prima voldoen. Omdat je het weg gaat werken zou ik kiezen voor de wat duurdere 2.5 2 wat iets duurder is, maar zeker niet tegen zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:06

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je niet in "Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht" geloofd, dan is het heel makkelijk: koop wat je het leukste eruit vindt zien of wat lekker goedkoop is. Alles voldoet in principe, zeker voor een dergelijk setje waar er sowiso niet veer vermogen naar de kleine satellietjes hoeft te gaan. Als je zeker wil zijn neem dan minmaal 2.5 mm2, dan zit je altijd wel goed.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Met een actieve sub kan het dat een afgeschermde kabel een veel beter geluid geeft. Kabel (vaak wat langer en daardoor meer kans) pakt ruis op en dat wordt dan door je sub weer versterkt.

Verder eens met ^^^.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Als je niet in "Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht" geloofd....
Het is niet echt een kwestie van geloven, maar het lijkt mij dat alles in verhouding moet zijn. High-end systemen hoort High-end bekabeling bij. Nou wil ik mijn set niet de hoogte in prijzen, maar ik vind het ook absoluut geen Low-end.

Ik zal dus voor een middenweg moeten kiezen.
Als je gewoon 1.5 tot 2.5 mm2 kabel neemt zit je gewoon goed. Gewoon speakersnoer zal prima voldoen. Omdat je het weg gaat werken zou ik kiezen voor de wat duurdere 2.5 2 wat iets duurder is, maar zeker niet tegen zal vallen.
Heeft het verwerken van kabels in de muren nog positieve/nadelige gevolgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:06

voodooless

Sound is no voodoo!

bvandepol schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:55:
Het is niet echt een kwestie van geloven, maar het lijkt mij dat alles in verhouding moet zijn.
Dat IS geloven ;)
Heeft het verwerken van kabels in de muren nog positieve/nadelige gevolgen?
Als je erin gelooft wel :+

Verder moet je het zelf maar uitzoeken denk ik, je hebt nu aanwijzingen zat. Dit begint nu toch echt weer heel erg op zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #2 te lijken.

En lees verder ook even Audio en HiFi forum policy - Het regime door.

Succes met je zoektocht!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.