Vale plekken LCD (notebook)

Pagina: 1
Acties:

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
Er zijn vast mensen die dit ook hebben, vale plekken op je LCD scherm. Nu hoorde ik van iemand dat dit komt als er wat te hard is gedrukt op je achterkant van je scherm. Heb zelf wel een idee hoe dit bij mij is gekomen, 1 rugzak met laptop erin (laptop zil wel eerst in een beschermhoes) en dan een hele grote tas ook nog op je rug zal wel wat druk veroorzaken op je beeldscherm.

Is hier iets tegen te doen? Draag inmiddels de tassen omgekeerd, er zijn ook van de dingen die je tussen je beeldscherm en toetsenbord doet. Alleen heb ik het idee dat dat hierbij helemaal niet helpt, omdat er dan juist nog meer druk zal ontstaan.

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01 14:53
Omdat laptopschermen over het algemeen heel veel dunner zijn dan de LCD schermen die je op je bureau hebt staan is de kwaliteit van het backlight ook veel minder goed. Daarom komen vale plekken zelfs bij de beste en duurste laptops voor. Als het erg goed te zien is zou je hem nog onder garantie kunnen teruggeven aan de leverancier. De kans dat je eenzelfde soort plekken op je scherm terug krijgt is natuurlijk aanwezig.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 19:54

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zachtjes druk uitoefenen/masseren aan de andere kant kan soms de plekken verhelpen..

Ik had zelf twee weken een USB-dongle van mobiel internet aan mijn tft geplakt met een tesa-strip en kreeg ook vale plekken. De dongle drukte in de tas dan tegen de buitenkant van display aan. Dongle eraf gehaald en plekjes vorzichtig gemasseerd... Scherm is nu weer als nieuw (inmiddels 3 jaar oude notebook).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• maxjuh
eerdepeer schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:37:
Omdat laptopschermen over het algemeen heel veel dunner zijn dan de LCD schermen die je op je bureau hebt staan is de kwaliteit van het backlight ook veel minder goed. Daarom komen vale plekken zelfs bij de beste en duurste laptops voor. Als het erg goed te zien is zou je hem nog onder garantie kunnen teruggeven aan de leverancier. De kans dat je eenzelfde soort plekken op je scherm terug krijgt is natuurlijk aanwezig.
Kan hem op dit moment echt niet missen maar is natuurlijk wel een idee om de notebook net voordat de garantie afloopt op te sturen.
Michael Knight schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:42:
Zachtjes druk uitoefenen/masseren aan de andere kant kan soms de plekken verhelpen..

Ik had zelf twee weken een USB-dongle van mobiel internet aan mijn tft geplakt met een tesa-strip en kreeg ook vale plekken. De dongle drukte in de tas dan tegen de buitenkant van display aan. Dongle eraf gehaald en plekjes vorzichtig gemasseerd... Scherm is nu weer als nieuw (inmiddels 3 jaar oude notebook).
Dus zachtjes op het beeldscherm drukken/masseren (voorkant)? Ga dat zeker dan is proberen vanavond (al lijkt het mij niet heel erg goed te wezen).

• maxjuh
Heb niet echt het idee dat masseren in mijn geval helpt. Durf ook niet heel erg hard te drukken, of is het juist wel de bedoeling dat je zo hard drukt dat je het beeldscherm ziet reageren

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 19:54

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

maxjuh schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:57:
Heb niet echt het idee dat masseren in mijn geval helpt. Durf ook niet heel erg hard te drukken, of is het juist wel de bedoeling dat je zo hard drukt dat je het beeldscherm ziet reageren
Je moet wel enige reactie (die witte gloed) op je scherm zien... anders is het geen masseren.

Je hebt vast wel eens flink op andermans scherm gedrukt ( :+ ), zodat je weet hoe hard je kunt drukken op een tft`tje. Zo`n scherm kan best wat hebben, zolang je er maar niet met je nagel of scherpe dingen tegen aan knalt..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:54

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Bedoelt Micheal Knight niet dat je aan de achterzijde masseert? Zeg maar op je deksel. Moet je wel wat harder duwen denk ik, maar misschien is dat t wel.

Waarom? Omdat het kan!!

Pagina: 1