Modem geeft internet niet door aan router.

Pagina: 1
Acties:

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb jullie advies nodig bij het volgende probleem:

Sinds kort heb ik ADSL, en hierbij kreeg ik een multi pc modem cadeau.

Oude situatie:
Cable modem (single pc)--> (via wan poort) Asus WL500G Prem --> 4 utp kabels naar de pc's + USB HDD.
=> Werkte perfect

Hoe ik het graag wil:
ADSL modem (multipc) (zyxel)--> (via wan poort) Asus WL500G Prem --> 4 UTP kabels naar pc's + USB HDD.
==> Nu krijg ik geen internet.

Natuurlijk heb ik enige research gedaan en een van de (mogelijke) oplossingen die ik gelezen heb is de utp kabel van het modem naar de asus in een ethernetpoort te doen i.p.v. de wan poort. Helaas heb ik geen ethernetpoort vrij.

Ook heb ik gelezen dat ik het modem niet op bridget moet zetten i.p.v. op routed en dat ik handmatig statische routes in moet voeren in de Asus van 192.168.0.1/255.255.255.0. Dit heeft echter geen succes.

In routed mode draait het modem op 192.168.0.1 en de Asus 192.168.1.1

Als ik mijn pc rechtstreeks verbind aan het multi pc modem dan heb ik gewoon internet.

Mijn vraag is dus:
Hoe zorg ik er voor dat het multipc modem "dom" is en alleen internet door geeft aan de Asus router, zodat ik de Asus met HDD gewoon kan blijven gebruiken.

Hoi!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:45
Je maakt je modem dom door hem in "bridge" modus te zetten.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• EWK
  • Niet online

EWK

Topicstarter
kalizec schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:32:
Maar dan heb ik nóg geen internet.

Hoi!

• jayb
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik weet niet hoe het precies in je opstelling zit, maar een vriend van mij had laatst een vergelijkbaar probleem. Bij hem zat de oplossing in de DHCP, zowel het modem als zijn router wilde beide DHCP uitgeven wat voor een conlfict zorgde waardoor hij ook geen (stabiele) internet verbinding tot stand kon brengen.

Je geeft zelf al aan dat als je je pc direct connect met het modem dat het allemaal werkt... als je je router ipv je pc laat draaien zou het technisch ook geen probleem moeten zijn (je modem geeft internet namelijk wel door, en als je router z'n ding doet dan zou het in theory moeten werken)

Kortom, check je dhcp instellingen en zorg dat deze functie bij je modem uit staat.

Succes...

• ajw
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-01 23:04

ajw

Ook heb ik gelezen dat ik het modem niet op bridget moet zetten
Ik zou de multi-pc modem (= modem + router) juist wel bridged mode zetten (=modem). Op deze manier ben je er zeker van dat het externe netwerkadres aangeboden wordt op de wan-poort van de WL500Gp. De WL500Gp moet worden geconfigureerd als: "automatisch netwerk adres verkrijgen", en de DHCP server moet aanstaan. Waarschijnlijk moet alles op die manier weer gaan werken.

• jimbo123
  • Laatst online: 26-03-2023
Je had beter bij het aanvragen van je adsl voor een WIRELESS multi-pc modem kunnen vragen.
Op dat moment had je de Asus buiten kunnen gooien.

Als ik jou was zou ik het alsnog omruilen.

• ajw
  • Laatst online: 14-01 23:04

ajw

Ik heb ook een WL500Gp gehad, en mijn ervaring is dat de perfornance (hoeveelheid connecties) hiervan beter is dan het "standaard" wireless mulit-pc modem. Als je daarnaast ook nog de opties waaronder de USB poort van je WL500Gp gebruikt zou ik het voorstel van jimbo afraden, want je zou ook nog moeten investeren ;)

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 21:31

William/Ax3

We are Starstuff

kalizec schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:32:
Mischien domme vraag maar heeft de ts soms adsl over kpn netwerk?

Bij mijn speedtouch wou bridged ook niet werken en moest ik hem spoofed maken. Want me router die achter me speedtouch staat kon niet ppoa inbellen via modem. Via spoofed belt modem zelf in en geeft het publieke adres door aan me router. Router wan op dhcp en voor de zekerheid me dns ip's van me provider ingevuld en gaan. Hou kom je achter dat laaste? Simpel maak je modem dom en hang je pc eraan als goed is krijgt je pc dan het publieke internet ip adres toegewezen. Kwestie van cmd->ipconfig all en hoppa je ziet ze. Je kan eventueel ook proberen deze op te zoeken op de pagina van je provider.

Is dit te ingewikkeld? Zet dan gewoon je oude router neer als accesspoint en zorg dat dhcp uit staat. Dan zal je multipc modem alles doen. Modem dan dus als router laten functioneren en aansluiten op een lan poort inplaats van wan.

[ Voor 4% gewijzigd door William/Ax3 op 27-11-2007 14:42 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• EWK
  • Niet online

EWK

Topicstarter
jimbo123 schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:38:
Je had beter bij het aanvragen van je adsl voor een WIRELESS multi-pc modem kunnen vragen.
Op dat moment had je de Asus buiten kunnen gooien.

Als ik jou was zou ik het alsnog omruilen.
Dit kan niet want dan kan ik de HD niet meer gebruiken.
ajw schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:03:
Ik heb ook een WL500Gp gehad, en mijn ervaring is dat de perfornance (hoeveelheid connecties) hiervan beter is dan het "standaard" wireless mulit-pc modem. Als je daarnaast ook nog de opties waaronder de USB poort van je WL500Gp gebruikt zou ik het voorstel van jimbo afraden, want je zou ook nog moeten investeren ;)
Inderdaad. Inmiddels is het gelukt, mede met dank aan AJW.

De Het multi modem heb ik op routed laten staan. In de asus heb ik toen (opnieuw) de wizard (als tweakers heb ik een hekel aan wizards, maar dat terzijde ;) ) opnieuw doorgelopen.
Hierbij had ik de keus:
[list]
[*]Cable Modem or other connection type that gets IP automatically.
[*]ADSL connection that requires username and password. It is known as PPPoE.
[*]ADSL connection that requires username, password and IP address. It is known as PPTP.
[*]ADSL or other connection type that uses static IP address.
[*]Telstra BigPond Cable Modem Service
[/list]

Eerst stond de vierde ingevuld, maar toen ben ik toch maar voor de eerste gegaan. Het is dan wel geen Cable modem, maar gets IP automaticaly.

Nu werkt het weer als voorheen!

Thanks

Hoi!

Pagina: 1