Ik wil in CSS th align=left zetten zodat alle table headers standaard links uitgelijnd worden, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben dit in HTML te overriden. Normaal werkt overriding juist andersom. Is dit in CSS in te stellen?
ja.
Neem een keer een leuke tutorial door zou ik zeggen.
http://www.w3schools.com/css/
Neem een keer een leuke tutorial door zou ik zeggen.
http://www.w3schools.com/css/
[ Voor 93% gewijzigd door disjfa op 26-11-2007 14:23 ]
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Ah, natuurlijk. Helemaal niet aan gedacht. Maar is het ook mogelijk met alleen <th align=right> in plaats van <th style="text-align: right;">tec schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:23:
inline styles > styles in je css
[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-11-2007 14:43 ]
Heb je dat al uitgeprobeert?Olaf van der Spek schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:40:
[...]
Ah, natuurlijk. Helemaal niet aan gedacht. Maar is het ook mogelijk met alleen <th align=right> in plaats van <th style="text-align: right;">
disjfa.nl
Ja. Zodra ik in een stylesheet th { text-align: right } zet, worden alle <th align=left> elementen rechts uitgelijnd. Terwijl ik dus wil dat de align=left wordt gebruikt.
Of je geeft de th die rechts moet worden uitgelijnd een aparte klasse.
code:
1
2
3
4
5
| <th>Normaal</th>
<th class="right">Rechts</th>
th { text-align: left; }
th.right { text-align: right; } |
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
Nee, HTML "style" wordt altijd overschreven door CSS, dus het kan alleen dmv inline styles die je stylesheet overschrijven.
Of je zou het volgende kunnen proberen. Maar zo ver ik weet wordt dit niet (volledig) door de meest gangbare browsers ondersteund..
Maar waarom wil je dat de HTML soms de CSS overschrijft? Wat ik kan bedenken is vanwegen een CMS; is het in dat geval niet mogelijk met classes te werken?
Of je zou het volgende kunnen proberen. Maar zo ver ik weet wordt dit niet (volledig) door de meest gangbare browsers ondersteund..
code:
1
2
| th { text-align:right; }
th[align=left] { text-align:left; } |
Maar waarom wil je dat de HTML soms de CSS overschrijft? Wat ik kan bedenken is vanwegen een CMS; is het in dat geval niet mogelijk met classes te werken?
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
geef dan aan waarom de boel rechts uitgelijnd moet worden, bijvoorbeeld omdat het veld numeriek is:zwippie schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:56:
Of je geeft de th die rechts moet worden uitgelijnd een aparte klasse.
code:
1 2 3 4 5<th>Normaal</th> <th class="right">Rechts</th> th { text-align: left; } th.right { text-align: right; }
code:
1
2
3
4
5
| <th>Normaal</th>
<th class="numeric">Rechts</th>
th { text-align: left; }
th.numeric{ text-align: right; } |
Semantiek, schmerantiek.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:14:
[...]
geef dan aan waarom de boel rechts uitgelijnd moet worden, bijvoorbeeld omdat het veld numeriek is:
code:
1 2 3 4 5<th>Normaal</th> <th class="numeric">Rechts</th> th { text-align: left; } th.numeric{ text-align: right; }
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
CMS heeft er volgens mij niks mee te maken, ik heb volledige controle over zowel de HTML als de CSS.OkkE schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:58:
Classes gebruiken zou kunnen, dan heb ik dus een class voor right aligned cells.
Maar stel dat ik al classes heb om cellen een kleurtje te geven of er iets anders mee te doen. Moet ik dan elk van die classes kopieeren en er _right achter plakken? Of kun je meerdere classes aan een element toewijzen?
Die url die ik al eerder had opgegeven, drie pagina`s verderOlaf van der Spek schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:40:
[...]
Of kun je meerdere classes aan een element toewijzen?
http://www.w3schools.com/css/css_syntax.asp
Note: To apply more than one class per given element, the syntax is:
disjfa.nl
Dank je, dat stukje miste ik dus net.disjfa schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:42:
Note: To apply more than one class per given element, the syntax is:
Een URL pasten is natuurlijk erg makkelijk, maar ik ken de basis en ga niet een hele referentie doorlezen voor een klein stukje informatie.
Zelfs als ik dat wel had gedaan was het niet ondenkbaar dat ik deze oplossing niet had gevonden.
[ Voor 15% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-11-2007 15:53 ]
Pagina: 1